Zoek functie in tabel met input en select.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-10 01:24
Ik heb een tabel zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.corelangs.com/css/table/img/firstrow-firstcolumn.png

Nu zou ik graag in deze tabel willen kunnen zoeken. Ik wil dan graag willen zoeken naar het "Roll No", "Name" en het "team".

Bij "roll No" wil ik zoeken door middel van een input. Dus stel ik type in een input: "02" dan worden de hele rij dan 1001 en 1003 hidden. Het zelfde geld voor "Name".

Bij "Team" zou ik graag een selectie willen maken met de kleuren. Dus een dropdown waar ik 1 van de kleuren kan selecteren en nadat ik de selectie heb gemaakt dat ik alleen de rij zie met de bijpassende kleur.

Om het even nog speciafieker te maken zou ik de input en selectie velden op de manier willen maken zoals de quick-find en niet zo onder de tabel koppen.

Afbeeldingslocatie: https://www.noupe.com/wp-content/uploads/trans/wp-content/uploads/2010/11/jquerytable23.jpg

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

jandeman023 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:32:
[...]
Om het even nog speciafieker te maken zou ik de input en selectie velden op de manier willen maken zoals de quick-find en niet zo onder de tabel koppen.
[...]
Maak het even nog specifieker en vertel eens in welke taal je überhaupt bezig bent? :?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-10 01:24
McLatey schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:14:
[...]

Maak het even nog specifieker en vertel eens in welke taal je überhaupt bezig bent? :?
Ik ben bezig met Javascript, PHP en natuurlijk HTML en CSS. en graag zou ik dit systeem werkend willen maken met javascript of php.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:12
jandeman023 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:36:
[...]

Ik ben bezig met Javascript, PHP en natuurlijk HTML en CSS. en graag zou ik dit systeem werkend willen maken met javascript of php.
Er zijn legio javascript-libraries voor, kijk bijvoorbeeld eens naar DataTables, die heeft genoeg opties om dit prima na te kunnen maken. Filteren gebeurt dan op de client, hoef je die niet nog eens te implementeren op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Ik gebruik daarvoor datatables met asynchrone calls naar de backend.

De filtering gebeurt in mijn geval dus in de server omdat de database waaruit de gegevens komen een paar miljoen rijen heeft. De hele tabel clientside inladen en filteren was een no-go.

[ Voor 58% gewijzigd door Matis op 26-05-2017 14:19 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:12
Matis schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:17:
Ik gebruik daarvoor datatables met asynchrone calls naar de backend.

De filtering gebeurt in mijn geval dus in de server omdat de database waaruit de gegevens komen een paar miljoen rijen heeft. De hele tabel clientside inladen en filteren was een no-go.
Ja in het geval van datasets boven de 1000 stuks is filteren op de client echt een no-go idd. Daaronder vind ik het de moeite niet waard, maar geen enkele JS-code is sneller in filteren dan SQL natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

jandeman023 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:36:
[...]

Dus wat heb je nu zelf al allemaal geprobeerd?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1