Upgrade naar performance energie zuinig systeem.

Pagina: 1
Acties:

• fb_consultancy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een upgrade, waarmee ik games zoals Battlefield 1 kan spelen, en simpele photoshop bewerkingen kan doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal €700 uitgeven voor de upgrade

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, namelijk: Midi-tower Gaming-behuizing, Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB| Samsung SSD 840 EVO 256GB, ?
MSI R9 280X 3GB? Scythe Mugen 4 PCGH Edition, monitor, muis, toetstenborsd, audiosysteem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuw moederbord, cpu en misschien een videokaart..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen bepaalde voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat de PC zo energie zuinig mogelijk is, en de afgifte van warmte is een grote factor voor mij.

Ga je overklokken?
Ik ben tevreden met een standaard setting

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren, zodat ik de juiste onderdelen kwa prijs/kwaliteit koop.

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01-2025
eigen idee? resolutie? settings voor games? dit is niet genoeg info voor mij om jou te helpen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Welke monitor?

Daarnaast: meer performance = meer energie = meer warmte afgifte.

• fb_consultancy
Oke, zal proberen wat duidelijker te zijn.
Ik heb op het moment een: BENQ RL2455HM MONITOR 1920x1080p
Ik wil niet te veel warmte afgifte dit is een pre, is dit mogelijk met zware games zoals battlefield 1 of kan ik dat idee maar beter uit mijn hoofd zetten?

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01-2025
@Shoprevieuw ja dat is mogelijk, met deze videokaart: pricewatch: Palit GeForce GTX 1060 JetStream 6GB
met dit moederbord: pricewatch: MSI B350 Gaming Pro Carbon
en deze cpu: pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler
totaal ligt dan rond 700 euro

als je iets meer warmte kunt verdragen kun je ook evt voor deze gaan: pricewatch: Asus ROG Strix Radeon RX 580 8GB GDDR5
dan je heb de optie om (in de toekomst) een freesync monitor aan te schaffen.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35

Tazzios

..

Om te bepalen wat een upgrade is en wat minder warmte genereert dan je huidige systeem zijn huidige specs wel handig.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Een Core i7-7700T is op 2,9GHz geklokt met een turbo naar 3,5GHz op alle vier de cores en een TDP van 35Watt. Dat lijkt mij een krachtige doch energiezuinige cpu. Voor de videokaart is de GTX 1060 de aangewezen kaart voor 1080p met een 120Watt TDP. Will je zuiniger dan is de GTX 1050Ti met een TDP van 75Watt je beste keuze maar dan moet je wel concessies doen met betrekking tot de grafische instellingen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• fb_consultancy
Oke, bedankt! ik ga het eens bekijken.
Ik heb momenteel een I7-930 processor, met een Asus X58 moederbord.
Pagina: 1