basvkesteren schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:46:
Ik heb meerdere keren op 'n paalcamping gestaan, ik/we waren altijd de enigste. Maar dat zal natuurlijk toeval zijn
Naast een watervoorziening is er verder niets, maar dat had je zelf al wel gezien denk ik. Overigens is er niet altijd water, rond het twentepad bijvoorbeeld liggen paalcamping's (niet van staatsbosbeheer) met echt alleen een paal. Dus ff wel checken van tevoren.
Ook wel eens meegemaakt dat zo 'n paalcamping overigens zo open is dat ik er liever niet sta, ben toen wat doorgelopen.
Ik ben er zeker van bewust dat er naast een een (mogelijk stukke) waterpomp er niet altijd is. Op zich geen probleem aangezien ik sowieso flessen water bij me zal hebben aangezien je grondwater niet zo kan drinken (kan het eventueel wel koken).
NO_Excuses schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:55:
Ik ben zelf vaak in de natuur te vinden en heb ook wel eens een paalcamping aangedaan, maar ik kan het niet aanraden met kinderen. Ik denk dat met kinderen enige vorm van luxe wel fijn is. Anderzijds kan het ook wel eens de leukste vakantie ooit zijn gewoon omdat je eigenlijk "niks" hebt.
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat zo'n paalcamping vol zit.
Mijn kinderen zijn 8 en 10 en wel wat gewend. Dat ze eindelijk legaal in bosjes mogen poepen vinden ze al geweldig

Het ontbreken van faciliteiten zal het probleem niet direct zijn en geeft imo juist het gevoel van vrijheid en uitdaging. Zelf heb ik wel ruime ervaring met backpacken zonder faciliteiten, maar mijn kinderen (nog) niet.
Oekiejoekie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:20:
[...]
Geen ervaring mee, maar als het je om geld besparen gaat klinkt het mij een beetje als goedkoop is duurkoop. Op een terrein staan waar geen voorzieningen zijn, en dan de volgende ochtend met je gezin ergens de horeca in duiken omdat daar wel voorzieningen zoals een toilet zijn ? En 's avonds uit eten omdat je geen open vuur mag maken ?
Last minute kun je voor een 100-150 euro per week genoeg leuke campings boeken die wel die voorzieningen hebben, en waarschijnlijk ook een gratis zwembad voor de kinderen, en waar je wel de bbq voor je tent mag zetten...
Hoe oud zijn de kinderen ? En in welke richting zoek je wat ?
Ik ben helemaal niet van plan om ergens de horeca in te duiken of uit eten te gaan. Koken kan prima op een gasstelletje, net zoals water koken. Dus open vuur is absoluut niet nodig (zou wel heel leuk als ik een plek kan vinden waar het wel mag).
En mijn ervaringen met sanitair op goedkope campings is dat ik liever een kuil graaf in de bosjes

citruspers schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:11:
Ik sta (of eigenlijk hang, want hangmat) met enige regelmaat op de paalcamping bij Zeist/Austerlitz, waar het eigenlijk altijd veel drukker is dan toegestaan. Voor zover ik weet wordt er nooit moeilijk over gedaan.
Wel hangt er een heel andere sfeer dan op de gemiddelde camping; het is er erg stil en mensen doen vaak veel moeite om elkaar "ruimte" te geven. Ik heb dan ook flinke twijfels of zo'n camping wel geschikt is voor een gezin met kinderen. Daarnaast heb je eigenlijk ook geen voorzieningen. Een pomp voor water, maar daar blijft het bij.
Ik denk dat een natuurcamping een veel betere optie is om te overwegen:
http://www.natuurkampeert...een-natuurkampeerterrein/
Relatief lage kosten en toch basisvoorzieningen (toilet, water, douche).
Bij Austerlitz zat ik ook al te kijken. Het is een mooie omgeving en heeft ook nog een bezienswaardigheid. Overlast naar andere kampeerders zal denk ik meevallen. Natuurlijk spelen mijn kinderen wel waarbij ze geluid maken, maar ik vind het onzin om het als stilte gebied te behandelen. Uiteraard gebruik ik wel gezond verstand en wil ik anderen echt niet tot overlast zijn.
Naar een natuurcamping wil ik zeker ook kijken. Alleen al als uitwijkmogelijkheid of om wat langer te kunnen staan.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.