Mijn vraag
Eergister heb ik windows update laten draaien en mijn pc laten updaten (+/- 7 updates)
Toen ik vannochtend mijn pc opstarte deed hij dit als normaal, zonder melding van updates instaleren
Na het inloggen moeten de programma's al antivirus even starten, dus daar wacht ik even o
Tijdens dit wachten kreeg ik een mooi BSOD gepresenteerd met de volgende melding:
invalid io boost state
Hierna rebootte mijn pc:
Toen kreeg ik wel de melding dat updates werden geinstalleerd, waarna ik weer kon inloggen
Daarna weer dezelfde BSOD met invalid io boost state
Bij de 3e reboot kwam de bios niet verder dan de bios, zelfs al kies ik handmatig een boot device bij override in de bios
Als ik dit doe kom ik weer in de bios terecht
Kleine opmerking, de HDD heeft bad sectors
Dit heeft hij al 3 jaar en de hoeveelheid sectors nemen niet toe, dus ik durf hem wel te gebruiken
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-de BSOD code: dit betekend dat er een device niet goed zit aangesloten of iets veroorzaakt
Ik heb behalve een muis, toetsenbord, verlengkabel en speaker niks aan mijn pc hangen
In de PCI ports zit behalve de gpu ook niks
-Googlen naar pc die niet de bios voorbij wil
Meestal resulteert dit in een setting die fout staat en proberen om een manuel override te doen
Geprobeerd, geen resultaat
-Googlen naar een windows update die dit kan veroorzaken
Krijg alleen resultaten van meer dan een jaar oud, gezien de updates recent zijn lijkt mij dit sterk
-SSD/HDD kabels nalopen
Zitten goed
-HDD loskoppelen
Geen verschil
-Recovery USB proberen
Restore point geprobeerd, deed niks
Startup repair, deed niks
Alvast bedankt voor de eventuele hulp!
Eergister heb ik windows update laten draaien en mijn pc laten updaten (+/- 7 updates)
Toen ik vannochtend mijn pc opstarte deed hij dit als normaal, zonder melding van updates instaleren
Na het inloggen moeten de programma's al antivirus even starten, dus daar wacht ik even o
Tijdens dit wachten kreeg ik een mooi BSOD gepresenteerd met de volgende melding:
invalid io boost state
Hierna rebootte mijn pc:
Toen kreeg ik wel de melding dat updates werden geinstalleerd, waarna ik weer kon inloggen
Daarna weer dezelfde BSOD met invalid io boost state
Bij de 3e reboot kwam de bios niet verder dan de bios, zelfs al kies ik handmatig een boot device bij override in de bios
Als ik dit doe kom ik weer in de bios terecht
Kleine opmerking, de HDD heeft bad sectors
Dit heeft hij al 3 jaar en de hoeveelheid sectors nemen niet toe, dus ik durf hem wel te gebruiken
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-6300 Boxed | € 128,85 | € 128,85 |
1 | Asus H110M-A D3 | € 67,98 | € 67,98 |
1 | XFX HD 6970 2048 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-697A-CNDC) | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda ES ST3500630NS, 500GB | € 97,77 | € 97,77 |
1 | Microsoft Windows 8 Enterprise (Retail) | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8 | € 65,- | € 65,- |
1 | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
1 | PNY Optima (Retail) 240GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 359,60 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-de BSOD code: dit betekend dat er een device niet goed zit aangesloten of iets veroorzaakt
Ik heb behalve een muis, toetsenbord, verlengkabel en speaker niks aan mijn pc hangen
In de PCI ports zit behalve de gpu ook niks
-Googlen naar pc die niet de bios voorbij wil
Meestal resulteert dit in een setting die fout staat en proberen om een manuel override te doen
Geprobeerd, geen resultaat
-Googlen naar een windows update die dit kan veroorzaken
Krijg alleen resultaten van meer dan een jaar oud, gezien de updates recent zijn lijkt mij dit sterk
-SSD/HDD kabels nalopen
Zitten goed
-HDD loskoppelen
Geen verschil
-Recovery USB proberen
Restore point geprobeerd, deed niks
Startup repair, deed niks
Alvast bedankt voor de eventuele hulp!