Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:30
Ik heb heel wat stoms meegemaakt

Ik spoelde de wc door, en in dezelfde hand had ik ook mijn telefoon en deze gleed er ook in :X

Vervolgens is er dus wat water overheen gekomen. (ik heb direct de telefoon eruit gepakt en drooggemaakt met een handdoek)
Volgens mij viel het wel mee..... ik had verder ook nergens last van, en alles werkte nog.

Toestel was nog steeds in NIEUWSTAAT, zat een screenprotector op, en een hoes omheen

En later viel mij op dat het scherm elke 1a2min ff aanspringt en dan weer uitgaat.
Vervolgens heb ik hem laten opsturen. (huawei VIP service, dit gaat via DYNAFIX)

En afgelopen week kreeg ik een mail dat de telefoon wat vochtschade heeft en dat het toestel NIET meer te repareren is.

Wat denken jullie hiervan?
De telefoon werkte verder wel gewoon prima.. opladen ook.

Nu heb ik dus 2 keuzen:

1: De telefoon laten vernietigen door Dynafix
2: 59,50 betalen en ik krijg mijn toestel weer terug.. (inc oplader en kabel)

Wat zouden jullie doen... hebben jullie nog tips? misschien kan ik hem zo verkopen voor iets meer. (onderdelen) ?

Het gaat om de huawei mate 9

[ Voor 18% gewijzigd door Aggressor op 01-06-2017 16:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De vraag is: Ben je akkoord gegaan met die onderzoekskosten? Ik heb al twee keer iets soortgelijks meegemaakt. Een keer een oude huistelefoon met brakke knoppen, en opeens dure onderzoekskosten in rekening. (niet betaald, telefoon maar laten vernietigen). Achteraf bleek volgens de Consumentenbond, dat dit niet zomaar mocht.Geen idee meer hoe en waarom, maar dat is ook al 15 jaar geleden.

Dus zoek even goed uit waarvoor je tekent als je iets inlevert. ;)
En verder kan je misschien er nog data afhalen. Het is echt wat jij wilt.....

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 26-05-2017 13:25 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:38

OmeJoyo

This is me

Volgende keer de telefoon langer laten drogen voor je hem weer gebruikt, dan had ie het misschien wel overleefd. Is het defecte onderdeel (laadopsluiting?) niet los te krijgen voor weinig? Verder is het discutabel of je die kosten dient te betalen, maargoed discussies met Dynafix heb ik nog niet vaak goed zien aflopen. Had je gemeld op voorhand dat het toestel nat was geworden?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
AW_Bos schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:23:
De vraag is: Ben je akkoord gegaan met die onderzoekskosten? Ik heb al twee keer iets soortgelijks meegemaakt. Een keer een oude huistelefoon met brakke knoppen, en opeens dure onderzoekskosten in rekening. (niet betaald, telefoon maar laten vernietigen). Achteraf bleek volgens de Consumentenbond, dat dit niet zomaar mocht.Geen idee meer hoe en waarom, maar dat is ook al 15 jaar geleden.

Dus zoek even goed uit waarvoor je tekent als je iets inlevert. ;)
En verder kan je misschien er nog data afhalen. Het is echt wat jij wilt.....
Bedankt voor je antwoord. Data heb ik van te voren er al afgehaald.
Dus is het probleem niet.

Van de verzekering moest ik hem op laten sturen. En ik wist dat er onderzoekskosten aan verbonden was. (als het buiten de garantie valt... en vochtschade is altijd buiten de garantie)

Het gaat mij er meer om .... is het eventueel nog wel te maken? of kan ik iemand anders er blij mee maken.... is de telefoon in deze staat meer waard dan de 60 euro?

of juist niet
OmeJoyo schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:27:
Volgende keer de telefoon langer laten drogen voor je hem weer gebruikt, dan had ie het misschien wel overleefd. Is het defecte onderdeel (laadopsluiting?) niet los te krijgen voor weinig? Verder is het discutabel of je die kosten dient te betalen, maargoed discussies met Dynafix heb ik nog niet vaak goed zien aflopen. Had je gemeld op voorhand dat het toestel nat was geworden?
Ja ik heb het hele verhaal eerlijk gemeld.
En alles werkte nog prima hoor. Alleen het scherm ging elke 1a2min ff aan en uit

[ Voor 24% gewijzigd door Aggressor op 26-05-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:52
Aggressor schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:28:
is de telefoon in deze staat meer waard dan de 60 euro?
Ik heb geen idee, maar misschien is het handig om even te melden welk type Huawei het is? ;)

Krijg je van de verzekering een nieuw toestel vergoed? Vinden zij het dan ook wel goed dat je het oude toestel houdt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Xander schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:32:
[...]

Ik heb geen idee, maar misschien is het handig om even te melden welk type Huawei het is? ;)

Krijg je van de verzekering een nieuw toestel vergoed? Vinden zij het dan ook wel goed dat je het oude toestel houdt?
Excuus.. Het gaat om de huawei mate 9.
En ik heb verder niks van de verzekeraar gehoord over laten vernietigen van het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Dat vernietigen zou ik zelf niet toestaan. Ik heb al eerder met dat bijltje gehakt toen mijn tv voor garantie heenging naar Dynafix (topic staat op Tweakers). Wat een waardeloos bedrijf is dat, maar dat terzijde. Ik stuur niets meer terug maar ik laat het direct door de inboedelverzekering vergoeden en als er een indicatie van de reparatie moet komen ga ik naar de plaatselijke elektronicawinkel. Scheelt weer €60,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:00:
Dat vernietigen zou ik zelf niet toestaan. Ik heb al eerder met dat bijltje gehakt toen mijn tv voor garantie heenging naar Dynafix (topic staat op Tweakers). Wat een waardeloos bedrijf is dat, maar dat terzijde. Ik stuur niets meer terug maar ik laat het direct door de inboedelverzekering vergoeden en als er een indicatie van de reparatie moet komen ga ik naar de plaatselijke elektronicawinkel. Scheelt weer €60,00.
Is ook een optie idd.
Maar ik was lid van de huawei vip service en dit gaat via dynafix. En binnen 2 dagen kreeg ik uitslag. (Voordeel van de vip service)

Maar wat zou je nu doen?
Straks kies ik voor vernietigen en houden hun de telefoon wel..

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 26-05-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inboedelverzekering aanspreken en vertellen dat je telefoon de pot is ingeleden en dat je al een onderzoek hebt laten doen bij Dynafix. Als het goed is krijg of heb je daar een mail van en dan is het verder aan de verzekering wat er mee gebeurt en of je ervoor gedekt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:06:
Inboedelverzekering aanspreken en vertellen dat je telefoon de pot is ingeleden en dat je al een onderzoek hebt laten doen bij Dynafix. Als het goed is krijg of heb je daar een mail van en dan is het verder aan de verzekering wat er mee gebeurt en of je ervoor gedekt bent.
Dit is allemaal al gedaan ;)
Toestel viel dus niet meer te repareren volgens dynafix.
Dit moest ik vervolgens opsturen naar mijn verzekering... en "toestel" werd vergoed.

Verder heb ik niks gehoord wat ik met de Huwei Mate 9 mag doen.
Eigen keuze denk ik .....

Vandaar mijn vraag ... gewooon laten vernietigen? of 60 euro betalen en dat ik het toestel terug krijg..
En misschien zijn er dan nog andere opties? (Onderdelen voor iemand, of chemisch laten reinigen) ?
Toestel zag gewoon als nieuw uit verder, en werkt prima ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een goede vraag. Ik vertrouw Dynafix niet dus ik tik met plezier die zes tientjes af en gooi hem zelf weg mocht ik er niets meer mee geworden. Je kan hem zelf demonteren zoals je al zei en in onderdelen verkopen. Moet je wel zeker weten dat de onderdelen goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:18
Bij een niet telefoon, kreeg ik ook de onderzoeks kosten vergoed, dat dus ff navragen bij je verzekering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:13:
[...]

Vandaar mijn vraag ... gewooon laten vernietigen? of 60 euro betalen en dat ik het toestel terug krijg..
En misschien zijn er dan nog andere opties? (Onderdelen voor iemand, of chemisch laten reinigen) ?
Toestel zag gewoon als nieuw uit verder, en werkt prima ..
Deze vraag moet je aan je verzekeraar stellen. Straks betaal je 60 euro en wordt dat niet vergoed en krijg je misschien ook geen nieuw toestel. Buiten dat zou ik als verzekerde nooit mijn toestel naar Dynafix sturen, zeker als je weet wat voor bedrijf dat is (check de reviews online maar)

Meestal neemt de verzekeraar het toestel in, zodat jij van de verzekeraar een nieuwe of nieuw/dagwaarde vergoed krijgt. Informeer dus hier naar, voordat je zelf beslissingen gaat maken!

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
RWK__ schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:16:
[...]

Deze vraag moet je aan je verzekeraar stellen. Straks betaal je 60 euro en wordt dat niet vergoed en krijg je misschien ook geen nieuw toestel. Buiten dat zou ik als verzekerde nooit mijn toestel naar Dynafix sturen, zeker als je weet wat voor bedrijf dat is (check de reviews online maar)

Meestal neemt de verzekeraar het toestel in, zodat jij van de verzekeraar een nieuwe of nieuw/dagwaarde vergoed krijgt. Informeer dus hier naar, voordat je zelf beslissingen gaat maken!
het is al vergoed.. moest de factuur van mijn telefoon opsturen.
De 60 euro zijn van voor mijzelf.... of laten vernietigen kost mij niks ;p
Pandorian schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:02:
Bij een niet telefoon, kreeg ik ook de onderzoeks kosten vergoed, dat dus ff navragen bij je verzekering!
het toestel zelf is al vergoed.. dus hun zullen wel zeggen van "laat maar vernietigen en haal een nieuwe"

[ Voor 18% gewijzigd door Aggressor op 26-05-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Zelf zou ik die 60 euro gewoon betalen als het al vergoed is, dan heb je het toestel + vergoeding. Wat je met het toestel kan doen is hier op V&A te koop aanbieden?

Als je de 60 euro er niet voor over heb, kan je hem laten vernietigen. Maar optie 1 lijkt mij toch wel het beste.

[ Voor 15% gewijzigd door MysticX op 26-05-2017 20:05 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
RWK__ schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:04:
Zelf zou ik die 60 euro gewoon betalen als het al vergoed is, dan heb je het toestel + vergoeding. Wat je met het toestel kan doen is hier op V&A te koop aanbieden?

Als je de 60 euro er niet voor over heb, kan je hem laten vernietigen. Maar optie 1 lijkt mij toch wel het beste.
Ja dan moet ik de 60 euro dus uit eigen zak betalen.
Want alleen het defecte toestel is helemaal ver goed. (dus de huawei mate 9)

voor 60 kan ik het risico wel nemen.. oplader/kabel kan ik misschien ook wel apart verkopen.
en verder was het toestel wel goed hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:07:
[...]

Ja dan moet ik de 60 euro dus uit eigen zak betalen.
Want alleen het defecte toestel is helemaal ver goed. (dus de huawei mate 9)

voor 60 kan ik het risico wel nemen.. oplader/kabel kan ik misschien ook wel apart verkopen.
en verder was het toestel wel goed hoor
Begrijp alleen niet waarom je hem naar Dynafix moest sturen? Heeft Dynafix dan weer contact met je verzekering opgenomen om te vertellen dat het toestel niet meer te repareren valt? Anders had ik hem zelf nooit daar naar toe gestuurd.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
RWK__ schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:21:
[...]

Begrijp alleen niet waarom je hem naar Dynafix moest sturen? Heeft Dynafix dan weer contact met je verzekering opgenomen om te vertellen dat het toestel niet meer te repareren valt? Anders had ik hem zelf nooit daar naar toe gestuurd.
Ik heb het toestel binnen 30 dagen van aankoop geregisteerd bij huawei vip service.

Dan wordt het toestel binnen 3 dagen gerepareerd.

Ik ging er niet van uit dat het toestel total loss werd verklaard.

En vroeger heb ik 1x eerder gebruikt gemaakt van dynafix.. En dat was toen wel positief.(viel onder garantie toen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waterschade valt nooit onder garantie, het is een beetje vreemd dat ze je het toestel op hebben laten sturen als je open kaart gespeeld hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Marzman schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:14:
Waterschade valt nooit onder garantie, het is een beetje vreemd dat ze je het toestel op hebben laten sturen als je open kaart gespeeld hebt.
Als het goedkoper is om het toestel te laten maken ipv een hele nieuwe uit te keren..
Dan is de keuze makkelijk gemaakt voor de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:52
Marzman schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:14:
Het had natuurlijk prima gekund dat dynafix niet met de mededeling "waterschade, is niet te repareren" aan kwam, maar met de mededeling "waterschade, geen garantie, reparatie kost €300". In welk geval de verzekering die €300 zou vergoeden...

Zo'n reparatiebedrijf is er natuurlijk niet alleen voor garantiegevallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 26-05-2017 23:03 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1