Ik heb vandaag via Gistron mijn nieuwe systeem onderdelen binnengekregen. Hardware is:
Abit KT7A
Athlon 1200Mhz (266mhz)
256 Mb Kingston geheugen
Het probleem is als volgt:
Ik heb alleen nog het moederboard aangesloten. Zonder CPU erin boot hij gewoon en blijft constant draaien.
Wanneer ik de processor erin doe dan boot hij, draait voor een paar seconden en stopt vervolgens.
Wanneer ik de processor eruit probeer te halen dan kraakt de socket ook een beetje. Het gaat niet echt soepel (cpu zit er naar mijn weten goed in, past maar op één manier..)
Verder hoor ik ook geen bios beeps wanneer ik zonder CPU boot.
Ik krijg het gevoel dat er iets mis is met de socket, misschien sluit de CPU niet goed aan?
Weet iemand tips om het een en ander uit te kunnen sluiten?
Abit KT7A
Athlon 1200Mhz (266mhz)
256 Mb Kingston geheugen
Het probleem is als volgt:
Ik heb alleen nog het moederboard aangesloten. Zonder CPU erin boot hij gewoon en blijft constant draaien.
Wanneer ik de processor erin doe dan boot hij, draait voor een paar seconden en stopt vervolgens.
Wanneer ik de processor eruit probeer te halen dan kraakt de socket ook een beetje. Het gaat niet echt soepel (cpu zit er naar mijn weten goed in, past maar op één manier..)
Verder hoor ik ook geen bios beeps wanneer ik zonder CPU boot.
Ik krijg het gevoel dat er iets mis is met de socket, misschien sluit de CPU niet goed aan?
Weet iemand tips om het een en ander uit te kunnen sluiten?