Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08 15:14
Gister tot de ontdekking gekomen dat mijn telefoon de update naar Android 7.0 niet heeft gekregen.
Nu ben ik gaan zoeken hoe dit kan.

Wat blijkt, de telefoon die ik in Nederland heb gekocht is door de betreffende winkel via grijze import hierheen gehaald.
Dit verklaard ook gelijk waarom bijvoorbeeld NL-Alert niet standaard werkt op mijn telefoon.

Verder gezocht, ik wil weten uit welk land de telefoon exact komt zodat ik de juiste versie van Android 7 kan installeren via Odin.

Nu beginnen de problemen, via *#1234# zou het mogelijk moeten zijn om de csc code te achterhalen en zo dus ook te kijken waar de telefoon exact verkocht zou moeten zijn.
Dit werkt dus niet, ik krijg de melding: "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code."

Na een tijdje zoeken hoe dit kan de tip om een komma achter het laatste # te zetten, *#1234#, dus.
Helaas geen succes.

De Phone info app dan maar gedownload en die geeft onderstaande gegevens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cFEzgCR.png

Heb het idee dat er iets niet goed is gegaan ergens in het verleden met een eerdere update.

Nu kan ik via sammobile wel de laatste versies vinden, bijvoorbeeld deze: https://www.sammobile.com...oad/G930FXXU1DQE7/166485/

Maar hier hebben ze het over de PHN versie?
Kan ik deze straffeloos installeren of mis ik iets in mijn zoektocht de juiste versie te vinden?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Beste antwoord (via Franko P. op 28-05-2017 11:41)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Franko P. Ziet er naar uit dat je een Poolse... geen Spaanse.
Is geen DualSim, excuus

Je kan geen PHN erop installeren, althans, je kan geen ROM van de G930F installeren, alleen van de 930FZ.

[ Voor 56% gewijzigd door Vorkie op 28-05-2017 08:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Franko P. Ziet er naar uit dat je een Poolse... geen Spaanse.
Is geen DualSim, excuus

Je kan geen PHN erop installeren, althans, je kan geen ROM van de G930F installeren, alleen van de 930FZ.

[ Voor 56% gewijzigd door Vorkie op 28-05-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Nee, geen Dualsim.

Sowieso een beetje vervelend dit, ik verwacht dat als ik in Nederland een telefoon koop ik deze ook naar Nederlands update beleid kan gebruiken.
Anders had ik zelf wel ergens in het buitenland een S7 besteld, dan had ik in ieder geval van tevoren geweten dat ik dit soort problemen tegen zou kunnen komen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Franko P. schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:58:
Nee, geen Dualsim.

Sowieso een beetje vervelend dit, ik verwacht dat als ik in Nederland een telefoon koop ik deze ook naar Nederlands update beleid kan gebruiken.
Anders had ik zelf wel ergens in het buitenland een S7 besteld, dan had ik in ieder geval van tevoren geweten dat ik dit soort problemen tegen zou kunnen komen.
Dat staat als het goed is aangegeven bij de bestelling, mocht je deze nergens op het factuur etc hebben, zou ik gewoon aankloppen bij je verkooppunt.

Ik twijfel nog steeds, het modelnummer refereert erg naar Brazilie etc.. maar XEO lijkt op Polen.
Als je zoekt op jouw productcode kom je iemand uit Polen tegen met hetzelfde (laatste update in januari)

Je zou tevens Samsung nog een berichtje kunnen sturen, of hun jouw nog verder kunnen helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 28-05-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
Heb ondertussen al aangeklopt bij het verkooppunt. Alleen reageren die niet op zondag, ik verwacht daar komende week wel iets van te horen.
Het lijkt mij verder inderdaad ook een origineel Poolse telefoon, maar kan ik hier zomaar de Nederlandse PHN versie opzetten in bovenstaande link?