Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik ben aan het kijken naar e-readers. I.v.m. slapen wil ik een e-reader met verlichting, maar waarbij je het blauw licht kunt reduceren, zoals bij de Kobo Aura one. Nu is deze erg duur, dus ik was benieuwd of er meer (goedkopere) e-readers zijn waarbij je dat blauwe licht kunt veranderen in warmer licht?

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een gewoon leeslampje op de e-reader? Nu vind ik dat meestal ook niet zo'n fijn licht, fel led-licht. Lijkt me op zo'n goed leesbaar e-ink scherm het er niet fijner op maken. Ben benieuwd of er ook lampjes zijn met warm (ouderwets) licht.

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:15
Ik heb een Kobo Glo HD.

Bevalt me erg goed, wat je precies bedoelt met blauw licht weet ik niet. Maar deze heeft backlight wat te dimmen is tot 1% of 5%.

In het pikkedonker kan ik met gemak lezen op de laagste helderheid zonder dat het verblind.

Hiervoor altijd gelezen met een los lampje. Maar wat een verbetering is dit, juist omdat je 'm zo laag kunt zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door S-te-fan op 26-05-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Als je in het pikkedonker wil lezen via de ingebouwde verlichting moet je denk ik inderdaad een Glo HD nemen (of vergelijkbaar). Ik heb de Kobo Glo (niet HD) maar als ik die op 1% lichtsterkte zet, is het in het pikkedonker nog te fel.

En blauw licht? Een ereader heeft volgens mij 'gewoon' licht aan de zijkanten dat van zichzelf niet blauw is. Blauw licht ontstaat vziw doordat beeld wordt opgebouwd met licht zoals op een lcd en dat gebeurt niet op een ereader

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
IK heb zelf een Kindle Paperwhite voorzien van backlight. Ik lees eigenlijk elke avond wel en het licht staat dan minimaal. Mijn vriend kan gewoon doorslapen en ik kan hoef verder niet te knijpen met mijn ogen. Kindle is te verkrijgen voor ong 130 euro. Ik weet niet of dat te duur voor je is. Nadeel is wel dat je gebruik zal moeten maken van Calibre als tussenprogramma om boeken die je koop bij bijvoorbeeld bol om te zetten naar het juiste formaat. Kindle ondersteunt niet standaard epub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:38

B64

Hier een linkje naar een Duitse review-site, waarin o.a. een aantal ereaders worden vergeleken op maximale en minimale helderheid van het frontlight. Ergens halverwege de pagina staan twee grafiekjes onder elkaar.

http://allesebook.de/ebook-reader/pocketbook/pocketbook-touch-hd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Kobo H20 (2017 versie, let daarop bij aankoop!) niet een optie, heeft naast normaal licht (vergelijkbaar aan een leeslampje) ook oranje nachtlicht en is 169 euro.

Ik had trouwens met ereaders nooit last van het licht, ook niet voordat het oranje licht er kwam dit jaar. Op de ipad vind ik dat slaaplicht wel heel fijn, op de erader zet ik hem vrij laag en heb ik er totaal geen last van, ik val prima in slaap zonder oranje warm licht. Dus of het echt nuttig is? Ik denk het niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 22:39 ]

Pagina: 1