NAS & HTPC combi

Pagina: 1
Acties:

• Skyline7
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-04-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil eigenlijk behoorlijk wat met de computer doen, namelijk
- Download server - Welke programma's zijn hiervoor mogelijk? Denk zelf aan Radarr met Deluge
- Opslag (NAS) - Welke OS zal ik gebruiken?
- Back ups maken van mijn bestanden - Enige bescherming is wel gewenst maar 5 back ups is overdreven O-) )
- Stream games - Ik ben er nog niet uit om mijn huidige computer die redelijk kan gamen als game pc te houden of een videokaart in de pc die ik wil gaan maken stop. Maar ik zou graag gebruik willen maken van GameStream (van Nvidia) aangezien ik dan geen 2 videokaarten moet kopen. Ik speel niet competitive ofzo. Zolang ik maar wat league of legends, Playerunknown Battlegrounds en wat nieuwe singleplayers games redelijk kan spelen. (heb een 1060 gtx)
- Plex om films te kijken op mijn TV
- Teamviewer (voor zover dit iets nodig heeft :o )
- Misschien gebruik maken van VMs. Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar alles valt te leren, toch? _/-\o_
- VPN server
- Central point om te printen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 750 euro met harde schijven. Minder zou natuurlijk altijd mooier zijn!
Op het moment bezit ik een 4TB harde schijf (volledig gebruikt) zonder backups, dus heb wel wat TB nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helaas niet, heb alles gebruikt voor mijn huidige computer (2 weken geleden gebouwd).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk een complete computer, OS en Harde schijven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag de mogelijkheid hebben tot 4 harde schijven, energiezuinig en het moet stil zijn.
De computer komt namelijk op mijn kamer en als het continu blaast dan kan ik niet slapen ;w
Het zal waarschijnlijk 24/7 aan staan.

Indien mogelijk een zo klein mogelijke kast!

Ga je overklokken?

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik de vragen die ik heb gesteld beantwoord zien. :*)

Op het moment heb ik de volgende computer bij elkaar samen gesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 56,49€ 56,49
1MSI B150M PRO-VDH€ 71,93€ 71,93
3Seagate Barracuda, 4TB€ 109,90€ 329,70
1Antec VSK2000-U3€ 40,-€ 40,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,95€ 142,95
1be quiet! TFX Power 2 300W Gold€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,07

Kleine PC met Gold voeding en 12 TB opslag.
Past dit allemaal en zijn er nog verbeterpunten?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:48
Wat houdt je tegen om je huidige pc hiervoor te misbruiken? Hoe is de situatie, dus waar staat de gamepc en waar staat de tv waar de htpc aan moet komen.
In principe met in home streamen hoef je geen powerhouse te hebben.

Verwijderd

Voor B150 is een bios update nodig wil de G4560 werken. Misschien beter voor een B250 kiezen.
Daarbij loopt geheugen op B150 niet sneller dan 2133, op B250 is dat 2400. 3200 Mhz kopen is daarom nutteloos.

• Skyline7
Arunia schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:25:
Wat houdt je tegen om je huidige pc hiervoor te misbruiken? Hoe is de situatie, dus waar staat de gamepc en waar staat de tv waar de htpc aan moet komen.
In principe met in home streamen hoef je geen powerhouse te hebben.
M'n huidige pc zal er 2 meter vanaf komen te staan 8)7
Het gaat me meer om het feit dat mijn huidige pc vrij luidruchtig is en niet bepaald energiezuinig?
Ik zal sowieso niet de nacht overleven als de pc aan staat.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:28:
Voor B150 is een bios update nodig wil de G4560 werken. Misschien beter voor een B250 kiezen.
Daarbij loopt geheugen op B150 niet sneller dan 2133, op B250 is dat 2400. 3200 Mhz kopen is daarom nutteloos.
Ah bedankt ik zal het meteen aanpassen!

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime B250M-A€ 74,39€ 74,39
1G.Skill Value F4-2400C15D-16GNS€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 690,58

[ Voor 70% gewijzigd door Skyline7 op 26-05-2017 17:33 ]

Verwijderd

Ram is slecht verkrijgbaar. Crucial Ballistix, Crucial CT2K8ennogwat en Corsair Vengeance LPX kan je eenvoudiger aan komen.

• Arunia
Zou je dan niet kijken hoe je die stiller kan maken? Cpu fan vervangen voor een goede, case fans vervangen voor goede. Enzovoorts. Wellicht toch geld besteden aan een betere. Het is zo zonde.

Alhoewel je een simpele htpc NAS kan bouwen en dan je huidige pc met een kabel voor beeld en geluid zodat je daar op gamed en je films op die manier afspeelt.

• Skyline7
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:39:
Ram is slecht verkrijgbaar. Crucial Ballistix, Crucial CT2K8ennogwat en Corsair Vengeance LPX kan je eenvoudiger aan komen.
Geen probleem, ik zal die er toe voegen!
Nog goedkoper ook :D

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime B250M-A€ 74,39€ 74,39
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 684,58
Arunia schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:49:
Zou je dan niet kijken hoe je die stiller kan maken? Cpu fan vervangen voor een goede, case fans vervangen voor goede. Enzovoorts. Wellicht toch geld besteden aan een betere. Het is zo zonde.

Alhoewel je een simpele htpc NAS kan bouwen en dan je huidige pc met een kabel voor beeld en geluid zodat je daar op gamed en je films op die manier afspeelt.
Dat kan natuurlijk ook!
Alhoewel, via gamestream zal ik geen extra geld uitgeven aan hardware. Ik zit enkel een beetje met de kabels die ik dan moet wegwerken :)

Zijn er verder nog opmerkingen over mijn beeld / eventuele antwoorden op mn vragen?

• Arunia
2 meter? Neem zo'n plakgootje van de bouwmarkt en doe daar de kabels in. Het hoeft er eigenlijk maar 1 te zijn. Heb je surround set? Dan kan wellicht de hdmi kabel daar in. Of iets, maar dan moeten we weten wat je nodig hebt.

Voor de rest kun je ook gewoon een Synology NAS kopen en daar beginnen met een 4TB schijf. Dan je huidige dat overzetten naar die schijf en je huidige 4TB ook in die NAS zetten.

Vertel is wat je precies hebt. Je huidige pc, tv home cinema set als je die al hebt. Enzovoorts. Als je muur wit is of lichte kleur, kun je iig af met een plak gootje. Die zijn er in verschillende maten. Hoekje om, moet je even netje 45 graden zagen.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 26-05-2017 19:47 ]

• Skyline7
Arunia schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:44:
2 meter? Neem zo'n plakgootje van de bouwmarkt en doe daar de kabels in. Het hoeft er eigenlijk maar 1 te zijn. Heb je surround set? Dan kan wellicht de hdmi kabel daar in. Of iets, maar dan moeten we weten wat je nodig hebt.

Voor de rest kun je ook gewoon een Synology NAS kopen en daar beginnen met een 4TB schijf. Dan je huidige dat overzetten naar die schijf en je huidige 4TB ook in die NAS zetten.

Vertel is wat je precies hebt. Je huidige pc, tv home cinema set als je die al hebt. Enzovoorts. Als je muur wit is of lichte kleur, kun je iig af met een plak gootje. Die zijn er in verschillende maten. Hoekje om, moet je even netje 45 graden zagen.
Oke, is goed.

Goed, m'n kamer is in principe een rechthoek van 3 bij 5 meter. Rechts in de hoek staat m'n computer (en bureau) en in het midden van de lange zijde (voor 7 ramen) staat m'n beamer tegenover m'n bed. De muren zijn grijs/blauw geschilderd.

Mijn computer bestaat uit een 1060 gtx, i5 6600, 6GB ram, 128 M.2 SSD, 128 SSD, 300 watt voeding en een Silverstone raven RVZ01. Dus er is niet heel veel plek voor harde schijven.

Mijn beamer setup bestaat uit een beamer, elektrisch scherm, wireless hdmi verbonden met de receiver, audio apparatuur, universele afstandsbediening en een wireless headset. Bij de verbouwing is rekening gehouden met een beamer en zodoende zijn er stopcontacten in het plafond gemaakt voor de beamer en het scherm.

• Arunia
@Skyline7 gaan de apparaten via je versterker naar je beamer of vanuit je beamer naar je versterker? Heb je nog hdmi poorten over op je versterker? Zo ja, dan ben je denk ik wel snel klaar. Hdmi van grafische kaart naar je versterker. Die dan wegwerken met een gootje oid. Desnoods verven in dezelfde kleur als de muur.

Dan zou ik of een Synology NAS nemen of idd een mini servetje. Met genoeg ruimte in de behuizing. Het is maar wat je wilt. Volgens mij doen sonarr en radarr het ook op synology. Maar dat weet ik niet verder. Draai zelf een Windows home server 2011 thuis.
Pagina: 1