Sinds ik een upgrade naar Windows 10 heb gehad is mijn hele C schijf read-only. Installatie van programma's gaat prima, maar zodra ik een bestand wil wijzigen, of een programma iets wil wijzigen (bv. configuratie bestand van het programma zelf), krijg ik foutmeldingen dat er niet geschreven kan worden in de betreffende map. Het blijkt dus dat alles op "read-only" staat. Nu dacht ik mezelf eigenaar te maken van enkele mappen op deze drive, en dat werkt wel, maar dan is nog steeds alles read-only. Heel apart, er staat dat ik "Full control" en alles heb, en dat ik eigenaar ben, en toch krijg ik "Access Denied" wanneer ik de mappen uit read-only wil halen.
Na een reimage is het gewoon hetzelfde verhaal. Op verschillende fora las ik hierover, en werd o.a. jezelf eigenaar maken als oplossing geopperd, maar dat werkt bij mij dus niet. Ben er ondertussen een beetje klaar mee, want programma's die ik veel gebruik moet ik telkens weer opnieuw instellen omdat niets word opgeslagen. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Na een reimage is het gewoon hetzelfde verhaal. Op verschillende fora las ik hierover, en werd o.a. jezelf eigenaar maken als oplossing geopperd, maar dat werkt bij mij dus niet. Ben er ondertussen een beetje klaar mee, want programma's die ik veel gebruik moet ik telkens weer opnieuw instellen omdat niets word opgeslagen. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!