Holaa,
Ik loop tegen iets aan waar ik maar niet over uit kan. Ik heb een tabel 'logs' in mijn database. Verzamelt een zooi errors en andere meuk
Heeft op moment van schrijven precies 7825 records volgens phpMyAdmin.
Heb een kleine php wrapper met pagination geschreven om zo de logs snel te kunnen bekijken. Het probleem is echter dat het lijkt alsof er minder records zijn dan een COUNT() aangeeft
Query:
Zou zoals verwacht de laatste 25 records terug moeten geven. Geeft echter niks terug. De 'eerste' offset die de laatste results teruggeeft is.
En geeft dan 5 records weer.
Lijkt dus alsof er meer dan 100 records een spook geworden zijn oid?
Kan het niet verklaren, heb 100 keer de query bekeken en vergeleken met voorbeelden op internet (terwijl ik dit al 10 jaar doe ofzo
) Is dit een bug in mysql? Semi corrupte tabel?
Ik loop tegen iets aan waar ik maar niet over uit kan. Ik heb een tabel 'logs' in mijn database. Verzamelt een zooi errors en andere meuk
Heb een kleine php wrapper met pagination geschreven om zo de logs snel te kunnen bekijken. Het probleem is echter dat het lijkt alsof er minder records zijn dan een COUNT() aangeeft

Query:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| SELECT LEFT(`log`, 150) AS log, logs.id, shop_id, module_id, product_id, order_id, time, type, shops.name as shop_name FROM logs JOIN shops ON (logs.shop_id = shops.id) ORDER BY id DESC LIMIT 25 OFFSET 7800 |
Zou zoals verwacht de laatste 25 records terug moeten geven. Geeft echter niks terug. De 'eerste' offset die de laatste results teruggeeft is.
code:
1
| LIMIT 25 OFFSET 7700 |
En geeft dan 5 records weer.
Lijkt dus alsof er meer dan 100 records een spook geworden zijn oid?