Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zoek een bruikbare walkietalkieset
-goede verstaanbaarheidd
- goed bereik
- niet te duur (uiterste prijs €100 voor twee apparaten)
- waterproof/waterdicht

Ik kom dan zelf snel uit bij een Motorola TLKR-T80-set of bijvoorbeeld een Uniden PMR446swpf-set, beide aan de bovengrens van wat ik zou willen betalen. Daarnaast zijn er natuurlijk ook allerlei producten van andere bekende fabrikanten (midland, Cobra) en van diverse (chinese) fabrikanten die vaak ook oem lijken te zijn voor de bekende. Bij die chinese exemplaren is de prijs vaak wel interessant, en het gaat vaak ook om programmeerbare modellen met een ruimter frequentieberieik, maar omdat ik geen zendamateurlicentie heb, wil ik dat toch maar liever niet (ondankns dat dat wel een beter tweakers-gehalte heeft natuurlijk).

Kan iemand me wat advies geven voor alternatieven? Eventueel alternatieve producten aandragen of ervaringen met de genoemde sets delen?

Beste antwoord (via rens-br op 06-06-2017 15:39)

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Midland G9 is het uiteindelijk inderdaad geworden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb gemerkt dat het oordeel in reviews van eenzelfde portofoon nogal kunnen wisselen, dat maakt het niet echt makkelijk. Algemeen lijkt Motorola wel goed te zijn, ik neig nu dus naar een TLKR-T80 Midland G9 lijkt me ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies dus schopje naar de MAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Motorola is, (let wel: de laatste types die ik in handen heb gehad waren de nu antieke HT800 en mx1000) een goed merk. Als je alleen wat onderling wilt praten is een basisapparaat voldoende, mss een oproepsignaal, maar verder heb je geen toeters en bellen nodig. Let alleen op; sommige setjes hebben één duolader voor beide apparaten, dus als je ze op verschillende plekken wilt laden heb je een extra lader nodig.
De licentievrije hebben maar 8 kanalen, dus persoonlijk zou ik wel eerst willen testen hoe druk het is op die kanalen voordat ik zou kopen. Drukke kanalen geeft alleen maar ergernis. Waterdichtheid is een breed begrip. ipx4 is voor buitengebruik, maar een dag in de regen laten liggen zou wel teveel kunnen zijn.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Tens schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:54:
...
De licentievrije hebben maar 8 kanalen, dus persoonlijk zou ik wel eerst willen testen hoe druk het is op die kanalen voordat ik zou kopen. Drukke kanalen geeft alleen maar ergernis.
Sinds kort zijn 8 extra kanalen beschikbaar, van 446,10625 Mhz tot 446.19375 Mhz, maar apparaten die die kanalen ondersteunen zijn een stuk duurder, en dan zou ik toch eerder geneigd zijn een digitale PMR te gebruiken.
Waterdichtheid is een breed begrip. ipx4 is voor buitengebruik, maar een dag in de regen laten liggen zou wel teveel kunnen zijn.
Ik denk dat het onder andere vanwege IPx5 ipv IPx4 en enige eenvoudige tweakbaarheid en 4AA ipv AAA en eventueel de moelijkheid op korte afstanden LPD433 te gebruiken een paar Midland G9 zal worden, dat zal wel iets boven het budget gaan uitpakken. De MotorolaTLKR-T80 en Midland G9s lijken ook redelijk populaire en redelijk goed gereviewde apparaten te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 03-06-2017 00:06 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Midland G9 is het uiteindelijk inderdaad geworden
Pagina: 1