Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
Mijn vraag

Bij het wijzigen van wat wifi instellingen in mijn Unifi setup verloor ik 1 van de 2 AP's uit de controller. Deze stond een hele tijd op Provisining en daarna is hij zelfs op disconnect gekomen.

Volgens de LED status pagina van Unifi geeft het AP nu aan dat er een Initialization Error A12 is.

Het AP werkt nu dus niet en ik wil hem graag weer aan de praat krijgen anders heeft de vrouw op zolder geen WIFI. 8)7

Relevante software en hardware die ik gebruik
Unifi Controller V 5.4.16.0
2x Unifi AP-AC v2 met firmware V 3.2.12.2920
Ubiquiti POE injector of Linksys POE switch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Het eerste wat Unifi aangeeft is een simpele power cycle.
Helaas geen resultaat.

- Een andere eenvoudige optie is de factory reset van de knop 10 seconden vasthouden.
Helaas geen resultaat.

- NV-Ram wissen
Een google search gaf mij een to-do list voor het benaderen van de AP via de firmware upgrade functie. Reset knop nog langer vast houden totdat de LED afwisselend blauw en wit oplicht.
Hier wordt het interessant.
De eerste optie die ik hier probeerde was het verwijderen van het NV-RAM.
Dit duurde even maar het AP begon weliswaar weer beter op te starten. En omdat hij nog in de controller stond, is het AP gelijk herkent als bekende van het systeem en begon het AP gelijk de instellingen te laden vanuit de controller.
Na de provissining fase gehad te hebben en een reboot van het AP, begon de led weer snel wit te knipperen. Geen goed teken dus.

- Uit de controller en opnieuw NV-Ram wissen.
Dit lijkt er voor mij op dat er een fout zit in de configuratie van dit AP en bij het laden van de instellingen deze fout ervoor zorgt dat de AP in de fout schiet.
Hiervoor heb ik voor de zekerheid het AP verwijderd uit de controller en hetzelfde weer opnieuw geprobeerd. De NV-RAM gewist (Die deed er nu een enkele seconde over ipv 2 minuten), en opnieuw proberen aan te melden op de controller. Echter wordt het AP niet meer gezien.

- Upgraden firmware
Via de firmware upgrade functie ook maar even de firmware proberen te uploaden.
Hier heb ik de volgende link gevonden bij Unifi.
Hier wordt aangegeven dat de firmware bij de controller staat en je deze direct kunt uploaden. Dit betreft dan een .bin file.
Na het selecteren van de juiste file en het bevestigen, gaf het AP de melding dat het een invalid file type was. The file transferred is not a valid firmware image.
Ook het downloaden van nieuwe / oude firmware files via [url=https://www.ubnt.com/download/unifi/]Unifi[/ur] en dit bestand uploaden naar het AP geeft dezelfde melding dat het een invalid file type is.

- Firmware via TFTP transfer
Via deze link heb ik een stappenplan gevonden om de firmware via een TFTP transfer toch naar het AP te kopieren. Dit lijkt goed te gaan. Het AP reageert op de transfer en reboot na verzending.
Echter na de reboot blijft dezelfde error nog steeds actief.

Wie kan mij verder helpen hiermee? Het zou toch zonde zijn om het AP weg te moeten gooien.

Wat verder nog opvalt:
- Indien het AP in firmware mode staat, is het soms wel, soms niet te benaderen via HTTP. Het is me nog niet gelukt om via SSH te benaderen. Een ping wordt wel altijd beantwoord.
Dit is via het IP adres 192.168.1.20.

[ Voor 5% gewijzigd door Sandertje03 op 27-05-2017 22:26 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt eigenlijk eerder als een DRAM of flash defect dan magisch-zichzelf-corrumperende firmware :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
johnkeates schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:11:
Klinkt eigenlijk eerder als een DRAM of flash defect dan magisch-zichzelf-corrumperende firmware :p
Het is eigenlijk ook waar ik aan zit te denken, maar door de angst om het AP weg te moeten gooien wil ik hier liever niet aan denken ;)

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

Denk dat het goed is om even via het UBNT forum contact op te nemen met Ubiquiti. Waarschijnlijk willen ze je device wel even testen/zien...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaliter hebben een live chat. En omdat als je het thuis 's avonds ermee speelt is het overdag in Amerika. Hebben ze genoeg mensen die je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ubnt support is inderdaad vrij goed. Ik zou ze ook even aanspreken, kijken wat er geregeld kan worden. Het vreemde is dat je 'soms' kan booten, wat eigenlijk niet zo moeten gebeuren. Of het werkt wel, of het werkt niet. Misschien een probleem met de voeding van een van de chips waardoor je een race-condition tijdens het starten krijgt. Of er is een known issue met een bepaalde serie, kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
Bedankt voor de info,
De chat met UBNT is gestart, eens kijken of ze iets voor me kunnen betekenen.

Results will be posted.

--------------------------------------------------------------------

UBNT geeft aan dat als een TFTP transfer niet werkt het een RMA moet worden, en aangezien de AP niet meer in de garantie zit er helaas niets is wat UBNT kan doen.
Enige advies wat ze me gaven is andere kabels en poe injectors te testen, Dit is natuurlijk ook al gedaan.

[ Voor 57% gewijzigd door Sandertje03 op 27-05-2017 23:47 . Reden: ubnt chat erbij. ]

Pagina: 1