Mag ik een tak van een gemeenteboom halen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij ons nieuwe huis staat op 30-50cm van onze erfscheiding een boom. Deze boom heeft 1 tak die precies boven onze trampoline hangt. En deze tak is de favoriet van een paar kraaien.

Het probleem is dat onze trampoline elke dag onder de vogelpoep zit. En soms zitten ze er ook als mijn kinderen gaan springen, dan weet je wel wat voor ranzigs er kan gebeuren.

Ik wil dus die tak weg, desnoods op eigen kosten. De vraag nu, mag ik hem weghalen.

Voordat je nu de obvious roept: 'Duh, vraag het aan de gemeente", dat heb ik gedaan. Om precies te zijn, 10x. Dat is geen overdrijving, 10x. Van deze 10x was de persoon die erover ging nooit aanwezig. En van de 10 terugbelverzoeken, is er niet 1 beantwoord. Ik ben ook naar het gemeentehuis geweest, maar kreeg er niemand die mij kon helpen. (Gemeente Blaricum). De receptionistes probeerden alles om mij te helpen, maar verzuchten dat die voor die afdeling helaas de normale gang van zaken is.

Mag ik deze tak weghalen? Hij hangt volledig over mij eigen erf heen. Als ik Google lees is wel 100 antwoorden, maar eigenlijk stroken ze geen van alle met elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 27-05-2017 10:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Stuur dwangbevelen. Dan gaan ze ineens wel reageren. Bij sommige gemeentes is dat helaas nodig om een inhoudelijk antwoord te krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door Trommelrem op 27-05-2017 10:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.bomenrecht.nl/takken-over-de-erfgrens/

Eerst aanmanen, dan zelf gaan zagen dus :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 15:02
Van de andere kant bekeken, wat als je die tak nu gewoon weghaalt wie gaat dat opmerken/melden bij de gemeente en wat zijn eventueel consuquenties ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die link had ik gevonden, maar dat gaat expliciet over particuliere bomen. Ik ben bang dat gemeente bomen weer een uitzondering zijn (doch weet het niet zeker).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PWM schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:54:
[...]

Die link had ik gevonden, maar dat gaat expliciet over particuliere bomen. Ik ben bang dat gemeente bomen weer een uitzondering zijn (doch weet het niet zeker).
In welk opzicht is de gemeente een ander soort eigenaar dan een particulier? Volgens mij maakt het recht daar geen onderscheid in. Zij zijn grondeigenaar en dus ook direct verantwoordelijk voor de boom.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Boven een trampoline? Dat zal op grote hoogte zijn, als je er enigzins bij kan zou ik er gewoon eens aan gaan hangen. Oeps.

Ik moet mijn auto onder zo'n boom met vogels parkeren. Ben ik ook niet zo blij mee. Momenteel valt er ook nog hars uit. Ik parkeer daarom maar half in mijn vak. Misschien werkt dat ook voor de trampoline? (beetje verschuiven)

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 27-05-2017 10:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12

InFamous

excommunicado

[...]

Eerste alinea onderaan:
Het is niet relevant of de bomen van particuliere eigenaren of van de gemeente zijn.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
SlowDown schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:52:
Van de andere kant bekeken, wat als je die tak nu gewoon weghaalt wie gaat dat opmerken/melden bij de gemeente en wat zijn eventueel consuquenties ... ?
Als het de boom schade heeft aangedaan dan kan je daar een boete voor krijgen.

Gewoon zelf wegsnoeien mits dit netjes kan, het zit over de erfgrens. Of er ooit een haan naar gaat kraaien.. nee.

Hier in de buurt is de gemeente aan het snoeien geweest dus het is er wel de tijd van het jaar voor.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja, ligt er een beetje aan. Als het een tak van 15cm dikte is van een huis-tuin-keuken boom en verder niets bijzonders had ik nog niet eens de gemeente gebeld en dat ding direct weggezaagd.

Een tak van 35cm van een oeroude kastanjeboom die het dorpszicht bepaald zou ik wat voorzichtiger mee zijn. ;)

@PWM Ah, die zou ik bij de erfgrens gewoon afzagen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Standeman op 27-05-2017 11:10 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3JUU3WD67NEcCHgdVD5vJrEZ/thumb.jpg

Dit is de boosdoener.

De trampoline is volledig ingegraven, die krijg je niet weg ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nQRclitKeUbaHguZTLQNPrP9/thumb.jpg
InFamous schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Eerste alinea onderaan:

[...]
I stand corrected, was blijkbaar iets ander stukje.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 27-05-2017 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:47
Ik zou een aangetekende brief naar de gemeente sturen waarin je ze vraagt de boom binnen 6 weken te laten snoeien, en waarin je meldt dat je het daarna zelf laat uitvoeren op hun kosten, met verwijzing naar de wetsartikelen die in de link van Hooglander worden genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Dat ziet er meer uit alsof je de halve boom moet wegsnoeien. Als je dit snoeit blijven er nog twee takken staan. Als ik zo naar de boom kijk is er al heel veel in gehakt. Hij staat echter dichtbij de erfgrens dus wellicht kan je het bij de gemeente voor elkaar krijgen de boom weg te (laten) halen.

[ Voor 22% gewijzigd door LED-Maniak op 27-05-2017 11:11 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Kan je het zelf weghalen of moet je dan een derde partij inhuren?

- Zelf weghalen: Gewoon doen en de gemeente lekker laten barsten. Als ze dan ineens wakker worden en er problemen mee hebben moeten ze maar bewijzen dat jij het bent geweest. Mijn geduld zou met die ambtenaren al lang op zijn.
- Derde partij: Zie de post van migchiell van 27-5.

Oh trouwens, enige nuance: Geef de gemeente in die termijn van 6 weken niet "de tijd om de takken te verwijderen", maar om "deze te verwijderen, of met een geldige reden te komen waarom deze niet verwijderd zouden mogen worden". Want misschien mag het gewoon niet, en dan heb je pech. Maar ze moeten gewoon inhoudelijk reageren op jouw verzoek.

[ Voor 41% gewijzigd door BFmango op 27-05-2017 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Je hebt echt wel moeite gedaan om die trampoline onder de boom te krijgen...
Is het niet een stuk makkelijker om de trampoline (iig tijdens het broedseizoen) te verplaatsen?

Overigens is het verboden om een boom te snoeien of kappen als er een vogelnestje in zit..

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:10:
Dat ziet er meer uit alsof je de halve boom moet wegsnoeien. Als je dit snoeit blijven er nog twee takken staan. Als ik zo naar de boom kijk is er al heel veel in gehakt. Hij staat echter dichtbij de erfgrens dus wellicht kan je het bij de gemeente voor elkaar krijgen de boom weg te (laten) halen.
Dat viel mij ook op inderdaad: blijft weinig boom over als je hetgeen wat boven de trampoline hangt wegzaagt. :o

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Sommige dingen moet je niet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

De grootste vraag is of dit hier als overlast gezien mag worden. Dat het als lastig wordt ervaren, dat is duidelijk. Er zijn meerdere belangen in dit geval, die moet je wel goed afwegen en niet alles alleen van je eigen kant bekijken. Daar schiet je weinig mee op.

Het verplaatsen van de trampoline is misschien een minder ingrijpende oplossing als deze boom voor de helft weg te zagen. Waarschijnlijk is snoeien de doodsteek voor de boom, dan wel blijft er zo'n lelijke staak over dat de consequentie is dat de hele boom weg moet/gaat.

Misschien kan je ook een oplossing vinden dat er geen kraaien daar meer gaan zitten en de boom toch kan blijven staan. Waarom is afzagen van een tak de enige oplossing?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:10:
Dat ziet er meer uit alsof je de halve boom moet wegsnoeien. Als je dit snoeit blijven er nog twee takken staan. Als ik zo naar de boom kijk is er al heel veel in gehakt.
Precies dat.
Als je die "ene" tak wegzaagt dan val het al snel in de categorie 'eigenrichting'. :P

Dan valt het minder op als je de boom meteen 20cm onder het maaiveld afzaagt en het bescheiden gat met een grasmatje afdekt.
Jammer dat er nu al een stapel correspondentie bij de gemeente ligt, willen zij achteraf een stok zoeken om de hond te slaan.
Het is niet ongebruikelijk dat gemeentes in dat stadium ineens wel adequaat kunnen reageren. :+
Hij staat echter dichtbij de erfgrens dus wellicht kan je het bij de gemeente voor elkaar krijgen de boom weg te (laten) halen.
Het is goed mogelijk dat de gemeente dan vraagt wie er eerder was, de boom of de trampoline?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
[...]

"Het is niet relevant of de bomen van particuliere eigenaren of van de gemeente zijn."
Spuit 11 :P

Ik zou de tak gewoon afzagen. Dat is een goedkope oplossing zonder dat er tientallen ambtenaren bij betrokken zijn die er allemaal hun zegje over willen doen.

[ Voor 20% gewijzigd door RemcoDelft op 27-05-2017 11:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:18
Ik ben eens een keer een dagje meegeweest met een handhaver van de gemeente; ik zou nu absoluut niet meer in een boom van de gemeente gaan zagen. Dat zijn flinke boetes.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:29:
[...]

Het is goed mogelijk dat de gemeente dan vraagt wie er eerder was, de boom of de trampoline?? O-)
Zeker. Ik heb er zelf succes mee gehad in het verleden.

Ene boom was een oude wilg(stam van 50cm), gemeentebeleid was dat deze zonder vergunning met de grond gelijk mocht gemaakt worden(weinig gedoe!)

Andere was een oude lindeboom die op een halve meter van de schutting stond. Boom met doorsnede van een meter. No problemo.

Soms kan het meevallen. :)
RemcoDelft schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:30:
[...]

"Het is niet relevant of de bomen van particuliere eigenaren of van de gemeente zijn."
Spuit 11 :P

Ik zou de tak gewoon afzagen. Dat is een goedkope oplossing zonder dat er tientallen ambtenaren bij betrokken zijn die er allemaal hun zegje over willen doen.
Gezien de ingreep kan dit ook gezien worden als beschadiging van de boom: http://www.omroepbrabant....an+vindt+het+terecht.aspx

[ Voor 33% gewijzigd door LED-Maniak op 27-05-2017 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Ex Nunc schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:27:
De grootste vraag is of dit hier als overlast gezien mag worden. Dat het als lastig wordt ervaren, dat is duidelijk. Er zijn meerdere belangen in dit geval, die moet je wel goed afwegen en niet alles alleen van je eigen kant bekijken. Daar schiet je weinig mee op.

Het verplaatsen van de trampoline is misschien een minder ingrijpende oplossing als deze boom voor de helft weg te zagen. Waarschijnlijk is snoeien de doodsteek voor de boom, dan wel blijft er zo'n lelijke staak over dat de consequentie is dat de hele boom weg moet/gaat.

Misschien kan je ook een oplossing vinden dat er geen kraaien daar meer gaan zitten en de boom toch kan blijven staan. Waarom is afzagen van een tak de enige oplossing?
Vanuit een breder perspectief is dit natuurlijk een goed punt en valide vraag. De meerwaarde van in het Gooi wonen komt deels immers voort uit het niet wonen in een kale stenen vlakte. Dan kun je niet verwachten dat het beperkte overlast dat voortkomt uit een boom altijd bij een ander terechtkomt.

* Rukapul veegt 's voor gebruik met een doekje even de duivenstront van de trampoline af. En de balk van de schommel boven het kunstgras is wat onaantrekkelijker gemaakt zodat duiven er minder op gaan zitten.

Juridisch is het heel simpel wat PWM kan doen: briefje schrijven en na een paar weken de tak boven eigen erf afzagen. Puur voor de lol kan hij de rekening ook nog doorsturen.

Praktisch kan hij met hetzelfde gemak waarschijnlijk de tak onaantrekkelijker maken om op te zitten door vogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Dit verhaal (weliswaar uit 2015) lijkt in sommige punten op het probleem van jou; http://www.omroepbrabant....an+vindt+het+terecht.aspx

De vraag is dus of je er een boete voor over hebt die dus enkele honderden euro's kan bedragen.

EDIT; zie dat dezelfde link 2 posts eerder reeds geplaatst is. :X

[ Voor 10% gewijzigd door AlxRoelofs op 27-05-2017 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
*knip* Doe dat maar niet.

[ Voor 111% gewijzigd door naitsoezn op 28-05-2017 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Gewoon die hele boom weghalen. Standplek netjes maken net als omliggende materiaal en niemand die weet dat daar ooit een boom heeft gestaan.

Op een gegeven moment is de maat vol, recht in eigen hand nemen is natuurlijk een slecht advies, maar soms moet je wel. Je hebt je best gedaan. Edit: wel eerst aanmaning sturen dus in geval van alleen snoeien.

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 27-05-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:17
Het snoeien van een boom moet je doen als de groei stil staat.
Mei is niet de goede periode.
Als je hem nu gaat snoeien kan deze dood gaan (bloeit dood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gewoon de worteltjes onder de erfgrens even doorzagen O-)

geheel op eigen risico, kans dat die het loodje legt is dan wel reëel.. net als de kans op omvallen

[ Voor 50% gewijzigd door SMSfreakie op 27-05-2017 12:43 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Zie huizen, woonerf bord, misschien dat gemeente het niet 1 2 3 ziet, maar buurtbewoners zeker wel.
En als die gaan klagen (bomen kunnen nogal wat emotie oproepen) dan weet je niet waar het allemaal heengaat.
Je ziet trouwens dat die boom al fors is ingekort in het verleden en echt heel sierlijk vind ik hem persoonlijk niet.
Dus met het recht onder de arm een brief schrijven an termijn geven om tot actie over te gaan (hetzij snoeien, hetzij opgaaf van redenen waarom niet (misschien moeten ze tot einde najaar wachten bijvoorbeeld))
e kan ook van die anto vogel strips monteren zodat de kraaien en duiven een ander plekje zoeken moeten. Die zie je niet of nauwelijk vanaf de grond dus daar zal niemand moeilijk over doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Misschien goede toevoeging inderdaad :

Ben bij alle buren geweest, die vinden het prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• space1000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 07:39
gewoon doen, maar dan we stoppen met zeuren of een dwang bevel sturen.
Je zou ook spreektijd kunnen aanvragen bij de raadsvergadering en daar je beklag doen.
Dat helpt altijd.

Suc6!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Rukapul schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:37:
[...]

Vanuit een breder perspectief is dit natuurlijk een goed punt en valide vraag. De meerwaarde van in het Gooi wonen komt deels immers voort uit het niet wonen in een kale stenen vlakte. Dan kun je niet verwachten dat het beperkte overlast dat voortkomt uit een boom altijd bij een ander terechtkomt.

* Rukapul veegt 's voor gebruik met een doekje even de duivenstront van de trampoline af. En de balk van de schommel boven het kunstgras is wat onaantrekkelijker gemaakt zodat duiven er minder op gaan zitten.

Juridisch is het heel simpel wat PWM kan doen: briefje schrijven en na een paar weken de tak boven eigen erf afzagen. Puur voor de lol kan hij de rekening ook nog doorsturen.

Praktisch kan hij met hetzelfde gemak waarschijnlijk de tak onaantrekkelijker maken om op te zitten door vogels.
Dat is juridisch veel te simpel. Wat als je brief reactie krijgt: Mooi niet, blijf maar van die boom af? Er is geen verplichting om een tak weg te halen. Dan zou je toch echt moeten aantonen dat er overlast is.

Ooit eens een procedure gehad om een beukenboom waar de bladeren en nootjes vanaf vielen. Vond de buurman (ineens) heel vervelend. Dat is er op uit gekomen dat de buurman geen overmatige schade had en dus er geen sprake was van overlast, maar een te dragen last die een boom nu eenmaal met zich meebrengt. Vandaar ook, is hier sprake van overlast?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

PWM schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:47:
Voordat je nu de obvious roept: 'Duh, vraag het aan de gemeente", dat heb ik gedaan. Om precies te zijn, 10x.
Dit soort dingen moet je gewoon doen. Maar niet nadat je het hebt gevraagd natuurlijk, dat zou dom zijn.
Je bent nu de gijzelaar van je eigen fatsoen. Vraag een persoonlijk gesprek aan met een lid van de gemeenteraad, geen ambtenaar. Of als je op een dorp woont kun je ze gewoon tegen het lijf lopen.
Anders een aangetekende brief.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Gemeenteraadslid aanspreken -telefonisch meestal al voldoende- zonodig bevriende of bekende wethouder. Helpt dat niet, dan formeel beginnen met schrijven aan college B&W. Komt op de lijst van binnengekomen stukken en wordt steevast doorgestuurd naar een (raads)commissie. Behandeling is openbaar, kun je zonodig op inspelen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 17:21
ToFast schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:45:
Gewoon die hele boom weghalen. Standplek netjes maken net als omliggende materiaal en niemand die weet dat daar ooit een boom heeft gestaan.

Op een gegeven moment is de maat vol, recht in eigen hand nemen is natuurlijk een slecht advies, maar soms moet je wel. Je hebt je best gedaan. Edit: wel eerst aanmaning sturen dus in geval van alleen snoeien.
een gemeente boom zomaar weg halen..... das geen aanrader |:(

echter zoals op al aangaf, heeft hij contact met de gemeente gehad, geen duidelijkheid? dan inderdaad recht in eigen hand nemen, en alles waar je op JOUW ERF last van hebt gewoon weg halen.
(wel handig als je je correspedentie met de gemeente dan zwart op wit hebt en kan aangeven dat die pipo's hun werk niet uitvoeren ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Maar dat is een mens, dat is niet belangrijk. Een boom is ook niet belangrijk voor de gemeente, die zagen net zo graag 100 jaar oude bomen om als het in hun belang is.

Bij zulke issues krijg je zelden gelijk/je zin. En dan komt over een half jaar de gemeente zelf snoeien en dan zien de bomen er na afloop niet meer uit. Hier in de wijk hebben ze bomen gesnoeid, het is een belediging. Dan hadden ze net zo goed de bomen helemaal om kunnen zagen. Volgens mij zaten ze verlegen om snipperhout.

[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 28-05-2017 07:46 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
Die boom is ook wel dermate lelijk dat er niet veel aan het aanzicht verloren gaat mocht die helemaal verdwijnen. Je hebt de buren ook al mee dus qua bezwaar ga je daar ook geen problemen mee krijgen. Misschien dat aanvragen?
Anders kan je altijd melden dat je hem dan en dan omzaagt, meestal kan er dan wel snel gereageerd worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 11:49 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:56:
Wat zijn de gevolgen precies als je het doet zonder toestemming? Heb je die al scherp?
Een fikse boete. Bron: mijn schoonbroer die dacht even stoer in een gemeentelijke boom te klimmen en ook een tak (die over zijn tuin hing) te snoeien. Een oudere buurvrouw heeft dit toen gemeld. Gevolg: een boete van €1500 op de deurmat vanwege schade aan gemeentelijk eigendom.

Dat TS nu naar eigen zeggen alle buren mee heeft, is geen garantie dat niemand gaat klagen. Een voorbijkomende hondenuitlater kan ook voldoende zijn.

De enige juiste weg is beklag doen bij de gemeente, zwart op wit, met daarin ook het verzoek om een oplossing inclusief termijn plus eventuele dwangsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Ts heeft al 10x bij de gemeente aan de bel getrokken dus nu eigen rechter spelen lijkt me een no.

Dus daar een reactie forceren.

Anders gaan ze door alle rumoer eens kijken en hangt TS net in die boom.

Dan is een lange weg te gaan waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Barrycade schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:03:
Anders ... hangt TS net in die boom.
Een net in de boom over die takken hangen is een prima kosteneffectieve oplossing inderdaad ;)
sugarlee89 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:21:
Hier in de wijk hebben ze bomen gesnoeid, het is een belediging.
Dat komt niet door de gemeente maar door de kansloze bedrijven die ze inhuren :X

Ik had dat ook in onze straat. Kom je op een dag thuis en zijn alle onderste takken van de Berken afgezaagd zonder nut of noodzaak. Gevolg is dat je hoge staken met een kroon krijgt in plaats van dat de hoogte gecontroleerd wordt, en het voordeel van de lagere takken (inkijk van zolderramen overkant, weren inschijnende laagstaande zon einde dag) is weg.

* Rukapul is bewust in een ****laan (met bomen) gaan wonen en heeft in zijn beperkte achtertuin 3 bomen staan, idem de buren met uitzondering van de achterbuurman die zijn tuin nog net niet geasfalteerd heeft.

[ Voor 68% gewijzigd door Rukapul op 27-05-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

}:|

Maar ok dat kan ook nog ja... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
LED-Maniak schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:32:
Gezien de ingreep kan dit ook gezien worden als beschadiging van de boom: http://www.omroepbrabant....an+vindt+het+terecht.aspx
geekeep schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:38:
Gevolg: een boete van €1500 op de deurmat vanwege schade aan gemeentelijk eigendom.
Holy sh*t... Je kunt beter (ruim) 2x resp. 6x door rood rijden dan een boom van een ander snoeien 8)7

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zodra je gebruik gaat maken van je rechten, in dit geval binnen 8 weken een reactie zijn ze over het algemeen vlot met reageren.
* HaterFrame heeft de gemeente eens aangeschreven over stoeptegels die slecht lagen waardoor er dagelijks kinderen en ouderen vielen. Tot 2x toe geen reactie, totdat ik ze wees op de termijn waarop ze moesten reageren en ze vanaf dit moment aansprakelijk stelde voor al het letsel wat daar op uitvloeide incl een rekening van mijn dochtertje :+
(rekening hebben ze trouwens netjes betaald)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

MetaFrame schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:45:
Zodra je gebruik gaat maken van je rechten, in dit geval binnen 8 weken een reactie zijn ze over het algemeen vlot met reageren.
* sapphire heeft de gemeente eens aangeschreven over stoeptegels die slecht lagen waardoor er dagelijks kinderen en ouderen vielen. Tot 2x toe geen reactie, totdat ik ze wees op de termijn waarop ze moesten reageren en ze vanaf dit moment aansprakelijk stelde voor al het letsel wat daar op uitvloeide incl een rekening van mijn dochtertje :+
(rekening hebben ze trouwens netjes betaald)
Doet me denken aan de gemeente hier en losse tegels :X Tegels laten liggen en een bordje er bij plaatsen "Pas op, los liggende tegels" |:(

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmera99
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-02 09:14
Ik zou eens een keer een goeie boom opzetten met de desbetreffende gemeente ambtenaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46
(jarig!)
timmera99 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:04:
Ik zou eens een keer een goeie boom opzetten met de desbetreffende gemeente ambtenaar!
Hoe dan?
PWM schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:47:
Voordat je nu de obvious roept: 'Duh, vraag het aan de gemeente", dat heb ik gedaan. Om precies te zijn, 10x. Dat is geen overdrijving, 10x. Van deze 10x was de persoon die erover ging nooit aanwezig. En van de 10 terugbelverzoeken, is er niet 1 beantwoord. Ik ben ook naar het gemeentehuis geweest, maar kreeg er niemand die mij kon helpen. (Gemeente Blaricum). De receptionistes probeerden alles om mij te helpen, maar verzuchten dat die voor die afdeling helaas de normale gang van zaken is.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprombouts
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-08 11:39
Sommige gemeenten reageren sneller als je via social media (bijv. Facebook) je verhaal en vraag aan ze stuurt. Dan is het nl. zichtbaar als ze niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

Stoney3K

Flatsehats!

Misschien dat ik even heel pragmatisch denk, maar als je nu eens een zeil, doek of fijnmazig net boven de trampoline spant zodat de kraaienpoep daar in belandt en niet op de trampoline? Dat kun je best op een mooie manier maken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Uit ervaring niet zelf gaan zagen. Ten eerste kan je een boete krijgen en als de boom het loodje legt (want snoeiperiode is eind augustus voor deze boom) zal de gemeente een nieuwe boom plaatsen op jouw kosten. Dan heb je boete en ook nog eens de kosten van een boom plaatsen. En dat kan behoorlijk in de papieren lopen.

Enige weg is gewoon zoals eerder is aangegeven een dwangbevel.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die overhangende tak gewoon weghalen als niemand kijkt :)
RIJSWIJK - Als een boom je in de weg staat, kun je hem snoeien of omzagen. Maar als die boom aan de verkeerde kant van je schutting staat en eigendom is van de gemeente, dan mag je vervolgens aan de rechter uitleggen waar de boom is gebleven. 'Geen idee', zegt Dennis. 'Ik heb hem niet omgezaagd.'
Ernaast stond een andere boom. En daarvan is nu alleen nog een stronk over. 'Ik kon het niet geloven', vertelt een buurvrouw, 'de buurman had kennelijk heel die boom omgezaagd!' Wanneer de politie wordt gebeld, ligt er nog vers zaagsel rond het overgebleven stompje. 'Het is wel duidelijk dat deze boom recent is omgezaagd', aldus een agent die komt kijken.
De rechter is daarom niet overtuigd. 'Ik weet het niet precies', zegt ze eerlijk tegen Dennis. 'Niemand heeft gezien dat u die specifieke boom heeft omgezaagd. Dus ik geef u het voordeel van de twijfel.'
http://www.omroepwest.nl/...ie-zaag-je-toch-gewoon-om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Plan de campagne:

Ik ga de komende 3 dagen nog eens bellen en een keer langs. Al is het voor dossiervorming. Ik heb net al gebeld, maar de afdeling buitendienst zat de hele ochtend in overleg....

Als het dan nog niet gelukt is, ga ik voor het dwangbevel.

Tot die tijd natuurlijk afdekken enzo, maar dat lukt niet als er kinderen op staan ;) Verder is het gewoon een afgrijselijk lelijke boom die zijn langste tijd heeft gehad. Zoals ook eerder aangehaald, ik wil er zelf voor betalen, ik verwacht niet dat andere burgers betalen voor mijn trampoline ;)

Die Trampoline laten verplaatsen kost 500,-, los van dat elke andere plek minder praktisch en mooi is.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 29-05-2017 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:50
1: Verplaatst de trampoline
2: Plaats iets in de boom zodat er geen vogels kunnen landen?
3: Laat die hele boom anders weghalen.

Waarom moet de natuur weer plaatsmaken voor de mens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:13
PWM schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:23:
Plan de campagne:

Ik ga de komende 3 dagen nog eens bellen en een keer langs. Al is het voor dossiervorming. Ik heb net al gebeld, maar de afdeling buitendienst zat de hele ochtend in overleg....
Toch niet over jouw verzoek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
Is er geen optie om een verjagingsmiddel in de boom te plaatsen? Zoals een nep vogel (uil/havik).
Dit gebruiken ze tenslotte ook in de fruitteelt etc. Al is het maar voor de duur van alle procedures :)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Van die anti-duiven-stekels op de takken plakken zodat er geen vogels meer kunnen landen?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

Wethouder inschakelen. Spreek uit ervaring.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:05
O085105116N schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:20:

offtopic: Staan wij buiten de natuur dan?
Is wat wij doen niet hetzelfde als bv een nest mieren die hun omgeving uitroeien op andere schaal? Zover ik weet zijn wij ook gewoon onstaan vanuit de natuur en maken er deel van uit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 29-05-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hier gaat dit ook binnen afzienbare tijd spelen. 10 jaar geleden had de gemeente het lumineuze idee om een eik op 1.5 meter van een erfafscheiding te zetten. Inmiddels begint het ding serieus te groeien en komen er overhangende takken. Ik snoei gewoon nu al terug. Wat op mijn erf komt is weg. Heb ik genoeg voor betaald. Als het te gek wordt ga ik ze bestoken.

Gaat eigenlijk echt nergens over, zij doen een lompe actie, de omwonenden mogen het oplossen straks, of er achteraan blijven lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

https://dloket.belcombina...cE01MOR.aspx/fUwMelding01 ?

of melden via beterbuiten.nl

Maar ik heb het hier even voor je nagevraagd. Ze geven aan dat alles wat over de erfscheiding hangt je er af mag halen. Let wel op dat je dus niet de boom verminkt. Dit geldt voor elke gemeente.
Dus knip/zaag het stuk af op het punt van de erfscheiding (en dus niet bij de stam zelf)

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 29-05-2017 12:51 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 20:16
Er staat ook nog een brede heg naast zie ik. Ik wil niet lullig doen maar kleinere vogels (mussen en merels) zijn dol op dat soort plekken. Ik ben bang dat je vogelpoep probleem niet opgelost gaat zijn na het afzagen van de boom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Frostbite schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:47:
https://dloket.belcombina...cE01MOR.aspx/fUwMelding01 ?

of melden via beterbuiten.nl

Maar ik heb het hier even voor je nagevraagd. Ze geven aan dat alles wat over de erfscheiding hangt je er af mag halen.
Wat is hier :p Voordat ik de zaag in mijn hand neem en je blijkt kantinemedewerker in de Efteling te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nee ik sta daar bij de carrousel :+

Maar als je twijfelt kijk of je een reactie krijgt via een melding bij het Digitale Loket.

[ Voor 47% gewijzigd door Frostbite op 29-05-2017 14:53 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:55
O085105116N schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:20:
Niet dat ik het, in principe, oneens ben met deze uitspraak, maar de boom in kwestie is een Robinia pseudoacacia; niet een soort die hier van nature voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn d. j
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
ach in principe moet de gemeente het doen volgens mij en mag je het niet. Maar vloeken mag ook niet, knip dat ding af. geen haan euhm kraai die er naar kraait ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maak eerst een paar duidelijke foto's en zaag hem dan tot de stam af. De gemeente is er voor jouw en niet andersom. Ik bedoel, als de gemeente niet thuis geeft zit er niets anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij snoeien ondertussen al enkele jaren de bomen op het braakliggend stuk naast onze eigendom eigenhandig. Nog nooit een haan naar gekraaid. Ik denk dat ze blij zijn dat wij daar onze handzaag (yes, dat lees je goed) aan verslijten. Let wel een beetje op met het snoeien/kappen van grotere, zware takken. Als je niet 100% zeker bent, beter laten doen!

Ik denk dat het in die discussies die je noemt vooral over geklasseerde bomen gaat en over grotere hoeveelheden bomen. In het tweede geval omdat de gemeente een bepaalde hoeveelheid bos (bomen) dient te hebben naar gelang de oppervlakte. Als iedereen zomaar bomen begint weg te kappen (of verkeerd te snoeien, zie beetje verder) omdat ze het licht weghouden uit de tuin en op halve delen van je mooi gezaaide tuin mos veroorzaken (valt het op dat dit uit ervaring is?), dan komt de gemeente in de problemen wegens decreten die bepaalde percentages bomen/bosgebied voorschrijven. Hetzelfde geldt in principe voor snoeien omdat (als je niet weet hoe je een boom moet snoeien) je kans loopt hem te doden. Als die boom dan omvalt (bijvoorbeeld in de richting van je huis), kan je nog moeilijk de gemeente verantwoordelijk stellen... Altijd beetje vooruit denken dus!

Voor de Belgen onder ons, let op:
Zelfs voor alleenstaande bomen volledig te kappen (dus niet snoeien), heb je een stedebouwkundige vergunning nodig! Hier meer info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:18
Mink Z. schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:46:
[...]

Niet dat ik het, in principe, oneens ben met deze uitspraak, maar de boom in kwestie is een Robinia pseudoacacia; niet een soort die hier van nature voor komt.
Ik denk dat die trampoline ook geimporteerd is :+

En een trampoline verplaatsen 500 euro? Laat je kinder lekker zelf een kuil graven, is goed voor ze :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Telefoon gaat. U heeft last van een tak boven de trampoline?

Ja

Gaan we regelen. Ik pak net koffie, staat er een een kraanwagen met 2 mannen er in die ons probleem weghalen. Van niets naar een volledige oplossing in no-time.

En de grap: Ik heb het woord trampoline nooit bij de gemeente genoemd :+

Zo zie je maar weer aar Tweakers goed voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:55:

Ja

Gaan we regelen. Ik pak net koffie, staat er een een kraanwagen met 2 mannen er in die ons probleem weghalen. Van niets naar een volledige oplossing in no-time.

Hebben ze het "hele" probleem weggehaald, of een gedeelte? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Boven de erfscheiding is nu alles weg en de boom is op de kaplijst geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
PWM schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:04:
Fijn dat het opgelost is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20

RKD

PWM schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:04:
Waren ze van de gemeente?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

PWM schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:23:
Plan de campagne:

Als het dan nog niet gelukt is, ga ik voor het dwangbevel.

Tot die tijd natuurlijk afdekken enzo, maar dat lukt niet als er kinderen op staan ;) Verder is het gewoon een afgrijselijk lelijke boom die zijn langste tijd heeft gehad. Zoals ook eerder aangehaald, ik wil er zelf voor betalen, ik verwacht niet dat andere burgers betalen voor mijn trampoline ;)

Die Trampoline laten verplaatsen kost 500,-, los van dat elke andere plek minder praktisch en mooi is.
Sorry, maar zo een trampoline verplaatsen doe je zelf in een middagje. Kost echt geen € 500,00. Overigens staat de trampoline veels te dicht op de heg, kind hoeft maar 1 foute beweging te maken en haalt zichzelf totaal open aan de heg.

[ Voor 7% gewijzigd door Wim-Bart op 31-05-2017 09:26 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wim-Bart schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:25:
[...]

Sorry, maar zo een trampoline verplaatsen doe je zelf in een middagje. Kost echt geen € 500,00. Overigens staat de trampoline veels te dicht op de heg, kind hoeft maar 1 foute beweging te maken en haalt zichzelf totaal open aan de heg.
Er is meer dan voldoende ruimte om die trampoline, denk dat de foto vertekent.

Er ik die niets in een middag als rugpatient, ik moet het laten doen. Trampoline plaatsen is 350, er moet flink gegraven worden. En dan moet het gat dicht met nieuwe graszoden er overheen. Laat het 400 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:18
[...]
doe je zelf in een middagje. Kost echt geen € 500,00.
Een halve vrije dag kost natuurlijk ook geld, moet je het wel in het weekend doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ja

Had je niet een melding aangemaakt ?
En toch he alle wat over de erfscheiding hangt mag je er dus af (laten) halen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Frostbite schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:29:
[...]

Had je niet een melding aangemaakt ?
Ja, had een melding gemaakt van overlast. Maar het woord trampoline heb ik nooit ergens neergezet ;)
En toch he alle wat over de erfscheiding hangt mag je er dus af (laten) halen.
Volgens de 2 ambtenaren vanochtend dus niet. En dan heb ik dus wel dat recht, maar dan ben ik waarschijnlijk 25 brieven verder voordat zij dat ook weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

PWM schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Ja, had een melding gemaakt van overlast. Maar het woord trampoline heb ik nooit ergens neergezet ;)

[...]

Volgens de 2 ambtenaren vanochtend dus niet. En dan heb ik dus wel dat recht, maar dan ben ik waarschijnlijk 25 brieven verder voordat zij dat ook weten ;)
Ik vermoed dat er gewoon twee handhavers langs zijn gelopen n.a.v. je melding en die hebben naar de situatie gekeken en dus gezien dat hij boven een trampoline hangt.
Maar raar als hun collega's elders in het land dan weer zeggen dat het wel mag. Enfin de kids kunnen weer springen :D

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incredi-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 14:36
Bevestig een paar anti vogel stripjes op de tak net boven de trampoline.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/171488/files/080560496/900x900x2/pest-stop-vogel-duivenpinnen-per-50cm.jpg

Probleem opgelost, niets kapot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ja

Eigenlijk vind ik dit wel jammer, er staan al zo weinig bomen in Nederland, je had de boom ook onaantrekkelijk kunnen maken voor vogels, vergelijkbaar met hoe we dat doen voor gebouwen. Kinderen blij, jij blij en de straat blij omdat er toch nog een beetje groen blijft bestaan..

edit, wat @incredi-man zegt dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb 200m2 tegeltuin vorige maand laten veranderen in 100m2 gras (foto is klein stukje voortuin) en 100m2 moestuin, struiken en planten. Onder de streep zijn we groener :p

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 31-05-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Sorry, maar zo een trampoline verplaatsen doe je zelf in een middagje. Kost echt geen € 500,00. Overigens staat de trampoline veels te dicht op de heg, kind hoeft maar 1 foute beweging te maken en haalt zichzelf totaal open aan de heg. valt lekker zacht in de heg in laats van op de stoep ernaast.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Lol, heb je die heg wel eens gezien, vooral die lage van de twee. Daar haal je je echt aan open met blote benen. Vooral als je van boven valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Wat een moeite zeg.

Ik had die boom al lang en breed neergehaald. Gewoon kettingzaag erin en ju.

Hooguit krijg je een boete. Big fucking deal. Opzouten met die kloteboom.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:25

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

vosss schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:53:
Wat een moeite zeg.

Ik had die boom al lang en breed neergehaald. Gewoon kettingzaag erin en ju.

Hooguit krijg je een boete. Big fucking deal. Opzouten met die kloteboom.

geekeep schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:38:
[...]

Een fikse boete. Bron: mijn schoonbroer die dacht even stoer in een gemeentelijke boom te klimmen en ook een tak (die over zijn tuin hing) te snoeien. Een oudere buurvrouw heeft dit toen gemeld. Gevolg: een boete van €1500 op de deurmat vanwege schade aan gemeentelijk eigendom.
Ga jij maar zagen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Lawwie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:28:
[...]

[...]

Ga jij maar zagen..
Of 500 euro uitgeven om die trampoline te verplaatsen of heel misschien 1500 euro omdat je een boom omzaagt.

Ik wist het wel. Gewoon die boom omleggen en opstoken in de kachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Ik had allang de boom verwijderd. Gewoon niet vragen, maar doen. Vergiftigen kan ook, duurt het wel wat langer.

[ Voor 26% gewijzigd door Tremio op 01-06-2017 12:26 ]

Pagina: 1