Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisbartmaar
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-10 23:52
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje en hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen!
Ik woon in Zeewolde en net buiten het dorp zit "de Groene Schuur".
Dit is een plek waar voor de jeugd bijna elke week een feest wordt georganiseerd voor +/- 500 man.
Momenteel zitten we al jaren bij KPN met een adsl verbinding.... Het is erg sloom helaas.
Nu heb ik zitten kijken of we wat anders konden zodat we sneller internet hebben.
Ik kom uit op 4G voor thuis van T-Mobile. Alleen mijn vraag is dus, we hebben een camera systeem hangen voor opname van binnen en buiten als we er niet zijn. Nu wil ik vanaf thuis op de camera's willen kijken. Het systeem wat aan de camera's hangt is Hikvision. Met dit systeem kan dat. Alleen niet door de snelheid die we nu hebben. Up is 1,5 MB ongeveer.
Nu ben ik dus benieuwd of dat wel kan met 4G voor thuis. Ik heb gelezen dat je wel iets met poortforwarding moet doen, dat maakt niet uit. Dat begrijp ik. Maar ga je dan niet over die limiet van 4G voor thuis?

Met vriendelijke groet,
Bart Schriever

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 18:31
Op het forum van T-Mobile is een heel gedeelte met vragen over port forwarding voor dit soort doeleinden.

Verder, wil je 24/7 beelden doorsturen naar huis en daar opslaan of worden de beelden op locatie opgeslagen? Dat maakt natuurlijk nogal een verschil uit met hoeveel data je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is er helemaal geen kabel beschikbaar (ben niet bekend daar)? :)

Met 4G ga je al snel door je limiet heen; denk dat eerder een combo met ADSL een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Ik denk dat het makkelijker is om een straalverbinding op te zetten naar dat vakantiepark ernaast of naar iemand die daar aan de rand van het dorp woont. Aangezien Zeewolde vol ligt met glasvezel, zou je daar misschien wel op kunnen prikken als het mag van de bewoner ;)

[ Voor 56% gewijzigd door krakendmodem op 28-05-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisbartmaar
HollowGamer schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:25:
Is er helemaal geen kabel beschikbaar (ben niet bekend daar)? :)

Met 4G ga je al snel door je limiet heen; denk dat eerder een combo met ADSL een optie is.
Nee ik heb al gekeken en er ligt alleen adsl helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisbartmaar
krakendmodem schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:31:
Ik denk dat het makkelijker is om een straalverbinding op te zetten naar dat vakantiepark ernaast of naar iemand die daar aan de rand van het dorp woont. Aangezien Zeewolde vol ligt met glasvezel, zou je daar misschien wel op kunnen prikken als het mag van de bewoner ;)
Inderdaad, woon zelf ook in Zeewolde en heb zelf gewoon glasvezel. Het aparte is dat Dasselaar weg 1 wel glasvezel heeft. Dit is dat vakantiepark. Alleen dit is niet van de glasvezel organisatie, Reggefiber. Dus ben benieuwd hoe die kabel ligt want het is maar +/- 250 meter naar het vakantiepark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Dat zal dan een zakelijke glasvezelkabel zijn met de zakelijk bijbehorende prijzen. Duur dus. Reken een paar 100 euro per maand.

Je kan het altijd vragen, als ze niet willen meewerken kun je altijd nog een straalverbinding daar ergens ophangen naar een woonwijk toe. Denk dat dat dan voor jullie de voordeligste manier is.

Zo uit mijn hoofd ligt die woonwijk er niet zo ver van af, maar het is al weer een tijdje geleden dat ik er langskwam :P

[ Voor 15% gewijzigd door krakendmodem op 28-05-2017 19:13 ]

Pagina: 1