Hulp nodig voor webbuilding (wordpress)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurneo.nl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07 21:48
Goedemiddag tweakers lui,

Ik heb een probleem met mijn template die ik gekocht heb op themeforest.
Wat ik graag zou willen is dat het contact formulier van "bel me terug"in het nederlands komt te staan ipv engels. -> http://i.imgur.com/UY6X5UT.png
Maar ik had al gezocht maar ik kan niks vinden om dat aan te passen, heb de maker van de template ook al gemaild maar hij mailt niet terug.

Ik heb ook al in de editor gekeken maar helaas, misschien ben ik te leek dat zou kunnen.

weet iemand hier misschien een oplossing ?

Bedankt alvast ;)

[ Voor 9% gewijzigd door maurneo.nl op 28-05-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zoek door alle relevante bestanden naar de string "I'm waiting" en vervang die?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurneo.nl
CodeCaster schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:53:
Zoek door alle relevante bestanden naar de string "I'm waiting" en vervang die?
Ah ik zie dat ik deze gewoon in visual composer kan aanpassen.
Alleen de teksten "your name, your number " etc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan zullen die ergens hardcoded in een .php- of .css-bestand staan en zul je die met de hand moeten aanpassen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurneo.nl
dat is echt ruk, want ik krijg t niet gevonden.. zijn er andere mogelijkheden of waren ze dat al? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 09:19
Mogelijk kun je met een vertaal plugin (bijvoorbeeld Loco Translate) zoeken naar de betreffende plugin en daarin de vertaling toevoegen of aanpassen. Als het thema op de juiste manier gemaakt is zou dit moeten werken.
En zo kun je ook gemakkelijk een backup maken voor een eventuele update van het thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

of je gebruikt een losse plugin voor het contactformulier waarbij je dit wel kan configureren, bijv.:
https://nl.wordpress.org/plugins/contact-form-7/

[ Voor 54% gewijzigd door JJ Le Funk op 28-05-2017 13:27 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://forums.envato.com/ ?

Je hebt de template gekocht; neem toch aan dat je daar enige vorm van support op kan krijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasbroek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 07:39
Vaak kun je bij goede (premium) templates in de settings nog wat zaken veranderen.
Wellicht dat er onder 'weergave' een kopje staat, of een los menu item.

Andere opties zijn inderdaad Contact Form 7 of de template bestanden doorzoeken/aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 10:14
(jarig!)
maurneo.nl schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:15:
dat is echt ruk, want ik krijg t niet gevonden.. zijn er andere mogelijkheden of waren ze dat al? :P
Het zou toch ergens in de code moeten staan? Het komt niet zomaar op het scherm te staan lijkt mij. Hoe heb je gezocht?

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carebox
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Is het al gelukt? Zonee zou ik je wel even kunnen helpen. Ik werk regelmatig met wordpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gewoon je .PO en .MO files aanpassen, indien de template dat heeft (moet wel, als je er voor betaald hebt).

Dit zitten meestal in de map 'languages' of 'localization' en kan je editten met bv. Po / Mo Edit Portable.

https://poedit.net/

Daarmee voorkom je ook dat je core-aanpassingen in de template-core doet die overschreven kunnen worden.

Een goed template heeft ook een eigen text-domain, die je eventueel via een hook kan translaten (wederom; .po / .mo).

[ Voor 37% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-06-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Bij WP themas staat dit soort code vaak in:

1) een php bestand
2) vertaalbestand
3) database

Bij optie 1, ga naar de pagina in wordpress, kijk hoe de templatepagina heet. Ga vervolgens naar ftp map van de template en zoek de single.php of blabla-pagina.php en zoek of het daar in zit.
Bij optie 2, zoek het vertaalbestand op wat @b2vjfvj75gjx7 al zei.
Bij optie 3, ga naar je database, vaak te benaderen via phpmyadmin en zoek in de tabellen op %zoekwoord%

En uiteraard is er een optie 4, geduld hebben of wat @jasbroek aangaf, form7 installeren en vervangen voor de huidge form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
asstastic schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:50:
Bij WP themas staat dit soort code vaak in:

1) een php bestand
2) vertaalbestand
3) database

Bij optie 1, ga naar de pagina in wordpress, kijk hoe de templatepagina heet. Ga vervolgens naar ftp map van de template en zoek de single.php of blabla-pagina.php en zoek of het daar in zit.
Bij optie 2, zoek het vertaalbestand op wat @b2vjfvj75gjx7 al zei.
Bij optie 3, ga naar je database, vaak te benaderen via phpmyadmin en zoek in de tabellen op %zoekwoord%

En uiteraard is er een optie 4, geduld hebben of wat @jasbroek aangaf, form7 installeren en vervangen voor de huidge form.
En bij 'goede' thema's zit het altijd in 2)

Content, Functionaliteit en Design moet je immers altijd, 100% gescheiden houden tijdens development (de trias politica van goed development).

Dus per definitie zitten je language-strings in .po / .mo files die via een eigen text-domain dynamisch worden binnengeharkt (in het geval van plug-ins of theme's, dus niet de content van je site zelf).
Pagina: 1