Help! Spontane uitval -> reboot..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doagster
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-12-2022
Beste mede Tweakers,

Sinds kort heb ik iets vreemds waar ik maar niet over uit kom. Mijn computer valt automatisch uit en reboot daarna. Om dit beter te illustreren, heb ik er een filmpje van gemaakt.

Mijn systeem:
- i7 7700k (gekoeld door Cooler Master Seidon 240V AIO CPU Cooler)
- msi z270 gaming pro carbon
- 2 x Crucial Ballistix Sport LT BLS2C16G4D240FSB
- MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OC
- Samsung 950 pro 512gb m.2
- 2tb WD hdd
- Seasonic M12II Evo 520W

Alles gewoon origineel geen OC oid.

Wat heb ik zelf al getest?
- DDR 1 voor 1 eruit en ander DDR getest
- GPU eruit en onboard GPU gebruikt
- 2tb WD hdd afgekoppeld
- bios op default gezet
- batterij er een keer uitgehaald

De temperaturen zijn idle rond de 45 graden. Onder load rond de 75.

Kan het zijn dat mijn PSU tekort komt of onregelmatig is op de lijnen? Of moet ik een totaal andere richting op denken? Hoor graag ook jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 12:58
Lijkt me een voedingsprobleem. Zelf hetzelfde meegemaakt. Voeding was voldoende, maar 1 van de lijnen was niet stabiel. nieuwe PSU erin gezet en tot nu toe al jaren zo stabiel als wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

jaydenjarno schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:49:
Lijkt me een voedingsprobleem. Zelf hetzelfde meegemaakt. Voeding was voldoende, maar 1 van de lijnen was niet stabiel. nieuwe PSU erin gezet en tot nu toe al jaren zo stabiel als wat
Zou kunnen, maar zou dit dan verwachten onder load, gebeurt dit ook idle (filmpje niet gekeken moet ik zeggen).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 12:58
kan ook zonder load. Was bij mij ook willekeurig dat het gebeurde. Ligt er een beetje aan wat het probleem met de voeding is. Alle andere zaken zijn reeds zo goed als uitgesloten. Wattage van de voeding lijkt me geen probleem. Symptomen lijken op een voeding. "if it walks like a duck and sounds like a duck... its probably a duck!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doagster
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-12-2022
Dat is het hem juist. Hij valt onder idle ook uit.