Ext. Monitor knippert bij wijziging stroom (Laptop->Monitor)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Na veel troubleshooting er op uitgekomen dat het beeld raar doet vanwege andere electrische apparaten in dezelfde kamer. Op het moment dat andere apparaten worden aangezet in dezelfde kamer knippert het scherm. Gaat bijvoorbeeld 1 seconde uit, of even raar beeld. Bij analoge poorten zie ik dit probleem niet.
Allerlei slimme features zoals ECO-modus, Power saving etc staan uit en hebben geen invloed.

Setup is dus laptop naar monitor, hdmi aan 2 kanten.

Zou mijn probleem op te lossen zijn door een andere/duurdere HDMI kabel aan te schaffen? Of ligt dit puur aan de electrische bedrading van de kamer?

[ Voor 20% gewijzigd door Startups op 27-05-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-10 04:30

Squats

Wereldreizende tweaker

1. Het lijkt me raar dat het door de bedrading van je kamer komt, maar je zou inderdaad een andere hdmi kabel kunnen proberen(gewoon een goedkope, puur om te testen) als dat niet werkt, zou je kunnen kijken naar de ingang van de hdmi aan zowel de monitorkant en je laptop (heb je meerdere randapparatuur aan je laptop hangen? Misschien kan je laptop niet genoeg stroom leveren?), misschien met een andere monitor of met een tv of iets testen, Hoe oud is je laptop?
2. Als dat allemaal niet werkt, kan het zijn dat er inderdaad iets is met de bedrading van je kamer, je zou het proberen na te kunnen doen in een andere kamer of bij iemand anders thuis, om te kijken of dat verschil maakt. Zoja, dan weet je dat het probleem bij je laptop/monitor ligt en niet bij je kamer of juist bij je kamer en niet bij je laptop/monitor.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Startups schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:43:

Zou mijn probleem op te lossen zijn door een andere/duurdere HDMI kabel aan te schaffen? Of ligt dit puur aan de electrische bedrading van de kamer?
Vertel ook kort iets over die kamer. Is dat een kamer in een moderne woning waar jij in je eentje woont of een kamertje in een 80 jaar oud complex wat in veel te veel studentenkamertjes is opgesplitst? In het eerste geval zal het niet aan de bedrading liggen en in het laatste geval is die kans juist heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Oud complex. Op locatie dus niet mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Startups schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:24:
Oud complex. Op locatie dus niet mijn huis.
En heb je dit euvel thuis ook?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Startups schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:43:
Setup is dus laptop naar monitor, hdmi aan 2 kanten.
Kabellengte?
Met een 10 meter DVI kabel heb ik zoiets ook weleens gehad. Kan ook van monitor en videokaart /laptop afhangen.
Pagina: 1