Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben van plan om de hardware van mijn Alienware X51 te gaan vernieuwen, maar wil graag wat advies van jullie over welke componenten ik moet aanschaffen om mijn favoriete spel, Black Desert Online weer optimaal te kunnen spelen!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Alienware X51
Windows 8.1

Intel Core i5 -4460
CPU 3.20 GHz
8.00 GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 745

Zie hieronder de minimum systeem vereisten voor Black Desert Online
https://blackdesert.zende...61169-System-Requirements

Ik ben bereid om tussen de 200 en 500 euro te besteden. Geen idee ervan wat de componenten moeten gaan kosten
_/-\o_

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-05-2017 00:17)

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
De videokaart voldoet niet aan de eisen. de GTX745 is volgens mij behoorlijk wat trager als een gtx 670. Je zou een RX 580 of RX570 kunnen aanschaffen, dan is je kaart zeker snel genoeg. Of je koopt voor weinig een gebruikte r9 280x / 7970, dan ben je denk ik voor 7 tientjes klaar.

edit:
een GTX745 is inderdaad behoorlijk trager als een GTX 670/ 7970, ik denk dat je met een andere videokaart al weer een heel eind op weg bent. een GTX 1070 zou ik niet doen, dat is behoorlijk overkill als je met name dit spel speelt

[ Voor 29% gewijzigd door indifined1 op 26-05-2017 20:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 20:46
Ik zie de pc voldoen aan de recommended requirements dus ik vraag me af waar je nu last van hebt. kwaliteit van het beeld? (videokaart) of stotteringen in frames per second? (zou een combinatie van videokaart en CPU zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja slechte FPS (20 fps in een drukke stad, 30 fps tijdens het grinden van mobs) is het probleem, en dit terwijl ik op extra low graphics speel met de laagste instellingen.. Zeer frusterend!

Is het een idee de Desktop terug naar Alienware te sturen met dit probleem of kan het aanschaffen van een betere videokaart en CPU dit probleem verhelpen? En welke kunnen jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Download MSI Afterburner en kijk waar de bottleneck zit. Maar ik vermoed dat de GPU de Bottleneck is. En dan kan je kijken naar een rx 580 of GTX-1070. Dan missen we alleen de Voeding nog. Welk merk en typen is het en hoeveel watt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
De videokaart voldoet niet aan de eisen. de GTX745 is volgens mij behoorlijk wat trager als een gtx 670. Je zou een RX 580 of RX570 kunnen aanschaffen, dan is je kaart zeker snel genoeg. Of je koopt voor weinig een gebruikte r9 280x / 7970, dan ben je denk ik voor 7 tientjes klaar.

edit:
een GTX745 is inderdaad behoorlijk trager als een GTX 670/ 7970, ik denk dat je met een andere videokaart al weer een heel eind op weg bent. een GTX 1070 zou ik niet doen, dat is behoorlijk overkill als je met name dit spel speelt

[ Voor 29% gewijzigd door indifined1 op 26-05-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:29
Een 1060 of 580 en 8gb ram erbij. Zit je op 300 euro en kan je weer vooruit.

Heb je nog ruimte voor een SSD over als je die niet hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het extra ram geheugen nodig? Of verhelp ik het probleem met alleen een nieuwe video kaart?

Extra informatie:
Processor 81% - 97% (tijdens spelen)
Geheugen 5,7/7,9 GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
We zitten wel met wat issues nog. Het is namelijk een prebuild systeem en dat wil nog wel eens wat issues met zich meebrengen:

1. Vaak wordt er een redelijke prut voeding geleverd, eentje die nauwelijks stabiel vermogen kan leveren. Dus dat wordt even de behuizing open schroeven en kijken welke voeding erin zit.

2. De formfactor van een prebuild PC wil nog wel eens afwijken waardoor niet elke videokaart zomaar in je kast past.

Ik denk dat het verstandig is om even je PC kast open te schroeven en wat foto's te maken, van zowel de voeding als bijv. je videokaart en moederbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 14:56

Barrycade

Through the...

Die X51 is een laptop / desktop. Dus met een externe PSU.

Dus TS zou moeten kijken of er een full size GPU in past. En of de Psu dit wel trekt.
Pagina: 1