Mijn vraag
Ik heb 2 Synology systemen op 2 verschillende plekken staan, met dus ook 2 verschillende internetverbindingen.
Op beide systemen heb ik vpn ingesteld met het l2tp protocol. Ik heb de instellingen op standaard laten staan.
Als ik bijvoorbeeld via 4g met mijn telefoon ga internetten en gebruik maak van een vpn dan werkt de ene vpn vlekkeloos en de andere niet.
Bijvoorbeeld geenstijl.nl kan ik wel zien, al blijft de site zichzelf laden. Nu.nl is helemaal niet te zien.
Dus sommige webpagina's zijn te laden en andere niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology ds214 met dsm 6.1-15047 update 2
Glazvezelverbinding van teleplaza
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Mtu instellingen op de synology omlaag gezet, zodat er eerder fragmentatie is. Dit geeft echter geen verschil.
Ook heb ik de vpn uit gezet, de synology herstart en de vpn weer aangezet.
Ik heb de synology in de dmz van de modem gezet. Geen enkel verschil.
De synology heb ik tussentijds diverse keren herstart.
Heeft iemand een idee in welke richting ik dit moet zoeken?
Ik heb 2 Synology systemen op 2 verschillende plekken staan, met dus ook 2 verschillende internetverbindingen.
Op beide systemen heb ik vpn ingesteld met het l2tp protocol. Ik heb de instellingen op standaard laten staan.
Als ik bijvoorbeeld via 4g met mijn telefoon ga internetten en gebruik maak van een vpn dan werkt de ene vpn vlekkeloos en de andere niet.
Bijvoorbeeld geenstijl.nl kan ik wel zien, al blijft de site zichzelf laden. Nu.nl is helemaal niet te zien.
Dus sommige webpagina's zijn te laden en andere niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology ds214 met dsm 6.1-15047 update 2
Glazvezelverbinding van teleplaza
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Mtu instellingen op de synology omlaag gezet, zodat er eerder fragmentatie is. Dit geeft echter geen verschil.
Ook heb ik de vpn uit gezet, de synology herstart en de vpn weer aangezet.
Ik heb de synology in de dmz van de modem gezet. Geen enkel verschil.
De synology heb ik tussentijds diverse keren herstart.
Heeft iemand een idee in welke richting ik dit moet zoeken?