voice detection werkt niet op Teamspeak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyface131
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-07 14:09
Mijn vraag
sinds een tijdje werkt mijn microfoon op Teamspeak alleen nog maar met push to talk, ook herkent windows mijn microfoon niet bij probleem oplosser maar de microfoon werkt wel bij bijv. skype

Relevante software en hardware die ik gebruik
Teamspeak 3.1.4
Asus H170 pro-gaming, 1151 socket
Windows 10 Pro
Headset: Logitech G230

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nieuwste driver van Asus website gedownload + geinstalleerd (eerst oude verwijderd)
windows troubleshooter geprobeerd.
herinstallatie van Teamspeak
headset op headset en microfoon ingang aan voorkant van pc case gebruikt.

eerst vond ik het niet vervelend om push to talk te gebruiken maar nu ik veel game met mensen via teamspeak is het nogal irritant om heel de tijd push to talk te gebruiken. :(

Beste antwoord (via Funnyface131 op 30-05-2017 19:21)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Kijk eens in TeamSpeak hoe de waardes voor Voice Activation staan.

Je hebt daar een groene balk, een gele balk en een rode balk. Zolang het geluid in het rode gedeelte blijft, wordt voice niet geactiveerd. Pas wanneer het geluid in de groene balk komt wanneer je praat, zal het geactiveerd worden.

Deze balken kan je slepen. Dus als het geluid vooral aan de linkerkant blijft, schuif dan de rode balk meer naar links, de gele meer naar links en de groene meer naar links.

Als het geluid wel in de groene balk komt, dan zou het moeten werken. Dan moet je kijken bij de volume waardes of die goed staan.

Die kan je vinden door rechts te klikken op het speakericoontje rechtsonderaan in Windows.
Klik met de rechtermuisknop erop en kies voor Opneemapparaten. Daar kan je dan je betreffende microfoon eigenschappen aanpassen en de volume waardes aanpassen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Kijk eens in TeamSpeak hoe de waardes voor Voice Activation staan.

Je hebt daar een groene balk, een gele balk en een rode balk. Zolang het geluid in het rode gedeelte blijft, wordt voice niet geactiveerd. Pas wanneer het geluid in de groene balk komt wanneer je praat, zal het geactiveerd worden.

Deze balken kan je slepen. Dus als het geluid vooral aan de linkerkant blijft, schuif dan de rode balk meer naar links, de gele meer naar links en de groene meer naar links.

Als het geluid wel in de groene balk komt, dan zou het moeten werken. Dan moet je kijken bij de volume waardes of die goed staan.

Die kan je vinden door rechts te klikken op het speakericoontje rechtsonderaan in Windows.
Klik met de rechtermuisknop erop en kies voor Opneemapparaten. Daar kan je dan je betreffende microfoon eigenschappen aanpassen en de volume waardes aanpassen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!