Toon posts:

[Ubuntu Server 16.04] Docker Plex user permission problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die mij kan helpen met de Plex Docker image van linuxserver.io (https://github.com/linuxserver/docker-plex) op Ubuntu server 16.04? Ik heb geen problemen om de container te draaien, de interface is ook netjes te vinden op http://ip:32400/web, maar ik zit enorm te klooien met de user permissions. Het lukt mij namelijk maar niet om Plex mijn bestanden te laten scannen/indexeren.

In mijn Ubuntu server draai ik onder de user (voorbeeld) jaap in de group jaap. Beide hebben een uid/gid van 1000. Ik heb via de volgende config mijn docker container aangemaakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
sudo docker create \
--name=plex \
--net=host \
--restart=always \
-e VERSION=latest \
-e PUID=1000 -e PGID=1000 \
-e TZ=Europe/London \
-v /media/storage/plex/config:/config \
-v /media/storage/plex/tvshows:/data/tvshows \
-v /media/storage/plex/movies:/data/movies \
-v /media/storage/plex/transcode:/transcode \
linuxserver/plex

Mijn media/storage folder heeft ook jaap:jaap permissions. Wanneer ik de docker start zie ik dat alle synced folders als root:root aangemaakt worden.. Is dit de bedoeling, "-e PUID=1000 -e PGID=1000" zou er toch voor moeten zorgen dat deze jaap:jaap worden?

Via mijn smb share kan ik nu geen media toevoegen omdat ik inlog onder de user jaap en de folders root permissions hebben. Wanneer ik mijn smb share wijzig naar de root user kan ik de bestanden wel toevoegen maar weigert hij nog steeds te scannen.. Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn?.. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je weet zeker dat UID correct is?
https://askubuntu.com/que...user-id-uid-from-terminal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals gecheckt maar is inderdaad 1000. Kan het eraan liggen dat ik de docker als sudo moet opstarten? in dit verhaal:

code:
1
sudo docker start plex

edit: mezelf aan de docker user group toegevoegd zodat sudo niet meer benodigd is maar nog steeds hetzelfde euvel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
(even algemene vraag) waar heb je schrijf-rechten op tvshows en movies?
met read-only heb je meer dan genoeg ;)

Kan je niet de mappen zelf al van te voren aanmaken? en daar de ''plex'-user toegang geven op die mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 05:17
User werkt alleen op het eerste proces dat start, en dan moet er ook nog eens een user bestaan in de container met dat uid waar ie heen kán switchen. Om did reden heb ik een base image gemaakt die dat voor je doet en heb ik diverse containers daarop gebaseerd, want het lijkt niet zonder te werken.

https://hub.docker.com/r/existenz/base/

Dat gezegd hebbende; zolang de user waaronder het proces start in je container leerrechten heeft op de map die je mount, zou het evengoed moeten werken.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
demonic schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:33:

Kan je niet de mappen zelf al van te voren aanmaken? en daar de ''plex'-user toegang geven op die mappen?
Beide staan op 755. Wat betreft je suggestie voor het aanmaken van de mappen van te voren. Slim idee, nog helemaal niet aan gedacht.. Ik ga dat vanavond eens proberen.
_eXistenZ_ schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:45:
User werkt alleen op het eerste proces dat start, en dan moet er ook nog eens een user bestaan in de container met dat uid waar ie heen kán switchen. Om did reden heb ik een base image gemaakt die dat voor je doet en heb ik diverse containers daarop gebaseerd, want het lijkt niet zonder te werken.

https://hub.docker.com/r/existenz/base/

Dat gezegd hebbende; zolang de user waaronder het proces start in je container leerrechten heeft op de map die je mount, zou het evengoed moeten werken.
Klinkt interessant vanavond eens naar kijken. Ben nog best een leek wat betreft docker. Heb op werk wel wat webdev projecten draaien via docker containers. Maar dat is allemaal door iemand anders opgezet.. :+

Ik krijg ondertussen de neiging om het gewoon "local" te installeren i.p.v. via Docker. Maar opgeven heb ik nou ook niet echt zin in. Op mijn werkgebied kom ik het ook steeds vaker tegen en dan lukt het mij niet eens om een simpele Plex Docker functionerend te krijgen.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
demonic schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:33:

Wow.. Dit was gewoon het antwoord. 8)7 Ik hoefde de plex user niet eens toe te voegen aan mij usergroup. Voortaan bij alle dockers maar eerst de directories aanmaken.. Thanks! d:)b
Pagina: 1