Doos inchecken in het vliegtuig (meerdere tassen in een doos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:52

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Over een maand vlieg ik naar het buitenland. Ik mag twee stukken bagage inchecken met het totale gewicht van 30 KG. Het zwaarste stuk bagage moet onder de 23 KG blijven.

Ik wil twee rugzakken inchecken. Een 28 liter en een 50 liter backpack. Een kleine sporttas als handbagage meenemen. Ik weet niet of ik al mijn bagage in deze twee tassen weet te persen. Dus ik speel met het idee om drie tassen in te checken. Maar dit mag niet. Ik mag maximaal twee stukken inchecken.

Tijdens mijn reizen in Azië viel mij op dat veel Aziaten kartonnen dozen inchecken. Deze is dan verstevigd met plakband. Dit laat mij denken. Kan ik twee tassen in een kartonnen doos doen? En dan deze doos inchecken.

Ik loop met dit idee. Maar ik weet niet wat de nadelen zijn. Ik kan alleen maar voordelen bedenken. De backpack hoeft niet in een speciale zak. Het is moeilijker om in een doos te kijken en karton weegt bijna niets.

Maar de nadelen is dat als op een vliegveld iemand de doos open of deze dan makkelijk kan worden gesloten. En dan kartonnen dozen verdachter zijn.

Nee. Ik vind koffers niet handig. Ik wil mijn backpacks kunnen gebruiken. Koffers zijn objecten die ik te weinig gebruik. En een koffer weegt ook al 6 KG. Terwijl mijn backpacks samen 4 KG wegen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31

Reptile209

- gers -

Je kan ook bijbetalen voor een extra stuk bagage. En hoe ga je terug? Ga je die kartonnen doos meenemen op je trip?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:23

Tazzios

..

Voor de terug weg zijn er vast wel ergens nieuwe dozen te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wellicht je 2 backpacks samen in 1 flightbag doen? Deze kan je meestal redelijk compact maken als je op de plaats van bestemming bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:52

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Het is een enkele reis.

Dozen maak ik me geen zorgen over. Ik had een paar jaar geleden een echtpaar uit Canada op bezoek. ZIj hadden fietsen meegenomen uit Canada. Dozen weggegooid en in Londen hebben zij drie weken later een fietsenwinkel gevonden waar ze twee dozen van mochten hebben voor de terugreis.

Bijbetalen voor extra bagage is mogelijk :S

Afbeeldingslocatie: https://files.rienkjanschurer.nl/zooi/bagage%20bijkopen.png

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Al overwogen om één van je tassen vooruit te sturen met de post? Is hoe dan ook goedkoper dan extra bagage inchecken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Op veel vliegvelden hebben ze een service dat ze je koffer in doorzichtige folie inpakken, als de twee rugzakken bij elkaar binnen de norm vallen (zowel qua gewicht als qua afmetingen) dan kun je ze gewoon bij elkaar laten inpakken en zo inchecken lijkt me.

Zoiets zegmaar: https://www.schiphol.nl/nl/faciliteiten/sealen-van-bagage/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:29
Ik gebruik daarvoor Zoiets - heb je dat al overwogen? Koop een grotere maat dan je grootste backpack (80L bijv.) en stop beide hierin. In combinatie met een slotje is dit veilig, herkenbaar, en nog steeds enigszins te tillen.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Pagina: 1