Toon posts:

Verwijderde foto terug halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• propphet
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2019
Ik heb dus perongeluk een foto verwijderd die ik eigenlijk pittig nodig ben het ging alsvolgt. 8)7

-> Foto verwijderd
-> Sd kaart uit telefoon gehaald (zonder telefoon uit te zetten)
-> In card reader gedaan
-> Met recuva bestand scan gedaan in de map
-> Bestand gerecoverd naar nieuwe lege hdd
-> Bestand geprobeert te openen maar tevergeefs error
-> Verschillende foto repair tools gebruikt

Graag wil ik weten of ik iets fout heb gedaan of dat ik gewoon simpelweg iets over het hoofd zie of dat ik daadwerkelijk de foto kweit ben.

=> Error melding bij openen bestand

=> Bestands eigenschappen

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-03 12:35
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec deze zie je vaak opduiken. Heb je die al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• propphet
fluppie007 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:30:
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec deze zie je vaak opduiken. Heb je die al eens geprobeerd?
Bedankt voor bericht maar helaas :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even wat alternatieve benaderingen voor het geval dát, want je weet maar nooit.

Je weet zeker dat de foto op de SD kaart stond en niet op het interne geheugen? De foto is met het toestel gemaakt?

En is er evt. iets gedaan met die foto op het toestel wat mogelijk tot tijdelijke bestanden heeft geleid die een kopie van de foto zouden kunnen bevatten en evt. ook op het interne geheugen zouden kunnen staan? Bijvoorbeeld bewerkt met een of ander appje?

Er zal geen automatische sync zijn van foto's met een on-line storage dienst want dat had je wel geweten? Of misschien....

Strohalmen wellicht maar bij gebrek aan beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

Reptile209

- gers -

Er zijn nog veel meer jpg repair tools: [google=recover damaged jpg], probeer daar nog eens wat mee. :)

Edit: nog een open deur: weet je zeker dat je camera jpg opslaat, en niet stiekem een ander formaat? 99.9% zeker zal het jpg zijn, maar je weet nooit... je zou eens kunnen kijken wat voor formaat een site als deze er van maakt.

[Voor 57% gewijzigd door Reptile209 op 28-05-2017 22:30]

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• propphet
CaptJackSparrow schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:19:
Even wat alternatieve benaderingen voor het geval dát, want je weet maar nooit.

Je weet zeker dat de foto op de SD kaart stond en niet op het interne geheugen? De foto is met het toestel gemaakt?

En is er evt. iets gedaan met die foto op het toestel wat mogelijk tot tijdelijke bestanden heeft geleid die een kopie van de foto zouden kunnen bevatten en evt. ook op het interne geheugen zouden kunnen staan? Bijvoorbeeld bewerkt met een of ander appje?

Er zal geen automatische sync zijn van foto's met een on-line storage dienst want dat had je wel geweten? Of misschien....

Strohalmen wellicht maar bij gebrek aan beter.
Foto die avond ervoor gemaakt was staat op sd kaart dus denk dat de foto ook op sd kaart stond, heb overigens wel scan gedaan op intern geheugen van telefoon maar tevergeefs.

Geen enkele sync dienst die ik heb heeft de foto dit komt omdat ik sync had uitgezet voor batterij besparing maar nooit weer had aangezet 8)7 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• propphet
Reptile209 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:25:
Er zijn nog veel meer jpg repair tools: [google=recover damaged jpg], probeer daar nog eens wat mee. :)
Alles van de eerste 3 google zoek resultaten paginas geprobeerd ondertussen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

Reptile209

- gers -

Zie mijn edit hierboven, en probeer je quote in één post te stoppen, ipv 2 onder elkaar :).

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:41
Kun je het bestand eens online zetten, misschien dat iemand van ons er iets mee kan.

(Tenzij het om prive gevoelige informatie gaat).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01:02
Kijk eerst eens *snip* naar ons spam beleid ;)

[Voor 72% gewijzigd door RobIII op 29-05-2017 19:49]

Joep

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stanton
Open het bestand een met een hex editor zoals bijvoorbeeld HxD en kijk of er überhaupt data aanwezig is. heb al vaker gezien dat het bestand louter nullen bevat: wel juiste grootte etc..

Joep

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Naast de opmerking van Stanton, kan ik nog 3 aanvullende vragen bedenken waarmee wat meer zicht gekregen kan worden op de kans om het bestand terug te krijgen:
  1. Is er daadwerkelijk niets gebeurd tussen stap 1 en 2? (Of anders geformuleerd: wat is de tijdspanne tussen stap 1 en 2?)
  2. Is de eject-functionaliteit van de telefoon gebruikt in stap 2?
  3. Was het kaartje beveiligd tegen schrijven in stap 3?
Hierbij geldt ongeveer dat meer vragen met 'nee' als antwoord leidt tot een kleinere kans om het bestand terug te krijgen.

• propphet
@Reptile209
100% sure .jpg, vroeger gebruikte ik RAW format maar ben overgestapt op .jpg sinds een maandje, foto`s ervoor waren ook ,jpg. (zal gebruiken was beetje in de stress en zat op meerdere fora)

@Snowwie
bestand kan ik helaas niet online zetten vanwegen de acocunt en cc gegevens die op foto tezien zijn.

@Stanton
hex editor zei in RStudio dat er allenmaar 0letjes over zijn.

@dcm360
1 Nope telefoon is voor niks anders gebruikt dan deze fotos in tussentijd. +/- 12 uur
2 Nope in 1 keer hard pull :(
3 Not that i know.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als er allemaal nullletjes in staan, dan is er niets meer over van je foto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stanton
Reepje schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:50:
Als er allemaal nullletjes in staan, dan is er niets meer over van je foto.
Nee precies. Een eenvoudige check die helaas vaak uitwijst dat er niets te herstellen valt, voordat je allerlei reparatie software aanschaft.

Wat ik wel altijd even zou proberen als je een foto bestandje niet kan 'undeleten van bijvoorbeeld een SD kaartje':

Undelete software gebruikt het file systeem om gewiste bestanden te ontdekken. Dus in geval van SD kaartje veelal FAT32 of exFAT, de directory entry.

De andere techniek, veelal gebruikt in tooltjes voor foto recovery is 'carving'. Het bestandssysteem wordt genegeerd en i.p.v. daarvan gaat de software op zoek naar 'magic numbers', bepaalde HEX waardes die bijvoorbeeld altijd aan het begin van een JPEG bestand voorkomen. PhotoRec werkt zo.

Als het met het ene soort tooltje niet werkt, zou ik het altijd even proberen met een tool uit de andere categorie.

Joep

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee