Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troltrader
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10-2023
Mijn vraag
.heb begrepen dat de Tab A 10.1 de update Nougat (android 7) gaat krijgen. De ondersteuning van deze tablet loopt tot mei 2018. Is er al duidelijkheid of deze tablet ook de updtae Android 8 ( android O ) gaat krijgen?

...
Reden van mijn vraag is deze; ben van plan mijn Tab 2 10.1 te gaan vervanben en heb begrepen dat de android 8 (of ook wel android O ) veel eenvoudiger is te updaten zonder dat de fabrikant eerrst zijn eigen " schil" hoeft aan te passen. Dat zou dus betekenen dat de nog uit te brengen updates los van Samsung of andere fabrikanten geinstalleerd kan worden.

alvast dank voor het meedenken en of antwoord
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Android O is nog niet eens verschenen, er is momenteel dus nog geen informatie beschikbaar. Overigens aangezien je ondersteunt hebt tot mei 2018 verwacht ik wel dat Android O gewoon verschijnt voor het apparaat.

Aan de andere kant is het wel gewoon een budget model, dus het kan zijn dat ze alleen nog beveiligingsupdates geven.

offtopic:
Ik heb je titel wat duidelijker gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 30-05-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troltrader
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10-2023
Rens-br

dank voor de response. Het zal afwachten zijn, maar zoals u terecht opmerkt is de galaxy A 10.1 een budgetmodel en gezien de prijsdalingen van nu is het waarschijnlijk dat deze wordt uitgefaseerd. Vind het een mooi tablet maar wacht nog maar even op de nieuwe android. Overigens zou volgens de diverse berichten die ik gelezen heb, Android O medio augustus/ september dit jaar uitkomen. Als de berichtgevingen juist zijn, is dit een sprong voorwaards want je zou niet meer van de fabrikant afhankelijk zijn wanneer het deze behaagd een nieuwe android beschikbaar te stellen . Men stelt namelijk dat Android straks los -van de "schil" die de fabrikanten nu over Android heen leggen- kan worden geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Troltrader. Dat updates vanaf Android O los van de schil geüpdatet kan worden is inderdaad erg goed nieuws! Je moet dan echter wel eerst Android O krijgen, anders heb je er (helaas) nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16
De Tab A draait nu op Android 6. 7 is aangekondigd en wordt de komende maanden uitgerold. Gezien Samsung's reputatie verwacht ik eerlijk gezegd geen Android O.