Laptop onder 1000 euro met M2 MVNE SSD ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb eerder een MSI laptop via ibood gekocht maar achteraf bleek de geinstalleerde HDD niet op 7200RPM maar op 5400RPM draaide. En het extra slot voor een M2 MVNE SSD kon ik wel gebruiken maar ik kon hier niet vanaf booten. Laptop is nu retour en geld terug ontvangen.

Nu zit ik dus wel met een M2 MVNE 500GB Samsung EVO die ik wil hergebruiken en hier wil ik ook mijn OS op zetten in de nieuwe laptop. De laptop moet Windows 10 draaien en minimaal een i5 hebben, liefst i7

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Office
Photshop (licht gebruik)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik kan maar moeilijk vinden welke laptops een extra SSD slot hebben die bootable drive kunnen herbergen. Ik ben wellicht totaal niet goed ingelezen in de zoekfuncties maar ik kom echt alleen uit op laptops die dan ook al die 2 HDD's er al in hebben.

Dus ik wil graag gericht zoeken alvorens ik jullie hulp inschakel maar ik heb moeite om gericht te kunnen zoeken :/

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-05-2017 18:10)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:59:
Mijn vraag
Ik heb eerder een MSI laptop via ibood gekocht maar achteraf bleek de geinstalleerde HDD niet op 7200RPM maar op 5400RPM draaide. En het extra slot voor een M2 MVNE SSD kon ik wel gebruiken maar ik kon hier niet vanaf booten. Laptop is nu retour en geld terug ontvangen.

Nu zit ik dus wel met een M2 MVNE 500GB Samsung EVO die ik wil hergebruiken en hier wil ik ook mijn OS op zetten in de nieuwe laptop. De laptop moet Windows 10 draaien en minimaal een i5 hebben, liefst i7

Microsoft Office
Photshop (licht gebruik)

ik kan maar moeilijk vinden welke laptops een extra SSD slot hebben die bootable drive kunnen herbergen. Ik ben wellicht totaal niet goed ingelezen in de zoekfuncties maar ik kom echt alleen uit op laptops die dan ook al die 2 HDD's er al in hebben.

Dus ik wil graag gericht zoeken alvorens ik jullie hulp inschakel maar ik heb moeite om gericht te kunnen zoeken :/
Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met Frits van Laptopparts4less:

06 30089984

En vervolgens door hem een laptop naar jouw wensen samen laat stellen.

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Vervolgens geef je in dat telefoongesprek aan dat je je eigen M2 kaart wilt laten inbouwen, en vraag je dus of dat bij hem mogelijk is.

Succes.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2017 15:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:59:
Mijn vraag

Microsoft Office
Photshop (licht gebruik)

Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met Frits van Laptopparts4less:

06 30089984

En vervolgens door hem een laptop naar jouw wensen samen laat stellen.

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Vervolgens geef je in dat telefoongesprek aan dat je je eigen M2 kaart wilt laten inbouwen, en vraag je dus of dat bij hem mogelijk is.

Succes.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
In de pricewatch kun je filteren op type opslag. Over het algemeen zit hier inderdaad al wel een SSD in. Wat je kunt overwegen is zo'n laptop kopen en de SSD die al in de laptop zit weer verkopen? Wel van te voren de winkel of fabrikant mailen met de vraag of het een SATA of PCIE M2-slot betreft :)

Het is inderdaad lastig te vinden welke laptops een leeg slot hebben...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35
Ik heb iets in mijn bios van de laptop moeten veranderen toen ik van hdd naar nvme ssd ging in mijn laptop. Tijdens windows setup zag ik mijn ssd namelijk niet. En toen windows geïnstalleerd was heb ik dat terug moeten zetten.
Grote kans dat dat bij de MSI ook zo moet.

1) SATA Operation --> Van "Raid" naar "AHCI"
2) Boot List Option --> Van "Legacy" naar "UEFI"
3) Secure Boot --> Van "Enable" naar "Disable", na installatie heb ik deze terug op "Enable" gezet

[ Voor 26% gewijzigd door Engineer Stewie op 26-05-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allen... het is een lastige quest. Ik ga eens contact leggen met Frits.