(Scooter) 4T Scooter start en slaat af bij gas geven

Pagina: 1
Acties:
  • 16.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semvheuvelen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-02-2023
ik heb een malaguti centro 50cc 4t met een piaggio motor originele staat volgens mij. Deze heeft een ducati bobine.

probleem is vaak stopt hij er ineens mee en slaat hij af. hij start dan heel slecht of niet en als ie wel aangaat en je geeft gas dan slaat hij zo weer af. een man heeft mij geholpen met de brommer omdat ik met stond in duitsland en die zegt dat de scooter niet goed olie en benzine mengt zegt hij en dat daardoor de bougie snel roest en ja hij zag er niet goed uit de bougie. nu hebben we hem los gehaalt en dat even bekeken nu start hij amper en alleen bij vol gas en dan maakt ie amper herrie en komt niet vooruit. Dit gezeur maken we steeds mee met de malaguti de reperateur had de kleppen afgesteld en dat moest het probleem oplossen maar het blijkt dus dat het niet helpt.

ik heb bij een aral tankstation super 95 getankt dus nu vraag ik me af is dat goed? en me opa heeft een keer een schroefje aangedraait die te maken heeft met het gas geven. daardoor liep hij wat harder stationair en sloeg hij minder snel af steeds dus ook hierbij vraag ik me af ben ik in de fout gegaan?

Ik hoop dat iemand er verstand van heeft ik heb veel lopen googlen maar zou begrijp het nog niet helemaal

specs van de brommer:
Malaguti centro 2011
50cc 4Takt motor van piaggio
Ducati bobine/cdi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Je carburateur is vies en staat niet goed afgesteld. En die man die zei dat je scooter olie en benzine niet goed mengt praat totale onzin (kent het verschil niet tussen 2-takt en 4-takt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semvheuvelen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-02-2023
Het bleek de bougie te zijn en de vlotternaald was weg geschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mragm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-01-2021
agm brash

start geef gas zakt af gas los komt op 4 takt cab of waar is t probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@mragm Het is op tweakers niet de bedoeling om in een topic waarin de laatste reactie meer dan een jaar geleden was, nog te reageren (zogenaamd kicken), en zeker niet met een eigen vraag.

Daarnaast is het doel van je post totaal niet duidelijk (heb je zelf een probleem? Zo ja, heb je zelf überhaupt al iets uitgezocht?)

Modbreak:Aangezien het probleem van de oorspronkelijke vragensteller bovendien al lang opgelost is, sluit ik dit topic.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Dit topic is gesloten.