Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC Ryzen +/- 1500

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Ik heb in het verleden altijd veel gegamed (CS Beta 1 ~ 1.3, Quake I,II, UT, TF) en ben eigenlijk helemaal gestopt na een tijdje. Heb in de tussentijd de desktops de deur uit gedaan en heb laptops gekocht omdat ik niet zoveel gamede. Ik heb nu een Alienware M17rx3 met i7, vid kaart geupgrade van 580m naar 680m, met 3d scherm. Maar omdat mijn interesse is gewekt door games als PlayerUnknown's Battlefield ga ik toch voor een GamePC.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpel, gamen. Full HD is prima (kan altijd nog upgraden naar 1440p, maar heb liever een vloeiende ervaring dan hogere resolutie).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500~1750 incl monitor. Heb niet echt een budget maar budget is meer 'gevoelsmatig' een schatting tussen wat het mij oplevert aan plezier (verwachting) en wat het dan mag kosten. Dus 1500~1750 euro is best wel een redelijke pijler.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk niet. Tobo en G5 muis. Heb nog wel randapparatuur als een 19" Wide monitor van LG, van m'n laatste desktop jaren geleden (1440x900) maar die kan ik later nog gaan gebruiken als 2e scherm voor TeamSpeak of iets opzoeken. Headset ook aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Casual gaming op goede framerates met een vloeiende ervaring (G-Sync?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger was AMD de bomb, later Intel. Nu wil ik het stokje weer gaan wisselen met AMD omdat ik nog steeds warme gevoelens heb bij het unlocken van een processor met een potlood O+ (En omdat de benchmarks redelijk zijn).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de boel in ieder geval goed gekoeld hebben zonder al te veel geluid.

Ga je overklokken?
Ja, ik wil de processor op 4GHz stabiel krijgen met geheugen op 3000mhz.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht helemaal niets, maar ik zou het wel waarderen als ik tips kan krijgen met name het moederbord waar ik nog over twijfel mbt hitte op de chips. Alternatief voor het moederbord in het wenslijstje is misschien deze: pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 Ik twijfel enorm. Ik ga in de toekomst geen SLI draaien of CrossFire dus een basic moederbord welke niet te warm wordt met redelijke overlock prestaties is meer dan genoeg.

Voor de rest twijfel ik over het beeldscherm. Ik kan hier echt veel te weinig over vinden. Ik zoek dus een Full-HD 24 of 27" beeldscherm met G-Sync met liefst een fatsoenlijke refreshrate voor niet al te veel geld. Ik kwam eigenlijk uit op de pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart maar hier heb ik echt te weinig verstand van om hier een heldere keuze in te maken.

Voor de rest heb ik voor de 1070 gekozen ipv de 580 omdat de extra FPS en om echt wat aan hogere refreshrate.

Qua opslag heb ik niet extreem veel nodig (Geen data) en heb daarom gekozen om een grote SSD zonder dataschijf.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 248,80€ 248,80
1MSI B350 PC Mate€ 99,03€ 99,03
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Fractal Design Define S€ 76,-€ 76,-
1Acer Predator XB241H Rood, Zwart€ 393,-€ 393,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 116,95€ 116,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,18€ 79,18
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.665,46

Verwijderd

Een erg dure monitor vind ik voor wat het bied, verder zou ik liever voor een iets ruimere voeding kiezen die meer goede reviews heeft.
Het geheugen gaat vast niet werken op die snelheid met een Ryzen, maar daar is genoeg over te vinden ;)

• RedHat
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:08:

Het geheugen gaat vast niet werken op die snelheid met een Ryzen, maar daar is genoeg over te vinden ;)
Officiële support en wat het aankan zijn 2 verschillende dingen. Wat Intel officieel support is ook erg laag maar daar kan ook gewoon hoger in.

Monitor heb ik echt te weinig verstand van, ben wel benieuwd naar het waarom om beter te begrijpen waarom een andere keuze beter is gebaseerd op wat.

Voeding zou genoeg moeten zijn maar kan ook vervangen voor corsair 550.

[ Voor 24% gewijzigd door RedHat op 26-05-2017 23:11 ]

Verwijderd

Voor iets meer heb je deze monitor pricewatch: Acer XG270HU Rood, Zwart

Ook een TN met 1 ms maar wel 27 Inch en 1440p
Verder zou ik zeker voor een pricewatch: Corsair RM550x gaan.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het meeste is gewoon logisch. Je kan gezien je budget nog overwegen om gewoon 3200mhz RAM te pakken. Gezien je budget maakt het weinig uit in het totaalbedrag.

Qua moederbord maakt het weinig uit welke je pakt. De Gaming 3 heeft meer features en is daarom het betere bordje. Aan de andere kant is de bios van dit bordje nog erg basaal. De PC Mate zou ik niet weten. :)

Op Vega wachten zou ik bijna niet meer durven voorstellen. Het duurt te lang nu...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RedHat
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:19:
Het meeste is gewoon logisch. Je kan gezien je budget nog overwegen om gewoon 3200mhz RAM te pakken. Gezien je budget maakt het weinig uit in het totaalbedrag.

Qua moederbord maakt het weinig uit welke je pakt. De Gaming 3 heeft meer features en is daarom het betere bordje. Aan de andere kant is de bios van dit bordje nog erg basaal. De PC Mate zou ik niet weten. :)

Op Vega wachten zou ik bijna niet meer durven voorstellen. Het duurt te lang nu...
Vega voor consumenten moet nog aangekondigd worden en dan heeft het nog een release date welke naar alle waarschijnlijkheid in de toekomst ligt. Best wel een onzekere factor om op te wachten aangezien er nog geen datum bekend is.

Denk dat ik mobo toch switch naar de Gaming 3 omdat ik wel verwacht dat de biossen beter gaan worden, al kwam ik wel een hoop tegenstrijdige berichten tegen mbt de biossen en versienummers.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:19:
Voor iets meer heb je deze monitor pricewatch: Acer XG270HU Rood, Zwart

Ook een TN met 1 ms maar wel 27 Inch en 1440p
Verder zou ik zeker voor een pricewatch: Corsair RM550x gaan.
Nadeel is dat 1440p extra resources kosten en native reso toch wel een vereiste is. En FreeSync is toch AMD only ? Heb ik niet heel veel aan dan met een Nvidia kaart :)

Voeding is wel een valide punt :)

Verwijderd

RedHat schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:24:
[...]

Nadeel is dat 1440p extra resources kosten en native reso toch wel een vereiste is. En FreeSync is toch AMD only ? Heb ik niet heel veel aan dan met een Nvidia kaart :)

Voeding is wel een valide punt :)
Een 1070 kan dat best wel aan denk ik, maar daar kan ik verder weinig over zeggen, wel dat het met een 1080 hier perfect loopt. FreeSync heb ik me nog niet in verdiept, maar aangezien (altans hier) de monitor veel langer mee gaat dan het systeem komt het misschien ooit van pas als Vega bijvoorbeeld uit komt.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het is niet alsof de bios van de Gaming 3 nog simpeler kan nee. :P
Vega begint ondertussen echt heel erg te worden. Geef of gewoon geen informatie tot een maand voor release, of wees ruim van te voren al duidelijk. Niet steeds een heel klein beetje, maar niks concreets.

Verder is de voeding die je nu hebt uitgekozen afdoende voor een Ryzen CPU en een GTX1070. Ook is de kwaliteit helemaal in orde. Ik zou me er dus geen zorgen om maken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:23

Squats

Wereldreizende tweaker

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:34:
Vega begint ondertussen echt heel erg te worden. Geef of gewoon geen informatie tot een maand voor release, of wees ruim van te voren al duidelijk. Niet steeds een heel klein beetje, maar niks concreets.
Heb zo even de bron niet, maar vega wordt tijdens computex over een paar dagen aangekondigd, waarbij er bij release maar 20.000 stuks wereldwijd aanwezig zijn. Dus het gaat idd nog wel even duren voordat ze goed verkrijgbaar zijn hier :'(

Bericht ontvangen uit China

• RedHat
Ik heb nog niet besteld omdat ik erg twijfel over het beeldscherm. Die is relatief duur maar als je puur kijkt op G-Sync dan valt het wel mee... Ik hoef geen 60" scherm voor m'n neus te hebben dus grootte is minder belangrijk (Liever kleiner met goed beeld).

Nu heeft Dell ook een G-Sync monitor welke ook 24" is, ook G-Sync heeft maar wel 1440p is. Of dit een voordeel of nadeel is voor mij persoonlijk weet ik eigenlijk niet. 1440p is zwaarder voor het systeem en full HD lijkt mij prima, maar omdat het prijsverschil niet zo groot is met de Predator begin ik toch te twijfelen.

Monitor is pricewatch: Dell S2417DG Zwart

Lijstje zoals hij nu is:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 256,50€ 256,50
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 117,50€ 117,50
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit€ 84,11€ 84,11
1Acer Predator XB241H Rood, Zwart€ 414,50€ 414,50
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Sharkoon Shark Zone K30 Illuminated Gaming Keyboard€ 31,46€ 31,46
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 116,95€ 116,95
1Corsair RM550x€ 91,25€ 91,25
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.764,77

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:55
pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart
TN heeft vreselijke kleuren dit heeft 1ms response time 144hz, Quantum dot met VA panel, zelfs mijn 4k ips monitor bereikt de kleuren van de samsung niet. Kijk dit eens en oordeel zelf de kleuren zijn zo goed dat de ips TN lijkt vergeleken met de samsung YouTube: IPS vs VA quantum dot
YouTube: IPS vs Quantum Dot - IPS vs VA - (ENG SUB) Samsung CFG70 vs Asus PG2...
Hier prefeerd hij zelfs de samsung boven de 1440p ips g sync vanwege de kleuren in games en films.
Ik zelf geloofde het eerst ook niet maar dit ding heeft me gewoon omver geblazen..

[ Voor 57% gewijzigd door Voyarch op 05-06-2017 01:35 ]

• RedHat
Voyarch schreef op maandag 5 juni 2017 @ 01:27:
pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart
TN heeft vreselijke kleuren dit heeft 1ms response time 144hz, Quantum dot met VA panel, zelfs mijn 4k ips monitor bereikt de kleuren van de samsung niet. Kijk dit eens en oordeel zelf de kleuren zijn zo goed dat de ips TN lijkt vergeleken met de samsung YouTube: IPS vs VA quantum dot
YouTube: IPS vs Quantum Dot - IPS vs VA - (ENG SUB) Samsung CFG70 vs Asus PG2...
Hier prefeerd hij zelfs de samsung boven de 1440p ips g sync vanwege de kleuren in games en films.
Ik zelf geloofde het eerst ook niet maar dit ding heeft me gewoon omver geblazen..
FreeSync is alleen niet compatible met NVidia.
Pagina: 1