Instellen ext hd voor mac os

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BRBoom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Hoi,

Een collega van me heeft gevraagd of ik een HD voor haar wil instellen zodat het werkt voor Mac Os.
Kan iemand me daar mee helpen? Ik weet dat het iets met Fat32 enzo te maken heeft. Maak ik weet niet welke stappen ik moet maken.

Bij voorbaat dank

Beste antwoord (via BRBoom op 27-05-2017 07:24)

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
TERW_DAN schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:01:
FAT32 is echt geen praktisch filesystem, files kunnen niet groter zijn dan 4GB, je hebt geen journaling etc.

Hang dat ding gewoon aan de mac en formatteer 'm met de disk utility. Meer dan dat hoef je niet te doen.
Dat is maar net of de collega in kwestie dat ding ook nog wil gebruiken op een Windows bak.

Mac only = formatteer als HFS
Win/mac = Formatteer als Fat32 indien geen files groter dan 4GB indien wel files groter dan 4GB en de windows machine is wat nieuwer, EXFAT

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FAT32 is echt geen praktisch filesystem, files kunnen niet groter zijn dan 4GB, je hebt geen journaling etc.

Hang dat ding gewoon aan de mac en formatteer 'm met de disk utility. Meer dan dat hoef je niet te doen.

Acties:
  • Beste antwoord

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
TERW_DAN schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:01:

Dat is maar net of de collega in kwestie dat ding ook nog wil gebruiken op een Windows bak.

Mac only = formatteer als HFS
Win/mac = Formatteer als Fat32 indien geen files groter dan 4GB indien wel files groter dan 4GB en de windows machine is wat nieuwer, EXFAT

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.