Op zoek naar specifieke stopcontact timer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faasje
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-12-2024
Best Tweakers,

Ik heb mijn volledige ochtendroutine geautomatiseerd (muziek, computerassistent die weer, nieuws en agendapunten opsomt, echt Iron-Man stijl). Mijn PC start automatisch op, op een bepaald uur, probleem is dat ik de PC en al de randapparatuur (boksen en scherm) gedurende de hele nacht aan moet laten.

Doordat mijn boksen een continue ondertoon hebben en mijn scherm een flikkerend stand-by licht is het slapen niet echt comfortabel. Ook is het niet helemaal energiezuinig.

Daarom dat ik op zoek ben naar een stopcontact timer. Ik weet dat er dergelijke timers bestaan die gedurende een periode stroom doorlaten, maar ik ben op zoek naar een timer die stroom geeft op een vast uur in de ochtend, maar 's avonds wil ik met de druk van 1 knop de stroom stoppen, om gelijk welk uur. Als dit verbonden is met een afstandsbediening des te beter, maar andere extra functies moet het zeker niet hebben.

Zijn er Tweakers die hier ervaring bij hebben en/of mij een product kunnen aanraden? _/-\o_

Beste antwoord (via Faasje op 27-05-2017 09:46)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Master/slave doos is hier inderdaad handiger. Randapparatuur gaat dan vanzelf aan als pc aangaat.
Dat kun je overigens vaak ook vanuit de BIOS plannen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
En wat heb je zelf al gevonden?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faasje
Quadradial schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:04:
En wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al verschillende timers gevonden, maar ik denk niet dat die met 1 knop uitgezet kunnen worden op gelijk welk uur om dan 's ochtends weer aan te schieten. Ofwel is het niet echt duidelijk, daarom dat ik eens vraag, misschien dat mensen een dergelijke toestel hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33

WouterG

Dit is geen ondertitel

Sonoff s20. Heeft alleen wat meer functies maar kan wel precies wat jij wilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 08:40
Master slave stekkerdoos is precies wat je zoekt denk ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• frickY
Master/slave doos is hier inderdaad handiger. Randapparatuur gaat dan vanzelf aan als pc aangaat.
Dat kun je overigens vaak ook vanuit de BIOS plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
WouterG schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:09:
Dit. Knal er ESPeasy op en je kan met het aanroepen van één URL de boel aan of uit zetten. S20 kost je een tientje, USB-UART omzetter 2 euro.
In mijn geval:
Aan: http://192.168.1.63/control?cmd=GPIO,12,1
Uit: http://192.168.1.63/control?cmd=GPIO,12,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faasje
WouterG schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:09:
Bedankt voor de tip, ziet er een veelbelovend en betaalbaar systeem uit! Ik denk dat de meeste techgeeks hierop klaarkomen. Wel enkel verkrijgbaar via Chinese sites met verzendtijd van circa een maand. Ook schrik ik wat terug van de afhankelijkheid van een smartphone aangezien mijn smartphones vaak geen lange levensduur hebben haha.
RobinL94 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:15:
Master slave stekkerdoos is precies wat je zoekt denk ik.
Daarom dat ik waarschijnlijk voor dit systeem ga kiezen, zelfde prijs voor minder functies, maar het doet wel exact wat ik nodig heb :) Ben wel niet helemaal zeker hoe het werkt, is het zo dat de master altijd toegang heeft tot stroom en wanneer de master een bepaald aantal Watt verbruikt gaan de slaves ook aan?

Ik baseer mijn theorie op de afbeelding van dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Faasje schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:08:
is het zo dat de master altijd toegang heeft tot stroom en wanneer de master een bepaald aantal Watt verbruikt gaan de slaves ook aan?
Precies dat.
Hoeveel Watt dat moet zijn is vaak in te stellen met een schroefje.

Ik heb zelf deze al een aantal jaar in gebruik
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1041389-0/6-voudige-master-slave-stekkerdoos-1.8-meter.jpg

[ Voor 193% gewijzigd door frickY op 26-05-2017 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Faasje schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:08:
[...]

Bedankt voor de tip, ziet er een veelbelovend en betaalbaar systeem uit! Ik denk dat de meeste techgeeks hierop klaarkomen. Wel enkel verkrijgbaar via Chinese sites met verzendtijd van circa een maand. Ook schrik ik wat terug van de afhankelijkheid van een smartphone aangezien mijn smartphones vaak geen lange levensduur hebben haha.
Als je hem omflasht heb je dus geen smartphone meer nodig, maar alles met een internetbrowser (of curl/wget) kan hem dan aansturen. Als je vervolgens in je "opstarten" map een snelkoppeling zet die deze URL opent, gaat de hele spullenboel aan zodra je PC aan het opstarten is.
Via eBay heb je hem binnen een week of twee binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33

WouterG

Dit is geen ondertitel

Je kunt ook eenmalig met een smartphone de timer instellen die de schakelaar inschakelt en met een druk op de knop van de schakelaar valt hij weer uit.

Die maand levertijd is inderdaad ruk, ik zit ook weer op een aantal te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 13:08
Die S20 is ook in NL te koop, bijv
https://opencircuit.nl/Pr...t-WiFi-Socket-met-EU-Plug
Pagina: 1