Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil eigenlijk behoorlijk wat met de computer doen, namelijk
- Download server - Welke programma's zijn hiervoor mogelijk? Denk zelf aan Radarr met Deluge
- Opslag (NAS) - Welke OS zal ik gebruiken?
- Back ups maken van mijn bestanden - Enige bescherming is wel gewenst maar 5 back ups is overdreven
)
- Stream games - Ik ben er nog niet uit om mijn huidige computer die redelijk kan gamen als game pc te houden of een videokaart in de pc die ik wil gaan maken stop. Maar ik zou graag gebruik willen maken van GameStream (van Nvidia) aangezien ik dan geen 2 videokaarten moet kopen. Ik speel niet competitive ofzo. Zolang ik maar wat league of legends, Playerunknown Battlegrounds en wat nieuwe singleplayers games redelijk kan spelen. (heb een 1060 gtx)
- Plex om films te kijken op mijn TV
- Teamviewer (voor zover dit iets nodig heeft
)
- Misschien gebruik maken van VMs. Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar alles valt te leren, toch?
- VPN server
- Central point om te printen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 750 euro met harde schijven. Minder zou natuurlijk altijd mooier zijn!
Op het moment bezit ik een 4TB harde schijf (volledig gebruikt) zonder backups, dus heb wel wat TB nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helaas niet, heb alles gebruikt voor mijn huidige computer (2 weken geleden gebouwd).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk een complete computer, OS en Harde schijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag de mogelijkheid hebben tot 4 harde schijven, energiezuinig en het moet stil zijn.
De computer komt namelijk op mijn kamer en als het continu blaast dan kan ik niet slapen
Het zal waarschijnlijk 24/7 aan staan.
Indien mogelijk een zo klein mogelijke kast!
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik de vragen die ik heb gesteld beantwoord zien.
Op het moment heb ik de volgende computer bij elkaar samen gesteld:
Kleine PC met Gold voeding en 12 TB opslag.
Past dit allemaal en zijn er nog verbeterpunten?
Ik wil eigenlijk behoorlijk wat met de computer doen, namelijk
- Download server - Welke programma's zijn hiervoor mogelijk? Denk zelf aan Radarr met Deluge
- Opslag (NAS) - Welke OS zal ik gebruiken?
- Back ups maken van mijn bestanden - Enige bescherming is wel gewenst maar 5 back ups is overdreven
- Stream games - Ik ben er nog niet uit om mijn huidige computer die redelijk kan gamen als game pc te houden of een videokaart in de pc die ik wil gaan maken stop. Maar ik zou graag gebruik willen maken van GameStream (van Nvidia) aangezien ik dan geen 2 videokaarten moet kopen. Ik speel niet competitive ofzo. Zolang ik maar wat league of legends, Playerunknown Battlegrounds en wat nieuwe singleplayers games redelijk kan spelen. (heb een 1060 gtx)
- Plex om films te kijken op mijn TV
- Teamviewer (voor zover dit iets nodig heeft
- Misschien gebruik maken van VMs. Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar alles valt te leren, toch?
- VPN server
- Central point om te printen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 750 euro met harde schijven. Minder zou natuurlijk altijd mooier zijn!
Op het moment bezit ik een 4TB harde schijf (volledig gebruikt) zonder backups, dus heb wel wat TB nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helaas niet, heb alles gebruikt voor mijn huidige computer (2 weken geleden gebouwd).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk een complete computer, OS en Harde schijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag de mogelijkheid hebben tot 4 harde schijven, energiezuinig en het moet stil zijn.
De computer komt namelijk op mijn kamer en als het continu blaast dan kan ik niet slapen
Het zal waarschijnlijk 24/7 aan staan.
Indien mogelijk een zo klein mogelijke kast!
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik de vragen die ik heb gesteld beantwoord zien.
Op het moment heb ik de volgende computer bij elkaar samen gesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 56,49 | € 56,49 |
| 1 | MSI B150M PRO-VDH | € 71,93 | € 71,93 |
| 3 | Seagate Barracuda, 4TB | € 109,90 | € 329,70 |
| 1 | Antec VSK2000-U3 | € 40,- | € 40,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 142,95 | € 142,95 |
| 1 | be quiet! TFX Power 2 300W Gold | € 63,- | € 63,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 704,07 | |
Kleine PC met Gold voeding en 12 TB opslag.
Past dit allemaal en zijn er nog verbeterpunten?