Standaard ICS doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12 09:09
Ik heb twee systemen 1 ME en een W95 standaard windows Internet Connection Sharing doet het niet.
m'n internet gaat dan bagger traag. Ik krijg het niet voor elkaar.
heb ook al Sygate en Winroute pro geprobeerd maar toen liep m'n hele syteem vast.

Hebben jullie misschien een andere oplossing of weten jullie hoe ik zo'n progje goed kan instellen.
Ik heb ADSL basic van xs4all

• Guider
iemand

Verwijderd

waar draai je ICS op? Winroute moet lukken, draai ik zelf ook. Kijk maar eens goed in de search, staat meer dan genoeg over.....

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Winroute is een aanrader als "Multiprog". (Mailservert, NAT, Proxy, Firewall)

Voor simpele edoch effectieve NAT sharing kun je ook Sygate gebruiken, heel simpel en effectief.

Aannames zijn fataal.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij mij is het zelfs gelukt met standaard connection sharing van windows :)

• Guider
oke bedankt
ik denk dat ik dan maar weer es winroute ga proberen

(ICS draai ik op het ME systeem)

• Guider
ik krijg het niet aan de gang :'( :'( :'(

wie kan me helpen

Verwijderd

ICS heb ik zelf ook geprobeerd en ik kreeg het wel aan de praat. Alleen het klote was dat als ik de server resette dat vervolgens het internet het wel deed op de clien maar niet meer op de server. Draai nu overigens Sygate wat het ook wel goed doet. Lage ping en je kan bijna alles draaien.

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 20:57
Diskette via ME laten maken, die draaien op je win95 bak, aangeven dat er automatisch een ipadres verkregen moet worden.

<leeg>

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 03:35 schreef Guider het volgende:
ik krijg het niet aan de gang :'( :'( :'(

wie kan me helpen
Hmm, heb je de FAQ wel eens gelezen?
Vragen waaruit duidelijk blijkt dat je er niet echt je best voor hebt gedaan. Het is niet de bedoeling om zelf achterover te gaan zitten terwijl de rest het voor je oplost. Jij hebt het probleem, dus toon ook eigen initiatief, en probeer eerst dingen zelf, en ga niet gelijk nieuwe threads maken als je er na 3 klikjes niet uitkomt.
Je vertelt er bovendien ook niet bij wát je al gedaan hebt, waar je bent vastgelopen, etc, etc, etc.

Ik stel het volgende stappenplan voor, in jouw geval:

Afbeeldingslocatie: http://home.wolmail.nl/~fm124392/go_rtfm.gif
Read the f*cking manual. Die van winroute wel te verstaan. Bij winroute zit een prachtige handleiding die je in vele soorten en maten vanaf de homepage kan downloaden. Kom je er met behulp van die handleiding niet uit?

Afbeeldingslocatie: http://home.wolmail.nl/~fm124392/go_search.gif
Gebruik eens de search van GoT, misschien kom je een topic tegen waarin precies staat wat de oplossing is voor jouw probleem, of iets wat er op lijkt, en kom je daarmee nét een stapje verder. Mocht dat niet het geval zijn:

Afbeeldingslocatie: http://home.wolmail.nl/~fm124392/go_faq.gif
Lees dan voor je nog een vraag post éérst even de NT FAQ even door, wát is er relevant voor de vraag en wat niet. Post hier dan wát je gedaan hebt in je poging om een goed draaiende gedeelde internetverbinding te krijgen en wat er wel en niet lukt. En vooral: of alle lieve NT-Gottertjes alsjeblieft zo vriendelijk zouden willen zijn om je te helpen >:)

Succes *D
Pagina: 1