Toon posts:

probleem met boxen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een 2.1 stereoset verkregen en ik will de set op mijn pc aansluiten. hiervoor hebben ze op een radiotoren aangesloten gestaan.

Vervolgens alle kabels in geplugd zoals het op de vorige locatie zat.
de 2 speakers op de subwoofer en, in de output van de subwoofer zit een kabel die verloopt naar een 3.5 jack.
echter als ik die direct in mijn pc, laptop of telefoon stop krijg ik geen geluid.

aan de achter kant van de subwoofer zit een ledje dat groen knippert en de speakers geven een dreun op de knippering van de subwoofer. (ik denk dat dit lampje gewoon moet branden maar in filmjes heb ik gezien dat het ook met signaal te maken heeft)

dus mij vraag is kan iemand mij helpen om dit setje werkend te krijgen??

Relevante software en hardware die ik gebruik
hardware
motherboard: asus maximus 8 hero (hier wil ik het mee laten samen werken)
subwoofer: tannoy ts8 (eigen voeding benodigd)
speakers: alesis m1 active 520

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-via de sites van de boxen drivers of andere software proberen te vinden dit leverde mij 2 handleidingen op, helaas niet de gevraagde informatie.
- ik dacht dat de subwoofer te weinig stroom had in het stekkerblok dus ik heb het ook ergens anders in het stopcontact gehad. maakte geen verschil.
- in de online handleiding staat dat het op 1m van andere hardware moet staan (pc) dus heb ik ze ook op een andere locatie getest. zelfde resultaat.
- ik heb de jack ook in een laptop (acer aspire) geprobeerd maar ook niets.

het internet op zich zelf zegt erg weinig over het aansluiten van deze boxen. wel heb ik informatie gevonden dat ze er en amplifier tussen zetten. maar mijn connectie van een 3.5 jack. komt niet overheen met de losse draden die ze verbinden met die boxen.

er zijn enkele goede fotos op het internet te vinden over de speakers en subwoofer maar verder alleen dat ze niet meer verkocht worden.

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-05-2017 11:13)

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens afbeeldingen die ik zie van de tannoy ts8 zit er een line-in op (voor tulpstekkers) dus je zou denken dat er geen versterker nodig is.

NB: het stuk "connecting to your system" gelezen in de handleiding ?

[ Voor 35% gewijzigd door supergert op 27-05-2017 12:18 ]

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Probeer je nu echt serieus zonder versterker je boxen rechtstreeks op je computer aan te sluiten ? :S

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens afbeeldingen die ik zie van de tannoy ts8 zit er een line-in op (voor tulpstekkers) dus je zou denken dat er geen versterker nodig is.

NB: het stuk "connecting to your system" gelezen in de handleiding ?

[ Voor 35% gewijzigd door supergert op 27-05-2017 12:18 ]

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:41:
de 2 speakers op de subwoofer en, in de output van de subwoofer zit een kabel die verloopt naar een 3.5 jack.
echter als ik die direct in mijn pc, laptop of telefoon stop krijg ik geen geluid.
De output van de subwoofer gaat naar de PC? Daar ga je al verkeerd. De PC heeft de output naar de input van de subwoofer. Vanaf de PC (3,5mm jack) kan je naar de subwoofer met stereo RCA of stereo (balanced) XLR. Ik weet niet wat de RCA doet, of dat alleen een input is of dat RCA door kan worden gezet naar de XLR Out om die weer naar de speakers te linken. Maar dat is te testen. Als je vanaf 3,5mm jack (PC) naar XLR IN (subwoofer) gaat en dan de Output XLR van de subwoofer verbinden met de input XLR van de Alesis Monitor One Active 520 zou het goed moeten gaan. Dan maak je de keten compleet en heb je de subwoofer tussen de bron (PC) en speakers. Zoals gezegd kan het mogelijk ook met RCA in de subwoofer, maar ik weet niet of RCA IN door wordt gezet naar XLR Out.

offtopic:
Doe alsjeblieft wat aan de schrijfstijl. Zinnen beginnen met en hoofdletter, één leesteken aan het einde van de zin, merken en types met hoofdletter, et cetera. Dat leest een stuk makkelijker.
Breezers schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:55:
Probeer je nu echt serieus zonder versterker je boxen rechtstreeks op je computer aan te sluiten ? :S
Avtieve speakers en een actieve subwoofer, alle drie devices met ingebouwde versterker. Een losse versterker is daarmee ook niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 27-05-2017 16:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR

Ehh dat met de output en input zit andersom de input is een 3.5mm jack, en de uitput gaat met XLR naar de speakers.
alle 3 de boxen zitten apart aangesloten op stroom.
de pc met een 3.5mm jack naar de bassbox met 2x XLR in line in
en dan met XLR naar de speakers.

"supergert zei ook al dat het mogelijk zou moeten van de pc met tulpstekkers daar zit ook een aansluiting voor genaamd line in stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpak. Dit zijn audio- cq HiFi-apparaten. Daarvoor hebben we het subforum Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh. dion_b wat bedoel je met dumpak?? en volgens mij staat dit in de audio & HiFi forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nu wel ja!

Maar, post eens een paar fotos evan hoe je het aangesloten hebt, en screenshots van de instellingen enzo..l

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:19

Nibbz

Postmaster General

Ik heb hier een M Audio BX10 staan (active sub, ook met XLR outputs voor monitors), die je kan muten dmv een footpedal. Heb je een pedaal liggen die je erin kan doen, een keer erop trappen, en kijken of hij dan wel aanspringt.

Ik schreeuw voordat ik kijk :p, die Tannoy heeft geen footswitch ingang.

Kun je in Windows nog aangeven, ofdat je speakers via headphone out, of lineout aangesloten zijn (dmv audio configuration tool)?

[ Voor 32% gewijzigd door Nibbz op 29-05-2017 19:36 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:08
Er van uitgaande dat je alle correcte kabels hebt, even het volgende controleren;
- Op de speakers zit een volt-selector (110 / 220v) deze moet op 220v staan
- De gainknop op de speakers halverwege zetten
- Op de sub zitten 2 schakelaars. de bovenste moet op "on", de onderste (LFE mode) op "off"
- De gainknop op de sub halverwege zetten

Speel vervolgens dit eens af YouTube: 20Hz to 20kHz (Human Audio Spectrum)

Nu zou je op zijn minst geluid uit je sub moeten krijgen. Komt er niets uit, dan zou ik eerst eens testen of de kabel van pc naar sub wel goed is. Komt er wel geluid uit de sub, maar niet uit de speakers, dan wordt het signaal dus niet van de rood/wit tulpstekkers naar de xlr-stekkers gestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 29-05-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Werkte alles nog toen de speakers op de stereotoren aangesloten waren? Kan je ze daar nog op testen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1