Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
BQ Aquaris X
https://www.bq.com/en/aquaris-x
€ 289.90 (excl. verzending)
5.2" 1080p scherm 2.5D
SD 626 2.2GHz
Android 7.7.1
32GB ROM, 3GB RAM

BQ Aquaris X Pro
https://www.bq.com/en/aquaris-x-pro
€ 369.90 (excl. verzending)
64/128GB ROM, 4GB RAM

Verder lijken deze twee me redelijk hetzelfde. Ik heb er geen uitgebreide fipo van gemaakt aangezien ik niet verwacht dat hier veel animo voor is. Ik heb nu een BQ Aquaris A4.5 en die bevalt me uitstekend, maar deze zijn toch wat meer high-end. Beide lijken naar Nederland geshipped te worden.

Wat zijn jullie ideeën, meningen, ervaringen met deze telefoons?

Ik heb de redactie al getipt, weet niet of ze er aandacht aan besteden, maar dan hoeven ze niet gespammed te worden :p.

EDIT: volgens mij heb ik de tags een beetje vercrackt, kan ik dit nog aanpassen?

[ Voor 5% gewijzigd door DirtyBird op 27-05-2017 09:20 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:22
ik ga er zowiezo 1 bestellen welke ben ik nog niet uit >:) 8)
weet niet als de pro een meerwaarde heeft tov de X

enige wat er beter is zou de camera zijn de glassback 3.0 cover wat de telefoon wel glad maakt maar wel handiger om vast te houden en naar het schijnt zou de pro betere speakers krijgen.
en niet te vergeten 4GB ram en 64/128 GB

dit alles voor een 80-100 euro meer vind ik "veel geld" omdat de rest niet echt een hele grote meerwaarde voor mijzelf zou hebben op de speakers na (omdat ik veel video's bekijk) een betere camera en de 3d glazen achterkant zijn zeker een mooie extra feature maar moest ik het niet hebben zou ik het ook niet erg vinden.

het liefste zou ik de bq aquaris 5x + gehad hebben maar deze is bijna volledig uit stock en is alleen nog leverbaar in white/rosegold met 16GB opslag and 2GB ram ik viind 5 inch een perfecte maat van scherm en 5.2 inch met de huidige afmetingen weer net iets te groot/onhandig voor one handed gebruik. :F

ik ben deze telefoon goed in de gaten aan het houden maar de spanjaarden zijn vooral boos voor de prijs omdat het design niks veranderd is en er alleen maar een betere camera inzit en nog eens een slechtere proseccor dus een echte upgrade tov het vorige flagship model 5x+ is het totaal niet en ook nog eens flink in prijs gestegen ???? :? 8)7

jammer dat er ook alleen maar spaanse of duitse reviews zijn en geen nederlandse/engelse
hoe dan ook het blijft een mooi subtiel design met goede accu en handige extra's zoals usb c en QC3.0 notificatie led boven gemiddelde speakers (dolby design) een heel goed helder scherm en de camera kwaliteit is ook zeker bovengemiddeld de nieuwere snapdragon is in prestaties (benchmarks) achteruit gegaan maar moet een hogere performance en connectiviteit zorgen dus dit heb ik er wel voor over ! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even je titel aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Volgens mij zou de pro ook een betere audiochip hebben toch? Zodat het ook met headset beter klinkt, maar misschien begrijp ik de 'betere audio' spec verkeerd. Ik heb nu een Aquaris A4.5. Ik vind de maat top, maar hij is me soms toch net te traag. Ik dacht eraan de M5 te kopen met 3 GB maar toen zag ik dit en dacht ik "dan liever het nieuwste model" :-p.

Ik hoop dat ik 5,2 niet te groot ga vinden. Ik laat het in ieder geval weten uiteraard als ik er een besteld heb.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:22
De 5'2 heeft heel grote afmetingen
Ik heb in het verleden een honor 7 gehad deze was ook 5'2 inch maar de afmetingen waren nog een stukje kleiner en had deze verkocht omdat ik het wat te groot vond en deze is nog groter.

Ik zit in een serieus dilema de x5+ is niet meer verkrijgbaar hier maar was perfect omdat deze nog een betere SoC had tov de x en xpro en ook nog eens compacter weliswaar een minder betere camera maar die gebruik ik niet zo heel veel dus daar hoef ik hem niet voor te kopen dan.

En de oude x5+ had ook dolby sound wat de nieuwe x xpro ook niet meer heeft maar nu een hifi speaker ik heb met bq zelf gesproken en gevraagd hoe de speaker kwaliteit was en hun gaven als reactie dat het een kwestie van persoonlijke smaak is (dus ik denk dat het erop neer komt dat ze daar ook een downgrade gemaakt hebben althans dat gevoel krijg ik erbij)

Dit samen met een mindere SoC groter scherm mindere speaker en een pak duurder opteer ik toch liever naar de X5+ dan persoonlijk

[ Voor 7% gewijzigd door Philtjens op 04-06-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Typo in fipo: Android 7.7.1 is wel heel vooruitstrevend, moet 7.1.1 zijn.

Vraag: welke ROM draait er op deze telefoon? Stock Android met een paar kleine aanpassingen? Volledig custom? CyanogenOS/LineageOS?

Ik zoek namelijk een SD 625 of beter met FHD scherm, 32GB+uSD of 64GB, en < €300 (zie ook erikieperikie in "(Zo goed als) stock Android 7, max €300") en dit lijkt precies te zijn wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:35
Aangezien de X (de Pro overigens ook) nu scherp geprijsd is bij Amazon, heb ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken en een X besteld. Eens zien wat het is - op basis van de specs vinkt hij in elk geval alles af wat ik zoek (32 GB opslag, dual sim, redelijke camera, NFC, 5Ghz Wifi, redelijk stock android). Bij de kassa ging er nog eens 20 EUR van de prijs, waardoor hij nu op +/- 180 EUR komt. Kan er geen buil aan vallen.
Op internet zijn er voornamelijk spaans- of duitstalige videoreviews te vinden. Zal hier mijn bevindingen plaatsen zodra het toestel binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:36
En al binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:35
Ja, binnen. En weer op V&A zoals je hebt gezien. Dat heeft overigens niets met het toestel zelf te maken. Enige minpuntje wat ik kan bedenken, is het feit dat ik er niet mee kan bellen over 4g en wifi. Voor de rest schiet hij boven z'n prijsklasse met praktisch alles. Voelt premium aan, stock android, scherm is prima, camera is niet spectaculair maar ok. Heb m verder te weinig gebruikt om er een echt oordeel over te vellen. Maar van wat ik heb gezien ben ik best onder de indruk.
Pagina: 1