Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TP-link archer c9 v1 firmware

Pagina: 1
Acties:

• Octo77
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01-2019
Hallo,

TP-link heeft al een hele tijd geen nieuwe firmware uitgebracht voor genoemde router.
Wie heeft ervaring met alternatieve firmware bij deze router.
Ik ben alleen geïnteresseerd in verbeteringen van het bereik en snelheid.

Bvd

Octo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zitten er dan grote bugs in de huidige firmware? Zo niet hoef je op dat vlak uitermate weinig te verwachten van een nieuwe firmware. Ook vraag ik me af of je wel helder hebt wat je wilt. WiFi reikt met normale antennes rustig 300m ver. Als je verder dan dat wilt verbinden moet je het vooral hebben van plaatsing en andere (richt)antennes. Heb je op minder dan dat problemen met dekking, dan heeft het niets met bereik te maken en alles met obstakels. Die los je ook op met betere plaatsing en/of het ophangen van meer AP's.

Oslik blyat! Oslik!

• Octo77
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01-2019
300 m? Dat is behoorlijk. Ik ben blij met 25 m, uiteraard met een muurtje hier en daar. Vraag me af waarom er zoveel nieuwe updates zijn van bv dd wrt, als er weinig te verbeteren valt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Octo77 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:45:
300 m? Dat is behoorlijk. Ik ben blij met 25 m, uiteraard met een muurtje hier en daar. Vraag me af waarom er zoveel nieuwe updates zijn van bv dd wrt, als er weinig te verbeteren valt.
Wat houdt je tegen om het te proberen? Knal er iets van OpenWRT/DD-WRT/wat ondersteund wordt op en kijk of je bereik wezenlijk verandert. Als je op zoek bent naar een beter bereik, dan schroef je niet het zendvermogen omhoog maar plaats je meerdere accesspoints. Kan je je zendvermogen ook omlaag brengen, stellen je buren ook op prijs ;)

Updates zijn geen synoniem voor WiFi updates, zo'n router bestaat uit een hoop meer.

Eerst het probleem, dan de oplossing