Toon posts:

Werkstation met oude pci 5v 32bit interface

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij op het werk heb ik een oude Windows XP computer waar een kostbare oude PCI kaart inzit. 5V 32-bit type. Deze computer (12 jaar oud) moet helaas vervangen worden. Maar waarmee. De PCI kaart moet ik ook in het nieuwe systeem kunnen gebruiken. De opties die ik heb zijn:

1) zelfbouw. Bijvoorbeeld met als basis een asus-moederbord p10s-x die deze oude pci interfaces heeft.
2) een kant en klaar workstation (zoals HP 280 G2) en dan bijvoorbeeld van star-tech een converter kopen van pci-express naar de oude PCI

Sowieso de drivers van de PCI-kaart die ik hebben zijn na Vista niet meer geupdate , dus 32 bit.

Een ander probleem waar ik dan tegen aanloop is dat alle nieuwe systemen met windows 10 64bit worden geïnstalleerd. Terwijl mijn driver 32bit is.

Hebben jullie ideeën wat ik het best zou kunnen doen.

optie 2) heeft de voorkeur, maar dit wordt helaas geleverd met w10-64bit. Moet ik deze dan downgraden naar w10-32bit? of kan dit niet?. Teruggaan naar W7 of W8 heeft niet de voorkeur vanwege EOL.

Ik hoef dus geen supersnelle pc, als het maar stabiel is; wordt alleen maar gebruikt voor foto's te scannen.

alvast bedankt!!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Specificeer eerst eens wat voor PCI kaart het exact is, wellicht is er een beter oplossing (bijvoorbeeld een modernere equivalent van eBay trekken).

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:45
En weet je zeker dat de driver op Windows 10 werkt?

Kans is best aanwezig dat dit niet zo is.

Verwijderd

Topicstarter
TommyboyNL schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:56:
Specificeer eerst eens wat voor PCI kaart het exact is, wellicht is er een beter oplossing (bijvoorbeeld een modernere equivalent van eBay trekken).
Het is een interfacekaart van een fosforscanner = medisch. De fabrikant heeft hier nooit meer een nieuwere van gemaakt. Alleen de pci 32bit 5v variant.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:08:
En weet je zeker dat de driver op Windows 10 werkt?

Kans is best aanwezig dat dit niet zo is.
Weet ik niet, niet kunnen proberen. Kom ik pas achter als ik een systeem heb.

Zou de kans groter zijn om het werkend te krijgen onder w8 32-bit ?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:24:
De opties die ik heb zijn:

1) zelfbouw. Bijvoorbeeld met als basis een asus-moederbord p10s-x die deze oude pci interfaces heeft.
2) een kant en klaar workstation (zoals HP 280 G2) en dan bijvoorbeeld van star-tech een converter kopen van pci-express naar de oude PCI
Er zijn toch nog wel nieuwe PC's te krijgen met een PCI slot? Op de Dell site zie ik meerdere types staan. Dat lijkt me toch een stuk beter dan een converter.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:53

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:23:
[...]
Het is een interfacekaart van een fosforscanner = medisch.
Is het dan niet gewoon een SCSI controller?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
@downtime Daar zit dan ws gewoon de PCIe-PCI bridge onboard, Intel heeft sinds een aantal generaties de ondersteuning voor PCI uit de chipset gehaald. Je zou ook kunnen kijken naar een wat ouder refurbished zakelijke desktop of workstation van bv HP. Zijn niet zo duur, desnoods leg je als het werkt er nog één op de plank.

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:36:
[...]

Er zijn toch nog wel nieuwe PC's te krijgen met een PCI slot? Op de Dell site zie ik meerdere types staan. Dat lijkt me toch een stuk beter dan een converter.
Heb net even zitten kijken op Dell, maar welke had je dan gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:44:
@downtime Daar zit dan ws gewoon de PCIe-PCI bridge onboard, Intel heeft sinds een aantal generaties de ondersteuning voor PCI uit de chipset gehaald. Je zou ook kunnen kijken naar een wat ouder refurbished zakelijke desktop of workstation van bv HP. Zijn niet zo duur, desnoods leg je als het werkt er nog één op de plank.
Maar dan zijn dat waarschijnlijk oude workstations met XP of Vista erop; het lastige is dat op dezelfde pc nog andere software moet draaien, die ondertussen geen XP of Vista ondersteund.
Dat is ook de reden dat ik moet vervangen: het geheel moet minimaal op Windows 7 draaien.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:51:
[...]

categorie: Moederborden

De moederborden die de laatste twee jaar zijn uitgekomen met pci. Als je Windows 10 drivers hebt kan je dus zelfs een nieuw systeem kopen

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:51:
[...]

Optiplex 5040? Da's maar een voorbeeld. Ik zag er meer.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een ander idee (gezien het driver probleem): Kan dat PCI-kaartje gepassthrough'd worden aan een virtuele pc in VMware Workstation of VirtualBox? Dan ben je niet afhankelijk van een 32-bits host OS met bijbehorend beperkte ondersteunde hoeveelheid RAM.

edit: PCI passthrough kan natuurlijk alleen met ESXi (of iets vergelijkbaars) |:(
* Raven gaat eens kijken of er een USB -> PCI-adapter bestaat, USB-devices kunnen wél gepassthrough'd worden en de afhankelijkheid van MB met PCI is dan opgelost.

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 27-05-2017 12:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:22
Voor zo'n oude kaart die ook onder W7/32bit moet werken ben je dan veel beter af met een 2e hands/refurbished systeem denk ik?
Er wordt zat van dat spul aangeboden.

Beter dan exotische interface oplossingen om die PCI kaart (misschien) te laten werken.

[ Voor 22% gewijzigd door The_Doman op 27-05-2017 13:41 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
De PCI kaart kan je met Xen aan een VM geven op elk random moederbord dat VT-d heeft.

Kan je niet een foto of typenummer van die PCI kaart sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/kpYAAOSwcgNZE1Wr/s-l1600.jpg

Dit is de kaart waar het om gaat.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je zou het hardware ID kunnen opzoeken op http://pcidatabase.com/ , kijken wat voor controller dat oplevert en of er via een andere weg recentere drivers zijn te vinden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Je zou het hardware ID kunnen opzoeken op http://pcidatabase.com/ , kijken wat voor controller dat oplevert en of er via een andere weg recentere drivers zijn te vinden.
Had ik al een keer geprobeerd ; De fabrikant van de chipset heeft ook een reference board gemaakt, met recentere drivers. Alleen worden deze niet herkend door de software.
Pagina: 1