Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-11 21:37
Ik zoek een?
compacte telefoon met premium specs (upgrade van mijn oneplus X)

Wat is je budget?
mag tot een 400 euro gaan, daar moet ik wel wat moois voor vinden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik kijk regelmatig op facebook, check dagelijks mijn gmail, kijk veel youtube videos,whatsapp berichten versturen, spellen spelen, kortom redelijk wat multitasken dus.

Eisen: compact het liefst 5 inch full hd screen
Degelijke accuduur en een goede processor !
4g ondersteuning
Fingerprint scanner en notificatie led lampje is een must.
Goede cameras zou ook fijn zijn aangezien ik veel reis maar hoeft ook niet het van het te zijn
Up to date toestel android 7
Wensen: Andere functies zoals quick charge 3.0
Goede audio kwaliteit ... Zijn ook welkom
Water en stof dicht .
Uitbereidbaar geheugen
Dit zijn wensen maar geen vereisten

Graag ook nederlandse vertaling zonder costum roms of dergelijke
Het moet een verbetering zijn tov mijn oneplus X.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zuk z2 pro.
Gigaset ME
Wileyfox swift 2 plus/x
Htc m10
Mogelijk nokia 9
nubia z11 mini s

Welke vragen heb je hier nog over?
dit waren allemaal kanshebbers maar er is niet 1 toestel dat aan alle eisen voldoet.
Ik ben opzoek naar een bang for youre buck.
Heb al meerdere merken gehad oneplus,huawei honor, samsung, htc, sony ik sta graag open om nieuwe merken te testen ipv mainstream modellen te nemen.
Misschien zijn er nog andere toestellen die ik over het hoofd heb gezien wat interessant kunnen zijn dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt allemaal om mee te denken !

Alle reacties

• Philtjens
Niemand wat een suggestie kan/wil doen ? 🤔

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Veel van die wensen komen terug in de Huawei Nova denk ik zo, verkrijgbaar voor een mooie prijs.
Je hebt bijvoorbeeld ook nog de Xperia X en X Performance, maar die laatste is inmiddels lastig te verkrijgen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Philtjens
X performance heb ik al gehad maar deze beviel me helemaal niet, de nova heeft inderdaad het meeste wat ik wil maar ik heb vroeger een honor 7 gehad (huawei) heel tevreden van geweest maar had het probleem dat ik geen enkele notificatie binnenkreeg vandaar dat ik ook geen huawei meer wil aangezien deze problemen nog steeds voorkomen en niemand dit toen bij mij opgelost kreeg en ik vaker las dat het ook een hardware fout was blijf ik liever weg bij huawei nu

Kenny

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11 20:41
Waarom voldoet de Zuk Z2 pro niet aan je eisen? En heb je al gekeken naar de 'reguliere' Zuk Z2?

• Philtjens
Hier is geen nederlandse taal op dan moet er al met custom roms gewerkt worden en hier heb ik geen ervaring mee.

Ik ben net de hq aqauris 5x plus gevonden
Deze heeft alles wat ik nodig heb, maar ik vind totaal geen revieuws in nl of engels omdat dit een spaanse telefoon is dus dat vind ik ook een groot risico dan 🤔

Linkje van telefoon met specs hieronder
pricewatch: BQ Aquaris X5 Plus 3GB ram, 32GB opslag Roze, Wit

[ Voor 45% gewijzigd door Philtjens op 01-06-2017 08:15 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Philtjens schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 06:01:
X performance heb ik al gehad maar deze beviel me helemaal niet, de nova heeft...
Hmm dat kan natuurlijk, jammer wel want de X Performance is een plaatje.
Meldingen/notificaties en Huawei, dat is ook allemaal in te stellen (per app). Hier in het huishouden hebben we één Nova en dat ding werkt als een trein, ook qua notificaties. Dat komt gewoon zoals je went allemaal binnen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Philtjens
CLB schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Hmm dat kan natuurlijk, jammer wel want de X Performance is een plaatje.
Meldingen/notificaties en Huawei, dat is ook allemaal in te stellen (per app). Hier in het huishouden hebben we één Nova en dat ding werkt als een trein, ook qua notificaties. Dat komt gewoon zoals je went allemaal binnen
Ja het was een tweedehands toestel dus ik had het gevoel dat er veel gebreken waren
Het mooie was dat deze ook ip68 was.

Heb ik ook gedaan per app maar toch werkte het niet meerdere mensen hebben er last van vandaar dat ik ook liever niet meer terug naar huawei ga hoewel het een super toestel voor de rest blijft wat mij betreft 😀

Eens kijken als ik wat meer info vind over de aquaris aangezien dit ook interessant op papier is, anders misschien best afwachten op de lancering van nieuwe nokia phones.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je kan wachten is het altijd beter :) Sowieso is november-december altijd de beste tijd om een telefoon te kopen, dan gaan veel fabrikanten stunten, met name die waarvan de telefoons niet zo goed verkopen als verwacht.

• Philtjens
ja wachten kan ik nog wel maar op zich maakt het niet zoveel uit

ik ben niet zo van de dure bekende merken
ik neem liever wat onbekender en goedkoper maar toch met goede specs voor de helft van de prijs.

ik wou graag de aquaris x5 + maar deze word niet meer geleverd
daarvoor komt in de plaats de HQ aquaris X en de X pro nu enkel nog ff uitzoeken welke het bij mij past
hebben wel beide 5'2 inch scherm wat ik liever niet had maar denk dat telefoons ook niet compact nog gaan worden de dag van vandaag

• Philtjens
beslissing is gemaakt vandaag een BQ aquaris 5x plus besteld via nextdeals.nl

ik heb zelf via tweakers gezocht en alle eisen aangevinkt wat ik belangrijk vond en zo op de BQ aquaris 5x plus uitgekomen !
ik heb hiermee wel een gok gewaagd aangezien er bijna geen enkele review in het engels (laat staan) in het nederlands te vinden is omdat het een spaans merk is 8)7

ik heb dan gewoon op internet gezocht (vooral spaanse en duitse sites) en deze laten vertalen naar het nederlands om toch een beetje wijzer te worden :) (hopelijk waren de recensenten allemaal eerlijk in hun review maar heb echt bijna niks negatiefs kunnen vinden over deze telefoon (sommige vonden de camera in low light iets minder andere spraken dan weer over de beste camera in deze prijsklasse ik denk persoonlijk dat het een beetje persoonlijke smaak is en vooral waar je vanaf komt het zal zowiezo een hele verbetering worden tov mijn oneplusX camera )

heb nog een zwarte met 32GB en 3GB ram kunnen vinden !
de doorslag heeft gegeven snellere processor snapdragon 652 tov de x/xpro 626
en heeft alsook een dolby speaker en de nieuwe x/xpro een APT speaker (hifi) weet niet wat het is maar BQ was meer te spreken over het dolby systeem.

de afmetingen van de 5'2 inch waren me echt te groot denkend dat er nog een hoesje om komt gaat dit zeer onhandig werken. :?
+ de betere camera heeft weinig nut want die gebruik ik niet zoveel dus voor 80 euro meer te betalen heeft dit niet echt een meerwaarde
QC 3.0 zou wel fijn zijn maar mijn huidige oneplus x heeft dit ook niet dus dit zal ik ook niet gaan missen dan.

het zal wel een upgrade worden geen grote maar de voornaamste dingen heb ik wat ik wou namelijk

-full hd 5 inch scherm
-android 7 beschikbaar
-goede speaker kwaliteit
-betere prestaties (benchmark scores vooral in het 3D sigment)
-betere cameras (4k filmen) en digitale image stabilisation (vidhance)
-5GHz ondersteuning
-4g ondersteuning
-nederlandse taal
-multicolor led
-fingerprint censor
-grotere batterij capaciteit 3200Mah
-betaalbare prijs (290 euro)

enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat deze een plastieke achterkant.

op papier ziet het er alvast allemaal goed uit maar ben benieuwd als het in de praktijk ook zo goed gaat zijn,fingers crossed ! :*) _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Philtjens op 06-06-2017 19:39 ]

• Philtjens
De bq aquaris 5x plus ook retour gestuurd.
Camera is heel goed voor die prijs maakte zelfs betere fotos dan mijn vriendin haar iphone 6s.

Accuduur vond ik matig ging wel een dag mee maar drainde vrij snel op sommige apps.

Scherm zit een licht oranje waas over maar kan heel helder wel.

Geluid was echt heel goed wel ging hard en bleef toch heel zuiver nog.

Systeem vond ik niet zo goed vertaling werkte niet zo goed en de camera app bleef vaak vast hangen of opende niet eens.
De gsm had een heel slecht wifi bereik en kreeg ook veel moeilijk verwerkt vandaar dat ik hem niet hou.

De zoektocht gaat verder ....
Nieuwe mogelijkheden
Nieuwe nokia c9 ??? Afwachtend nog op specs en release ...
Huawei p10
Nexus 5x
Google pixel

• Dreamvoid
  • Niet online
Optie is de Asus Zenfone 3 (ZE520KL), de 32GB+4GB versie is nu 270 euro bij Amazon.fr, da's 60 euro goedkoper dan in NL.

• Philtjens
Dreamvoid schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:28:
Optie is de Asus Zenfone 3 (ZE520KL), de 32GB+4GB versie is nu 270 euro bij Amazon.fr, da's 60 euro goedkoper dan in NL.
'Gewijzigd'

[ Voor 27% gewijzigd door Philtjens op 13-06-2017 13:06 ]

• Philtjens
Dreamvoid schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:28:
Had ik ook al gezien ja was ook een optie
Maar de aquaris had een snapdragon 652 en deze vertoonde al wat problemen qua snelheden dus daarom ga ik dit ook niet doen aangezien het een 625 is.
Moet eigenlijk minstens hoger dan de snapdragon 801 zijn of hetzelfde.

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
OP5 lijkt me een heel goede telefoon voor je. Kost waarschijnlijk wel 100 euro meer dan jouw budget, maar dan heb je ook echt alles wat je wilt in meervoud.

OP3 voldoet ook aan de eisen en aan je budget, echter stopt de verkoop hiermee binnenkort en blijft niet super lang nog ondersteunt.

• Philtjens
erwin26 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:09:
OP5 lijkt me een heel goede telefoon voor je. Kost waarschijnlijk wel 100 euro meer dan jouw budget, maar dan heb je ook echt alles wat je wilt in meervoud.

OP3 voldoet ook aan de eisen en aan je budget, echter stopt de verkoop hiermee binnenkort en blijft niet super lang nog ondersteunt.
nee dit is helemaal geen optie wil een compacte telefoon dus 5'2 inch is het max wat ik ooit zal nemen.
al de rest werkt veel te onhandig en vind ik echt een overkill ook om met een 5'5 inch rond te lopen :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
erwin26 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:09:
De OnePlus 3 is al een tijdje niet meer te koop, maar de OnePlus 3T nog wel (ook die gaat eruit overigens). Maar hoe kom je erbij dat de ondersteuning binnenkort wegvalt?

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
rens-br schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:10:
[...]

De OnePlus 3 is al een tijdje niet meer te koop, maar de OnePlus 3T nog wel (ook die gaat eruit overigens). Maar hoe kom je erbij dat de ondersteuning binnenkort wegvalt?
OP5 wordt gereleased en als je het bedrijf hebt gevolgd de komende jaren, dan stopt de support erg snel na een nieuwe release. OP3 krijgt met geluk android O en thats it. OP2 zal nog een OS upgrade krijgen, echter is dit gecanceld.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
erwin26 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:13:
OP5 wordt gereleased en als je het bedrijf hebt gevolgd de komende jaren, dan stopt de support erg snel na een nieuwe release. OP3 krijgt met geluk android O en thats it. OP2 zal nog een OS upgrade krijgen, echter is dit gecanceld.
offtopic:
Bij de OP2 -> OP3 was dit inderdaad wel het geval. Voor de OnePlus 3(T) is echter Android O beloofd (ik weet Android N was ook beloofd voor de OP2). Maar ik verwacht dat ze de ondersteuning op de OnePlus 3(T) wel gewoon 2 jaar blijven houden De OnePlus 2 was een redelijke flop en ook niet zo heel veel verkocht, waardoor OnePlus besloten heeft de upgrade naar Android N niet meer te doen. Bij de OnePlus 3(T) is dit een ander verhaal, het zijn namelijk mateloos populaire toestellen die wel veel verkocht zijn. OnePlus schiet zichzelf echt door als ze de support op de OP3(T) nu ook weer laten vallen.

Maar goed dit is allemaal speculatie en voor hetzelfde geld heb je wel gelijk.

Maar goed dit is allemaal wel erg offtopic, ook gezien de OnePlus toestellen afvallen vanwege het formaat.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 13-06-2017 16:18 ]

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-11 15:52

Hegeman

Weet van alles wat

pricewatch: Samsung Galaxy S6 32GB Zwart? Flagship van Samsung en net de update naar 7.0 gehad!

Of de pricewatch: Motorola Moto Z 32GB Zwart

[ Voor 69% gewijzigd door Hegeman op 13-06-2017 16:27 ]

• Philtjens
ik denk tot ik het best nog even afwacht en rustig kijk wat er verder nog op de markt komt heb al veel gezocht en niks naar mijn zin tot nu toe misschien de google pixel ja maar deze is erg prijzig :(

• Dreamvoid
  • Niet online
Grootste probleem is je eis van een supersnelle SoC, Snapdragon 8xx zijn hele dure (en onzuinige) chips en die ga je niet in goedkope toestellen vinden.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Dat lijkt mij wel een hele slechte keuze die telefoon is al meer dan 2 jaar oud en is inmiddels ook al super traag geworden. Die update naar android 7.0 heeft t niet beter gemaakt, integendeel.

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-11 15:52

Hegeman

Weet van alles wat

NO_Excuses schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:26:
[...]

Dat lijkt mij wel een hele slechte keuze die telefoon is al meer dan 2 jaar oud en is inmiddels ook al super traag geworden. Die update naar android 7.0 heeft t niet beter gemaakt, integendeel.
Dat is dan gebaseerd op jou eigen (schijnbaar tegenvallende) ervaring.
Ik heb het toestel nu anderhalf jaar en met de update is het er alleen maar beter op geworden.
Zelfs de batterij, een hekelpuntje bij de S6 is beter geworden door de update en komt nu wel een dag door.
Pagina: 1