Hallo allemaal,
Al enige tijd ben ik van plan een nieuwe desktop samen te stellen met het doel hier mijn video editing op te doen. Nu de laptop waarop ik dit nu doe echt tekort begint te schieten moet het er maar eens van komen. Ik heb een redelijk idee van wat ik zoek, maar ik heb nog wat hulp nodig als het gaat om compatibiliteit en het bepalen van de meest geschikte hardware. Vandaar dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met name videos editen in Premiere Pro. Ook gebruik ik Adobe Animate en Photoshop. Daarnaast wellicht wat (lichte) gaming, maar daar ligt de nadruk niet op.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur niet meer dan 1400 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om eerlijk te zijn is alles al beter dan waar ik nu mee werk. Ik bewerk op dit moment alleen 1080p beelden, maar in de toekomst kan dat natuurlijk ook 4K worden. Het moet dus wel een beetje toekomst bestendig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur een AMD (Ryzen) processor en videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snel booten, snel software laden. Rendertijden vind ik niet zo belangrijk, maar in het gebruik van Premier moet alles gewoon (heel) soepel lopen.
Ga je overklokken?
Wellicht, dat hangt er van af hoeveel perfomance winst het oplevert.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben niet helemaal zeker van de compatibiliteit van alle onderdelen. De NVMe SSD vind ik interessant, maar er moet dan wel op te booten zijn. Ook moet er een merkbare snelheidswinst zijn ten opzichte van een 'normale' SSD. Ik weet niet zeker of dat allemaal mogelijk is i.c.m. dit moederbord en deze CPU. Verder vraag ik me af of het RAM compatibel is (ik meen dat hier wat problemen mee waren i.c.m. Ryzen CPU's). Tot slot ben ik benieuwd of de voeding voldoende vermogen heeft.
Alvast bedankt! Hierbij het tot nu toe samengestelde systeem.
Al enige tijd ben ik van plan een nieuwe desktop samen te stellen met het doel hier mijn video editing op te doen. Nu de laptop waarop ik dit nu doe echt tekort begint te schieten moet het er maar eens van komen. Ik heb een redelijk idee van wat ik zoek, maar ik heb nog wat hulp nodig als het gaat om compatibiliteit en het bepalen van de meest geschikte hardware. Vandaar dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met name videos editen in Premiere Pro. Ook gebruik ik Adobe Animate en Photoshop. Daarnaast wellicht wat (lichte) gaming, maar daar ligt de nadruk niet op.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur niet meer dan 1400 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om eerlijk te zijn is alles al beter dan waar ik nu mee werk. Ik bewerk op dit moment alleen 1080p beelden, maar in de toekomst kan dat natuurlijk ook 4K worden. Het moet dus wel een beetje toekomst bestendig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur een AMD (Ryzen) processor en videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snel booten, snel software laden. Rendertijden vind ik niet zo belangrijk, maar in het gebruik van Premier moet alles gewoon (heel) soepel lopen.
Ga je overklokken?
Wellicht, dat hangt er van af hoeveel perfomance winst het oplevert.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben niet helemaal zeker van de compatibiliteit van alle onderdelen. De NVMe SSD vind ik interessant, maar er moet dan wel op te booten zijn. Ook moet er een merkbare snelheidswinst zijn ten opzichte van een 'normale' SSD. Ik weet niet zeker of dat allemaal mogelijk is i.c.m. dit moederbord en deze CPU. Verder vraag ik me af of het RAM compatibel is (ik meen dat hier wat problemen mee waren i.c.m. Ryzen CPU's). Tot slot ben ik benieuwd of de voeding voldoende vermogen heeft.
Alvast bedankt! Hierbij het tot nu toe samengestelde systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 326,- | € 326,- |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 94,50 | € 94,50 |
| 1 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB | € 281,63 | € 281,63 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 69,80 | € 69,80 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Asus PCE-N15 | € 18,- | € 18,- |
| 1 | G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX | € 198,35 | € 198,35 |
| 1 | Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 185,- | € 185,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.330,23 | |