Ik heb in het verleden altijd veel gegamed (CS Beta 1 ~ 1.3, Quake I,II, UT, TF) en ben eigenlijk helemaal gestopt na een tijdje. Heb in de tussentijd de desktops de deur uit gedaan en heb laptops gekocht omdat ik niet zoveel gamede. Ik heb nu een Alienware M17rx3 met i7, vid kaart geupgrade van 580m naar 680m, met 3d scherm. Maar omdat mijn interesse is gewekt door games als PlayerUnknown's Battlefield ga ik toch voor een GamePC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpel, gamen. Full HD is prima (kan altijd nog upgraden naar 1440p, maar heb liever een vloeiende ervaring dan hogere resolutie).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500~1750 incl monitor. Heb niet echt een budget maar budget is meer 'gevoelsmatig' een schatting tussen wat het mij oplevert aan plezier (verwachting) en wat het dan mag kosten. Dus 1500~1750 euro is best wel een redelijke pijler.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk niet. Tobo en G5 muis. Heb nog wel randapparatuur als een 19" Wide monitor van LG, van m'n laatste desktop jaren geleden (1440x900) maar die kan ik later nog gaan gebruiken als 2e scherm voor TeamSpeak of iets opzoeken. Headset ook aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Casual gaming op goede framerates met een vloeiende ervaring (G-Sync?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger was AMD de bomb, later Intel. Nu wil ik het stokje weer gaan wisselen met AMD omdat ik nog steeds warme gevoelens heb bij het unlocken van een processor met een potlood
(En omdat de benchmarks redelijk zijn).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de boel in ieder geval goed gekoeld hebben zonder al te veel geluid.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil de processor op 4GHz stabiel krijgen met geheugen op 3000mhz.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht helemaal niets, maar ik zou het wel waarderen als ik tips kan krijgen met name het moederbord waar ik nog over twijfel mbt hitte op de chips. Alternatief voor het moederbord in het wenslijstje is misschien deze: pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 Ik twijfel enorm. Ik ga in de toekomst geen SLI draaien of CrossFire dus een basic moederbord welke niet te warm wordt met redelijke overlock prestaties is meer dan genoeg.
Voor de rest twijfel ik over het beeldscherm. Ik kan hier echt veel te weinig over vinden. Ik zoek dus een Full-HD 24 of 27" beeldscherm met G-Sync met liefst een fatsoenlijke refreshrate voor niet al te veel geld. Ik kwam eigenlijk uit op de pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart maar hier heb ik echt te weinig verstand van om hier een heldere keuze in te maken.
Voor de rest heb ik voor de 1070 gekozen ipv de 580 omdat de extra FPS en om echt wat aan hogere refreshrate.
Qua opslag heb ik niet extreem veel nodig (Geen data) en heb daarom gekozen om een grote SSD zonder dataschijf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpel, gamen. Full HD is prima (kan altijd nog upgraden naar 1440p, maar heb liever een vloeiende ervaring dan hogere resolutie).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500~1750 incl monitor. Heb niet echt een budget maar budget is meer 'gevoelsmatig' een schatting tussen wat het mij oplevert aan plezier (verwachting) en wat het dan mag kosten. Dus 1500~1750 euro is best wel een redelijke pijler.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk niet. Tobo en G5 muis. Heb nog wel randapparatuur als een 19" Wide monitor van LG, van m'n laatste desktop jaren geleden (1440x900) maar die kan ik later nog gaan gebruiken als 2e scherm voor TeamSpeak of iets opzoeken. Headset ook aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Casual gaming op goede framerates met een vloeiende ervaring (G-Sync?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger was AMD de bomb, later Intel. Nu wil ik het stokje weer gaan wisselen met AMD omdat ik nog steeds warme gevoelens heb bij het unlocken van een processor met een potlood
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de boel in ieder geval goed gekoeld hebben zonder al te veel geluid.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil de processor op 4GHz stabiel krijgen met geheugen op 3000mhz.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht helemaal niets, maar ik zou het wel waarderen als ik tips kan krijgen met name het moederbord waar ik nog over twijfel mbt hitte op de chips. Alternatief voor het moederbord in het wenslijstje is misschien deze: pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 Ik twijfel enorm. Ik ga in de toekomst geen SLI draaien of CrossFire dus een basic moederbord welke niet te warm wordt met redelijke overlock prestaties is meer dan genoeg.
Voor de rest twijfel ik over het beeldscherm. Ik kan hier echt veel te weinig over vinden. Ik zoek dus een Full-HD 24 of 27" beeldscherm met G-Sync met liefst een fatsoenlijke refreshrate voor niet al te veel geld. Ik kwam eigenlijk uit op de pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart maar hier heb ik echt te weinig verstand van om hier een heldere keuze in te maken.
Voor de rest heb ik voor de 1070 gekozen ipv de 580 omdat de extra FPS en om echt wat aan hogere refreshrate.
Qua opslag heb ik niet extreem veel nodig (Geen data) en heb daarom gekozen om een grote SSD zonder dataschijf.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 248,80 | € 248,80 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 99,03 | € 99,03 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 450,- | € 450,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Acer Predator XB241H Rood, Zwart | € 393,- | € 393,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 79,18 | € 79,18 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 152,51 | € 152,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.665,46 | |