Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 21:37
Ik zoek een?
DVD HDD recorder

Wat is je budget?
Liefst niet zoveel. €100 à €150, minder mag altijd.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil opnames kunnen opnemen van tv (analoog signaal - coax). De huidige recorder (Philips DVDR3450H) zit in een oneindige boot loop waar ik hem niet uitkrijg. Met deze recorder nam ik vnl. series op om dan via een DVD de opname op mijn pc te krijgen. Op die manier kan ik mooie documentaires of series bewaren en herbekijken wanneer het mij past (vs. op de digicorder zijn deze slechts te bekijken tot deze de geest geeft of je verplicht een nieuwe moet aanschaffen).

Schema van wat ik wil en zoals het altijd was met de huidige recorder:

Muur - Coax - DVD HDD recorder --> DVD / USB --> PC (zonder DRM)

Wat heb je zelf al gevonden?
Voor zover ik kan zien bestaan de video recorder zoals ik er één wil niet meer. Ik heb gekeken in de pricewatch, Philips website, Panasonic website, ... De laatste prijsvermeldingen zijn steeds rond 2013.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als het kan zou ik liefst een DVD HDD recorder kopen. Indien dit niet meer bestaat zie ik volgende alternatieven:

- Telenet digicorder --> HDMI splitter (& HDCP remover) (dit weet je dus nooit zeker of het zal werken) --> Video capture device
- Telenet digicorder --> SCART --> Video capture device

Ik heb ook reeds geprobeerd het analoge signaal op de nemen via de samsung TV (UE32K5600) op een USB stick, maar die gooit er ook DRM bovenop waardoor ik er niks mee kan aanvangen op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eens tweedehands of bij een kringloopwinkel kijken. Opnemen wordt steeds minder gedaan, want met digitale televisie heb je ook steeds meer on demand kijken. Kan me niet echt voorstellen dat zoiets nog nieuw leverbaar is eigenlijk.
Biedt Telenet niet ergens de mogelijkheid om op te nemen via de decoder?

Alternatief: ik stream zelf vrijwel alle uitzending gemist etc via mijn Raspberry Pi met Kodi. Zitten meer streams op dan je ooit zou kunnen willen. Mocht je ooit een kanaal uit Azerbeijan willen bekijken dan kan dat zelfs :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)