Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiktk
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-09-2024
Mijn CPU wordt 85 graden met een nzxt kraken x62 dit lijkt me wel heel warm
...

Hardware nzxt kraken x62, i7 7700k, CAM Software, Core temp
...

Ik heb geprobeerd om de fans op max te laten draaien maar dit helpt ook niet
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je geeft echt veel te weinig informatie om je van fatsoenlijk advies te kunnen voorzien.
Als je niet je bericht aanpast met wat meer gegevens vrees ik dat je topic gesloten zal worden.

Hoe ziet de rest van je PC eruit?
Wat voor software draai je waardoor de 7700K op 85 graden zit?
Op hoeveel RPM draait de pomp? Is de hele X62 correct aangesloten?
Hoeveel Vcore geeft je moederbord aan je 7700K?
Is het CPU waterblok goed gemonteerd?

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 27-05-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Helpen alle andere topics niet met precies dezelfde vraag? Daar worden overal al veel oplossingen aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Hoe heb je de pomp aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiktk
Toen mijn cpu 85 graden werd speelde ik overwatch, De radiator zit aan de voorkant van mijn pc, De CAM software zegt dat mijn processor maximaal 1.24V krijgt, zodra de processor boven de 60 graden word gaan de fans op max draaien, En ik weet zeker dat hij goed is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
Doet hem eens opnieuw aansluiten. Je kan immers nooit zeker weten of hij goed gemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat is je idle temp?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00
Temperatuur van vandaag heeft natuurlijk ook invloed, maar neem aan dat je wel in de zomer wil kunnen spelen :) radiator van Kraken niet vol met stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiktk
Idle temperatuur is nu 40 graden, De waterkoeler is net 2 weken oud :) dus ik denk niet dat het daar aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Koelpasta juist aangebracht? En op welke manier? Anders andere koelpasta proberen. Welke heb je hier reeds voor gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
40 Idle is prima met dit warme weer (28*)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 11:34
heb je het plasticje van de onderkant van de waterkoeler gehaald voordat je hem aanbracht? Als je hem er niet vanaf hebt gehaald krijg je meestal zulke temperaturen.

[ Voor 28% gewijzigd door Finntasy op 27-05-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiktk
Koelpasta zit er bij nzxt standaard op en ik ik heb het plastic ervan afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Draai is Prime95 voor een minuut of 5, wat krijg je dan voor getallen?
Probeer ook eens andere uitlees software, wat gebruik je nu?
Core temp, ok.. probeer ook is iets anders.

[ Voor 14% gewijzigd door Bad Brains op 27-05-2017 15:47 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiktk
Net prime voor 5 minuut aangehad tikte max 77 graden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Het kan ongetwijfeld minder met die koeler maar 77 graden zijn nog geen temperaturen waar je je druk om moet maken.
Die CPU kan die temperaturen makkelijk aan.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Maiktk schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:34:
Idle temperatuur is nu 40 graden, De waterkoeler is net 2 weken oud :) dus ik denk niet dat het daar aan ligt
Hm maar wat is dan de reden dat ik met een be-quit towertje (iets in die richting) van 4 tientjes op 41 graden idle zit? Althans idle, mijn GPU wordt zwaar belast momenteel en daar draagt mijn CPU ook een steentje aan mee (30% load, niet helemaal idle dus).

Dan moet er toch iets bij jou niet goed zitten lijkt mij? Om gelijk te zeggen: nee dat is het allemaal niet... Ik denk van wel maar goed, daar open je dit topic ook voor toch?

Of je koeler is stuk
Of je koeler is niet goed gemonteerd / aangesloten
Of je pasta is ruk
Of je software laat onjuiste temps zien (dit laatste denk ik niet).

Oja, woonkamer temp hier is ook gewoon hoog momenteel, het is niet dat mijn PC in een koelkast of kelder staat :P

Edit: mijn case fans iets harder laten draaien en poef mijn CPU zit op 39 graden :) De koeler die jij hebt zou veel beter moeten zijn dan de mijne.

Dit kan lijkt mij maar een paar dingen betekenen, of die dure koelers zijn maar een grap en een koeler van 4 tientjes werkt net zo goed, of er gaat iets fout bij jou..

[ Voor 20% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
We weten niet of z'n idle temps na een cold boot zijn of dat dit na bijv. enkele games is. De vloeistof in een watercooler zal na enige tijd immers langzaam iets opwarmen, waardoor een luchtkoeler idle soms wat beter presteert. Verder zijn er ook gewoon teveel overige randvoorwaarden die meespelen om hier conclusies uit te trekken.

Maar zonder enige verdere informatie en de korte antwoorden die we krijgen valt er helemaal niks zinnigs over te zeggen of te adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de bekende TIM-pest van Intel en de TS heeft een CPU met extra slechte TIM te pakken, vandaar zulke temps.
Als de koeler geen of slecht contact maakte dan zijn processor bij elke load tegen throttling aan lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Mijn loop is als volgt 3570K (4.3ghz) met GTX970 op een oude Thermochill 360 met een enkele swiftech 350?355? pomp en 3 Noctua 120mm op 7volt..
Kamer is recht op de zon (gordijnen dicht) warm dus, idle(ish) net over 40 CPU 36GPU.

10 minuten prime, CPU 71 GPU 39.
Denk dat je temps helemaal niet slecht zijn maar zou persoonlijk de koeler wel nog eens een keer opnieuw "setten" Kijk vooral uit dat je er niet teveel pasta op doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiktk
Ik heb de koeler er een keer afgehaald en opnieuw opgezet eens kijken wat de temps nu zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:42:
Gewoon de bekende TIM-pest van Intel en de TS heeft een CPU met extra slechte TIM te pakken, vandaar zulke temps.
Bad Brains schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:43:
Denk dat je temps helemaal niet slecht zijn maar zou persoonlijk de koeler wel nog eens een keer opnieuw "setten" Kijk vooral uit dat je er niet teveel pasta op doet.
Nee, dat is onzin. Een 7700K op stock met 1.24vcore hoort tijdens een potje Overwatch niet 85 graden te worden met een NZXT X62.

[ Voor 28% gewijzigd door stin00 op 27-05-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik zou persoonlijk de CPU of RMA sturen of delidden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiktk
Ik heb net even CS:GO gespeeld maar volgens Core temp is hij max 72 graden geworden en volgens de CAM software is hij 67 graden geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiktk
Lijkt me onwaarschijnlijk maar zou het kunnen dat de waterkoeler te strak is aangedraaid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
Dat kan ja. 1 slag voor breken ipv kwart slag voor breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
77c graden in Prime 95 met dit weer lijkt me trouwens helemaal niet slecht voor een 7700k, 85c in overwatch is dan wel wat vreemd, die temp hoort lager te zijn dan volle belasting tijdensr prime 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Maiktk schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:30:
Mijn CPU wordt 85 graden met een nzxt kraken x62 dit lijkt me wel heel warm
...

Hardware nzxt kraken x62, i7 7700k, CAM Software, Core temp
...

Ik heb geprobeerd om de fans op max te laten draaien maar dit helpt ook niet
...
Hiermee voldoe je niet aan de eisen van het beleid of de policy. Je zult zelf echt wat meer moeite moeten doen. Desondanks heb je toch al enkele antwoorden gekregen. Deze gaat dus dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.