Paalkamperen - Zijn er ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Aangezien ik dit jaar een tikkeltje krap bij kas zit vanwege wat tegenvallers en toch er op uit wil met de kinderen komende zomervakantie ben ik op zoek gegaan naar een vakantie die zo budgetvriendelijk als mogelijk is.

Na een korte zoektocht over wildkamperen (wat in NL dus niet mag :p) kwam ik er achter dat staatsbosbeheer door het land een aantal palen neer heeft gezet zonder faciliteiten waar je een voor nop een tent neer mag zetten voor maximaal 72 uur. Mijn plan is dus om een week (of langer, ligt aan het weer en of de kinderen het leuk blijven vinden) te gaan kamperen. Primair vervoer zal de auto zijn waarmee ik naar de locaties rij, netjes parkerer en het laatste stuk te voet afleg met rugzak. Vaak is daar in de buurt wel wat leuks te doen (er is een auto) en de kinderen kunnen natuurlijk heerlijk vrij spelen daar.

Zijn er tweakers die wel eens zoiets hebben gedaan? Van staatsbosbeheer mogen er niet meer dan drie tenten bij een paal staan. Ik vraag me af of zoiets vaak voorkomt. Want als er geen plek is, moet ik wel even creatief gaan worden.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:22
Ja dat wil zeker nog wel eens voorkomen dat een paalcamping vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Ik weet dat er in de ardenne ook veel van dit soort mini camping terreintjee zijn. Of is dat te ver weg. Volgens mij is daar altijd wel plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvkesteren
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-06 22:25
Ik heb meerdere keren op 'n paalcamping gestaan, ik/we waren altijd de enigste. Maar dat zal natuurlijk toeval zijn :)

Naast een watervoorziening is er verder niets, maar dat had je zelf al wel gezien denk ik. Overigens is er niet altijd water, rond het twentepad bijvoorbeeld liggen paalcamping's (niet van staatsbosbeheer) met echt alleen een paal. Dus ff wel checken van tevoren.

Ook wel eens meegemaakt dat zo 'n paalcamping overigens zo open is dat ik er liever niet sta, ben toen wat doorgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50

Dido

heforshe

offtopic:
Jammer dat ze bij staatsbosbeheer geen redacteur kunnen betalen... "neem genoeg met weinig"? Echt waar?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is een SVR camping geen beter alternatief? Wel faciliteiten, meestal iets te doen voor de kinderen en anders altijd wel iets in de buurt.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ik ben zelf vaak in de natuur te vinden en heb ook wel eens een paalcamping aangedaan, maar ik kan het niet aanraden met kinderen. Ik denk dat met kinderen enige vorm van luxe wel fijn is. Anderzijds kan het ook wel eens de leukste vakantie ooit zijn gewoon omdat je eigenlijk "niks" hebt.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat zo'n paalcamping vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
Standeman schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:54:
Aangezien ik dit jaar een tikkeltje krap bij kas zit vanwege wat tegenvallers en toch er op uit wil met de kinderen komende zomervakantie ben ik op zoek gegaan naar een vakantie die zo budgetvriendelijk als mogelijk is.

Na een korte zoektocht over wildkamperen (wat in NL dus niet mag :p) kwam ik er achter dat staatsbosbeheer door het land een aantal palen neer heeft gezet zonder faciliteiten waar je een voor nop een tent neer mag zetten voor maximaal 72 uur. Mijn plan is dus om een week (of langer, ligt aan het weer en of de kinderen het leuk blijven vinden) te gaan kamperen. Primair vervoer zal de auto zijn waarmee ik naar de locaties rij, netjes parkerer en het laatste stuk te voet afleg met rugzak. Vaak is daar in de buurt wel wat leuks te doen (er is een auto) en de kinderen kunnen natuurlijk heerlijk vrij spelen daar.
Geen ervaring mee, maar als het je om geld besparen gaat klinkt het mij een beetje als goedkoop is duurkoop. Op een terrein staan waar geen voorzieningen zijn, en dan de volgende ochtend met je gezin ergens de horeca in duiken omdat daar wel voorzieningen zoals een toilet zijn ? En 's avonds uit eten omdat je geen open vuur mag maken ?

Last minute kun je voor een 100-150 euro per week genoeg leuke campings boeken die wel die voorzieningen hebben, en waarschijnlijk ook een gratis zwembad voor de kinderen, en waar je wel de bbq voor je tent mag zetten...

Hoe oud zijn de kinderen ? En in welke richting zoek je wat ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist 5 dagen door Nederland gefietst, veel goedkoper wordt het niet. Scheelt je redelijk wat benzinekosten wellicht. Geen idee of je kinderen dat kunnen (leeftijd?) en leuk zouden vinden natuurlijk. Daarnaast ook gekampeerd en de kosten waren slechts 12-14 euro per nacht voor 2 man en een tentje. Laat desnoods je auto buiten de camping. Dan heb je wel wifi meestal en iig een douche, wat zeker met dit weer wel bijna noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Enige keer dat ik ze vol ben tegengekomen was toen er een scouting groep aan het kamperen was (met toestemming) met zo'n 25 kinderen :p Toen besloten maar even een stukje verder te fietsen. Verder nooit meer dan één andere tent (2 personen) gezien buiten onszelf.

Het is daarnaast belangrijk om te weten dat de "luxe" van water ook niet altijd aanwezig is. De pomp van bijvoorbeeld het veld bij staphorst is kapot. Bewoners in de buurt waren in ons geval echter aardig genoeg om ons hun buitenkraan te laten gebruiken.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een toilet en koud stromend water lijkt me toch wel het minimum wat je nodig hebt als het voor meer dan een nacht is. Je kan soms ook goedkoop bij boeren kamperen, ik zou dan eerder zoiets doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 08:02
Ik sta (of eigenlijk hang, want hangmat) met enige regelmaat op de paalcamping bij Zeist/Austerlitz, waar het eigenlijk altijd veel drukker is dan toegestaan. Voor zover ik weet wordt er nooit moeilijk over gedaan.

Wel hangt er een heel andere sfeer dan op de gemiddelde camping; het is er erg stil en mensen doen vaak veel moeite om elkaar "ruimte" te geven. Ik heb dan ook flinke twijfels of zo'n camping wel geschikt is voor een gezin met kinderen. Daarnaast heb je eigenlijk ook geen voorzieningen. Een pomp voor water, maar daar blijft het bij.

Ik denk dat een natuurcamping een veel betere optie is om te overwegen: http://www.natuurkampeert...een-natuurkampeerterrein/

Relatief lage kosten en toch basisvoorzieningen (toilet, water, douche).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:18

Yucon

*broem*

Hoe ziet Staatsbosbeheer het toiletprobleem zelf? Is het de bedoeling om gewoon een kuiltje bij een boom te graven?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Yucon schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:26:
Hoe ziet Staatsbosbeheer het toiletprobleem zelf? Is het de bedoeling om gewoon een kuiltje bij een boom te graven?
Afbeeldingslocatie: http://hillfun.punt.nl/_files/2010-08-28/waardebon-schijten.jpg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:18

Yucon

*broem*

:D

Is dat inclusief gratis eikeblaadjes om je sterretje mee af te vegen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Yucon schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:35:
[...]

:D

Is dat inclusief gratis eikeblaadjes om je sterretje mee af te vegen?
Pak een konijn... da's zachter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
basvkesteren schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:46:
Ik heb meerdere keren op 'n paalcamping gestaan, ik/we waren altijd de enigste. Maar dat zal natuurlijk toeval zijn :)

Naast een watervoorziening is er verder niets, maar dat had je zelf al wel gezien denk ik. Overigens is er niet altijd water, rond het twentepad bijvoorbeeld liggen paalcamping's (niet van staatsbosbeheer) met echt alleen een paal. Dus ff wel checken van tevoren.

Ook wel eens meegemaakt dat zo 'n paalcamping overigens zo open is dat ik er liever niet sta, ben toen wat doorgelopen.
Ik ben er zeker van bewust dat er naast een een (mogelijk stukke) waterpomp er niet altijd is. Op zich geen probleem aangezien ik sowieso flessen water bij me zal hebben aangezien je grondwater niet zo kan drinken (kan het eventueel wel koken).
NO_Excuses schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:55:
Ik ben zelf vaak in de natuur te vinden en heb ook wel eens een paalcamping aangedaan, maar ik kan het niet aanraden met kinderen. Ik denk dat met kinderen enige vorm van luxe wel fijn is. Anderzijds kan het ook wel eens de leukste vakantie ooit zijn gewoon omdat je eigenlijk "niks" hebt.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat zo'n paalcamping vol zit.
Mijn kinderen zijn 8 en 10 en wel wat gewend. Dat ze eindelijk legaal in bosjes mogen poepen vinden ze al geweldig :P Het ontbreken van faciliteiten zal het probleem niet direct zijn en geeft imo juist het gevoel van vrijheid en uitdaging. Zelf heb ik wel ruime ervaring met backpacken zonder faciliteiten, maar mijn kinderen (nog) niet.
Oekiejoekie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:20:
[...]

Geen ervaring mee, maar als het je om geld besparen gaat klinkt het mij een beetje als goedkoop is duurkoop. Op een terrein staan waar geen voorzieningen zijn, en dan de volgende ochtend met je gezin ergens de horeca in duiken omdat daar wel voorzieningen zoals een toilet zijn ? En 's avonds uit eten omdat je geen open vuur mag maken ?

Last minute kun je voor een 100-150 euro per week genoeg leuke campings boeken die wel die voorzieningen hebben, en waarschijnlijk ook een gratis zwembad voor de kinderen, en waar je wel de bbq voor je tent mag zetten...

Hoe oud zijn de kinderen ? En in welke richting zoek je wat ?
Ik ben helemaal niet van plan om ergens de horeca in te duiken of uit eten te gaan. Koken kan prima op een gasstelletje, net zoals water koken. Dus open vuur is absoluut niet nodig (zou wel heel leuk als ik een plek kan vinden waar het wel mag).
En mijn ervaringen met sanitair op goedkope campings is dat ik liever een kuil graaf in de bosjes ;)
citruspers schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:11:
Ik sta (of eigenlijk hang, want hangmat) met enige regelmaat op de paalcamping bij Zeist/Austerlitz, waar het eigenlijk altijd veel drukker is dan toegestaan. Voor zover ik weet wordt er nooit moeilijk over gedaan.

Wel hangt er een heel andere sfeer dan op de gemiddelde camping; het is er erg stil en mensen doen vaak veel moeite om elkaar "ruimte" te geven. Ik heb dan ook flinke twijfels of zo'n camping wel geschikt is voor een gezin met kinderen. Daarnaast heb je eigenlijk ook geen voorzieningen. Een pomp voor water, maar daar blijft het bij.

Ik denk dat een natuurcamping een veel betere optie is om te overwegen: http://www.natuurkampeert...een-natuurkampeerterrein/

Relatief lage kosten en toch basisvoorzieningen (toilet, water, douche).
Bij Austerlitz zat ik ook al te kijken. Het is een mooie omgeving en heeft ook nog een bezienswaardigheid. Overlast naar andere kampeerders zal denk ik meevallen. Natuurlijk spelen mijn kinderen wel waarbij ze geluid maken, maar ik vind het onzin om het als stilte gebied te behandelen. Uiteraard gebruik ik wel gezond verstand en wil ik anderen echt niet tot overlast zijn.

Naar een natuurcamping wil ik zeker ook kijken. Alleen al als uitwijkmogelijkheid of om wat langer te kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Standeman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:58:
[...]
Dus open vuur is absoluut niet nodig (zou wel heel leuk als ik een plek kan vinden waar het wel mag).
In het Amsterdamse bos mag je bbq'en... En de handhaving op wildkamperen loopt daar wel los >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Oekiejoekie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:19:
[...]

In het Amsterdamse bos mag je bbq'en... En de handhaving op wildkamperen loopt daar wel los >:)
Met wildkamperen heb ik zelf niet zo'n probleem mee, maar niet met mijn kinderen er bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:53
Wij gaan dit jaar kamperen in Groningen. Twee jaar terug zaten we in Drenthe.
Ik heb een beetje de indruk dat hoe Noordelijker in NL je gaat kamperen, hoe netter EN goedkoper het wordt.
Zoveel luxe je daar krijgt voor zo weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 08:02
Standeman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:58:

Bij Austerlitz zat ik ook al te kijken. Het is een mooie omgeving en heeft ook nog een bezienswaardigheid. Overlast naar andere kampeerders zal denk ik meevallen. Natuurlijk spelen mijn kinderen wel waarbij ze geluid maken, maar ik vind het onzin om het als stilte gebied te behandelen. Uiteraard gebruik ik wel gezond verstand en wil ik anderen echt niet tot overlast zijn.

Naar een natuurcamping wil ik zeker ook kijken. Alleen al als uitwijkmogelijkheid of om wat langer te kunnen staan.
Het is inderdaad een hele mooie omgeving met de pyramide van Austerlitz op wandelafstand. Daar zit (IIRC) ook een vrij grote speeltuin bij en natuurlijk wat horeca. Ook camping de Krakeling zit dichtbij mocht je uit moeten/willen wijken, maar die is wel vrij prijzig vergeleken met natuurcampings.

Overlast kan natuurlijk vooral jij goed inschatten. Wel is er bij Austerlitz op loopafstand een mooi stukje open grasveld ("put van wallenberg" ) waar je de kids heen kan sturen voor wat voetbal/badminton/andere activiteiten. Ik denk dat je daarmee al de grootste "overlast" kan voorkomen.

Qua dag-uitjes is het ook goed te doen, kanovaren in Utrecht is bijvoorbeeld een hele leuke om een dagje aan te besteden.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
Als je geen probleem hebt met eenvoudig kamperen (weinig voorzieningen nodig, kleine tent (althans, draagbaar met de rugzak), en dat misschien zelfs erg leuk vindt, is de NTKC dan niet wat voor jullie? Overnachtingsprijzen en lidmaatschap zijn zeer redelijk. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Coffeemonster schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:57:
Als je geen probleem hebt met eenvoudig kamperen (weinig voorzieningen nodig, kleine tent (althans, draagbaar met de rugzak), en dat misschien zelfs erg leuk vindt, is de NTKC dan niet wat voor jullie? Overnachtingsprijzen en lidmaatschap zijn zeer redelijk. :)
hmmm, die kende ik nog niet en ziet er heel interessant uit. Ik ga de de site even aandachtig doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:07

dragonhaertt

@_'.'

Coffeemonster schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:57:
Wilde net ook de NTKC aanbevelen, die hebben ook kampeerplaatsen waar alleen een waterpomp en een wc huisje (zonder stromend water) aanwezig zijn, bijna hetzelfde als een paalcamping. De prijzen zijn zeer goed en er staat duidelijke info over de kampeer terreinen online, goede ervaring mee!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
dragonhaertt schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Wilde net ook de NTKC aanbevelen, die hebben ook kampeerplaatsen waar alleen een waterpomp en een wc huisje (zonder stromend water) aanwezig zijn, bijna hetzelfde als een paalcamping. De prijzen zijn zeer goed en er staat duidelijke info over de kampeer terreinen online, goede ervaring mee!
En sommige ook met vuurplaats zie ik. Niets leukers dan fikkie stoken natuurlijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Oekiejoekie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:36:
[...]

Pak een konijn... da's zachter :+
Of een Donald Duck... Doet mij denken aan de tijd toen ik op Scouting was en een dagje ver de bossen in gingen (bij Austerlitz). Toiletpapier was niet voorhanden, maar wel een stapel Donald Duck's :+ :+

Het klinkt bizar, maar ik weet na 20 jaar nog steeds welk nummer dat was waar ik mijn aars mee afgeveegd heb 8)7.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-06 20:57
Ik kan de paalcamping Campanula aanbevelen:
https://sites.google.com/...ebeschrijvingen/campanula

De afdakjes zijn min of meer water dicht, midden in de natuur, mooie kampvuurplek en er is een provisorisch toilet (gat in de grot met een wc bril er boven) in de bosjes gecreëerd.

Looproute wanneer je met de auto komt: https://www.google.nl/map...1e3!4b1!4m2!4m1!3e2?hl=nl

[ Voor 22% gewijzigd door WoBoW op 29-05-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:05

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zijn Donald Ducks niet van dat glossy papier? Daarmee lijkt het mij dat je de boel alleen maar uitsmeert, ipv 'wegveegt'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
AW_Bos schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Of een Donald Duck... Doet mij denken aan de tijd toen ik op Scouting was en een dagje ver de bossen in gingen (bij Austerlitz). Toiletpapier was niet voorhanden, maar wel een stapel Donald Duck's :+ :+

Het klinkt bizar, maar ik weet na 20 jaar nog steeds welk nummer dat was waar ik mijn aars mee afgeveegd heb 8)7.
De Donald Duck heb ik geen ervaring mee... Begin jaren 90 wel een keer in Polen zonder toiletpapier gezeten. Maar met die gedevalueerde Zloty was het voor omgerekend 40 guldencent aan bankbiljetten ook opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

CT schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:26:
Zijn Donald Ducks niet van dat glossy papier? Daarmee lijkt het mij dat je de boel alleen maar uitsmeert, ipv 'wegveegt'.
Beter iets dan niets..... ;)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
dragonhaertt schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Dat zijn slechts enkele terreinen (Ugchelen en Loenen, als ik me goed herinner). De meeste hebben een gewoon washok, met steeds vaker zelfs warme douches.
Standeman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:18:
[...]

En sommige ook met vuurplaats zie ik. Niets leukers dan fikkie stoken natuurlijk :P
Uiteraard in overeenstemming met de lokale regels en in overleg met de kampmeester, maar vaak is het wel mogelijk. :)

Het is een vereniging, dus gerund door hoofdzakelijk vrijwilligers. Dat zie je ook in het onderhoud van de terreinen (werkdagen, vaak erg gezellig) , maar ook in de vergaderstructuur. Er zit nog een deel oude garde met conservatieve ideeën, maar de vereniging verjongt behoorlijk. :)
AW_Bos schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:30:
[...]

Ik ken uit mijn Scoutingtijd een verhaal over iemand die zonder sokken het toilet uitkwam... :P

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:33
Coffeemonster schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:30:
[...]

Dat zijn slechts enkele terreinen (Ugchelen en Loenen, als ik me goed herinner). De meeste hebben een gewoon washok, met steeds vaker zelfs warme douches.
Alleen Ugchelen is een eigen terrein (maar midden op de Veluwe, dus geen vuur toegestaan), Loenen is een terrein van de Scouting waar je als NTKC lid als gast mag kamperen :)

Qua prijs maakt het niet uit of je op een terreintje staat met stromend water of zonder stromend water. De overnachtingsprijs is op alle terreinen hetzelfde. Je kan altijd een keer gaan proefkamperen tegen een wat hoger tarief.
Coffeemonster schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:30:
Het is een vereniging, dus gerund door hoofdzakelijk vrijwilligers. Dat zie je ook in het onderhoud van de terreinen (werkdagen, vaak erg gezellig) , maar ook in de vergaderstructuur. Er zit nog een deel oude garde met conservatieve ideeën, maar de vereniging verjongt behoorlijk. :)
Klopt, eigen inzet wordt wel verwacht. Dus dat je af en toe helpt het toiletgebouw schoon te maken en/of op een werkdag komt helpen bij het onderhoudt van de terreinen. Alleen op die manier is het lage overnachtingstarief mogelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door LordSinclair op 29-05-2017 15:43 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb wel eens zoiets gedaan in Zweden tijdens een kanotocht van een paar dagen. Supermooie ervaring met erg veel kleine camping sites verborgen in de bossen die je op een kaart kunt vinden. Echter zaten we nog in een iets te druk gebied/periode, waardoor je regelmatig mensen tegenkomt. Vind het toch een beetje afbreuk doen aan de charme van het wildkamperen als je elke keer moet kijken of er niet al een groep luid pratende Duitsers op zo'n camping site is neergestreken.

Nederland is wat dat betreft nog veel minder uitgestrekt en aangezien er ook weinig van die paalcampinkjes zijn is het wel erg de gok wat voor volk er al aanwezig is en hoeveel last je daarvan hebt. Ik zou dan eerder een mooie betaalde natuurcamping zoeken, maar als budget een belangrijke rol speelt zou je het kunnen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Lekker naar de biesbosch en wildkamperen of de oirschotse hei of leenderheide. Zovaak gewildkampeeerd, nooit wat van gehoord. Op oirschotse hei eens door geweerschoten gewekt. Was er blijkbaar een oefening gaande, niet veel later dikke chinook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodmeister
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-12-2024
Als budget een grote rol speelt maar je bent bereid om een beetje je handen uit de mouwen te steken dan is kamperen met Vobula wellicht een optie. Zie de website voor de zomerkampen van 2017.

Vobula komt volgens mij voort vanuit de ANWB Landgoedkampen van vroeger. Voor een kleine vergoeding, een paar tientjes per persoon kan je meedoen met een van de zomerkampen. Wel je eigen materiaal zoals tent meenemen. Onder begeleiding sta je dan op bijzondere plekken in Nederland waar je normaal gesproken niet mag kamperen. Denk dan aan landgoederen etc.

Hoe werkt dit nu? Op zich kampeer je individueel maar wel met anderen op bijvoorbeeld dat landgoed. De vergoeding die je hebt betaald zal worden gebruikt voor materialen en het opzetten van het kamp. Denk dan aan bouwen van vuurkuil, sanitaire voorzieningen etc. Als tegenprestatie zal inzet van je worden gevraagd om van 8:00 tot 13:00 werkzaamheden te verrichten op het stuk land waar je met Vobula verblijft. Denk dan aan snoeien van bomen. Wandelpaden herstellen etc. Check even de website. Ook zorg je gezamenlijk voor invullen corvee, koffie en thee tijdens deze werkzaamheden en natuurlijk een leuke sfeer. Vanaf de middag ben je gewoon vrij om te doen wat je wilt.

Deze gezelschappen bestaan echt uit van alles. Alleenstaanden, stelletjes, gezinnen met grote en kleine kinderen. Supergezellig. Ook de kinderen kunnen lekker meehelpen met de klusjes. En alles onder begeleiding ivm veiligheid etc.

Ga eens kijken zou ik zo zeggen. www.vobula.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sugarlee89 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:52:
Lekker naar de biesbosch en wildkamperen of de oirschotse hei of leenderheide. Zovaak gewildkampeeerd, nooit wat van gehoord. Op oirschotse hei eens door geweerschoten gewekt. Was er blijkbaar een oefening gaande, niet veel later dikke chinook over.
Klinkt als een wat minder handig uitgezochte wildkampeerplek...

Iig kan ik me (ook ouder van jonge kinderen) goed vinden in Standeman's punt van alleen wel wildkamperen maar met de kinderen erbij niet, althans niet als het niet toegestaan is - in Schotland of de Nordische landen is het een ander verhaal. De risico's zijn niet enorm, maar zelf kans op preek/boete/afgekafferd worden/van iemands landgoed afgejaagd worden is heel anders dan dat je je kinderen daaraan blootstelt.

Iig terug naar vraag TS: heb lang geleden dit ooit eens gedaan, recenter op natuurcampings gestaan. Zit te wachten tot de mijne oud genoeg zijn om dit ook met ze te doen. Als je zelf weet hoe het moet en je kinderen niet overdreven angstig zijn cq totaal niet luisteren moet het wel lukken.

Let trouwens wel op teken, omdat je meer in de natuur zit loop je daar sneller tegenaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 05-06 23:10
zo'n vakantieveilingen kampeer arrangement proberen?

vaak genoeg voor zachte prijzen leuk te kamperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 14-06 14:50
CT schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:26:
AW_Bos schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:30:
[...]

*bekijkt nog eens de sporen in oude onderbroek :+
Pagina: 1