Grote van speakers tenopzichte van kamer.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejoode79
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03-2022
Hallo tweakers

Binnenkort kan ik aan de slag in onze nieuwbouw woning, graag zou ik een nieuwe 5.1 set speakers willen.

Nu is mijn oog gevallen op de klipsch rp150 boekenplank speaker en de surround speaker rp240s.

Onze woonkamer waar we zitten is ongeveer 18m2, zijn deze speakers te groot voor deze ruimte of kan het wel.

Ik wil ze graag ophangen aan de muur.

Alvast bedankt voor de reactie's

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:23
Qua klank is het nooit te groot, qua volume (en dan bedoel ik b*h*d) kan ik het me wel voorstellen, maar dat zal persoonlijk zijn.

Hoe goed het allemaal klinkt, zal vooral afhangen van de verhouding. Als de twee front speakers en de center zich binnen 1,5m bevinden en de luisterpositie is op >3m afstand, dan zal het niet ideaal zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door LA-384 op 27-05-2017 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:34
de RP-150M aan de muur hangen zou een beetje zonde zijn, de bas reflexpoort zit aan aan de achterkant.
Het beste kan je ze op stands zetten zodat je ze iets van de muur af kan plaatsen.

Wat betreft de grootte, ik heb zelf ook een kamer van ongeveer 20m2 en gebruik normale zuilen en een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejoode79
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03-2022
De muur waar de front speakers op komen te hangen met muurbeugels is 3,4m wij zitten dan 4m van de tv. De rear speakers komen ongeveer op dezelfde afstand, de bank staat dan 1m van de muur.

De kamer is 5,5 breed.