Zou een Thermal Take Super Orb ook op een ...

Pagina: 1
Acties:

• DDreameRR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 20:19
Zou zon coolertje ook op een Duron 700 passen? Ik zie namelijk dat hij meer voor procs over 1Ghz wordt aanbevolen

Verwijderd

Tuurlijk waarom niet?
Maar vooralsnog suckt de Super Orb omdat de kans bestaat dat je de core molt..

Verwijderd

Koop dan liever de Volcano II. Bijna 2X zo goedkoop en geen core moller. Koelt ook beter BTW

• DDreameRR
echwa? whoa dat moet ik zeker niet hebben. Weet een ander goed coolertje die met de volgende combo zal werke?(CPU cooler) Abit KT7a + Duron 700

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 05 juli 2001 22:06 schreef Vo0 het volgende:
Tuurlijk waarom niet?
Dat is echt onzin. Er is vandeweek nog een topic geweest waarin wordt beschreven hoe je een koeler moet monteren. Als je dat goed doet dan is er niks aan de hand.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Past goed hoor, zo'n superorb..

En dat core-kraken.. Tja, dat is maar hoe je ermee omgaat.. Beetje voorzichtig, niet onder een te grote hoek, en zeker niet te lomp.. Dan gebeurt er niks met je core..

Tja, en voor je duronnetje maakt het nog niet zoveel uit.. Ding verstookt niet zoveel vermogen ten opzichte van een Tbird, dus is ook al geen probleem..

't is wel een herriemaker btw.

edit:
Hee.. Ben ik toch niet de enige die dat vind :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 05 juli 2001 22:20 schreef Twynn het volgende:
't is wel een herriemaker btw.
Dat is absoluut een feit >:) Ik heb 'm zodanig gemod dat de fans van de Orb zelf helemaal uit staan. Dat scheelt een hoop lawaai, maar het is natuurlijk geen ideale oplossing. Als ik een koeler zou moeten kopen, dan zou het zeker geen Orb meer worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DDreameRR
Op donderdag 05 juli 2001 22:21 schreef Exirion het volgende:

[..]

Als ik een koeler zou moeten kopen, dan zou het zeker geen Orb meer worden.
Wat zou het dan wel worden? :9

En btw ik wil nu eerst een duron kopen want die dingen kosten toch maar 9 tientjes (700mhz) Maar als de tijd rijp is wil ik upgraden naar een T-bird 1333. Dus daarom wil ik een cooler die voor beiden is geschikt. Met name t-bird.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Op donderdag 05 juli 2001 22:20 schreef Twynn het volgende:
...
Tja, en voor je duronnetje maakt het nog niet zoveel uit.. Ding verstookt niet zoveel vermogen ten opzichte van een Tbird, dus is ook al geen probleem..
niet mee eens, er zijn behoorlijk "heethoofdige" durons te vinden.
enige verschil tussen de duron & de tbird is de hoeveelheid cache, dat zal toch nie veel in vermogen (in de zin van warmteproductie bedoel je toch?) schelen :?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 22:06 schreef Vo0 het volgende:
Tuurlijk waarom niet?
Dit gebeurt dus alleen als je het ondeskundig
gemonteerd wordt, orb werkt prima 8-)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op donderdag 05 juli 2001 22:35 schreef actieman het volgende:

[..]

niet mee eens, er zijn behoorlijk "heethoofdige" durons te vinden.
enige verschil tussen de duron & de tbird is de hoeveelheid cache, dat zal toch nie veel in vermogen (in de zin van warmteproductie bedoel je toch?) schelen :?
Dit scheelt wel veel in vermogen (en dus in warmteproductie)..

Een goed overclockte thunderbird kan tot zo'n 70W aan warmte wegstoken.. Terwijl een duron aan iets minder genoeg heeft. (maximaal iets van 50W)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Op donderdag 05 juli 2001 23:01 schreef Twynn het volgende:

[..]

Dit scheelt wel veel in vermogen (en dus in warmteproductie)..

Een goed overclockte thunderbird kan tot zo'n 70W aan warmte wegstoken.. Terwijl een duron aan iets minder genoeg heeft. (maximaal iets van 50W)
ja maar tbirds zijn al hogergeklokt dan een duron...
een tbird 700 zal niet veel meer warmte productie hebben dan een duron 700 toch?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Bij de Duron is de DIE weer kleiner he.

• DDreameRR
Misschien is dit onzin maar ik heb hier ergens gelezen dat Athlons meer warmte produceren door het groter cache. En Groter cache = meer schakelingen, dus meer warmte. Heb er zelf geen ervaring mee maar zo aan de topics te zien kan een T-bird behoorlijk warm worden. (Heb niet veel gevonden over Durons)

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:59
Neem gewoon een Coolermaster EP5-6i11. Die koelt beter als die orb en kost maar iets van 29,95 ofzo. Helemaal toppie als je die standaard fan vervangt door een exemplaar met meer CFM (bijvoorbeeld ene 80mm exemplaar)

Succes ermee

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Op donderdag 05 juli 2001 22:39 schreef burnin het volgende:

[..]

Dit gebeurt dus alleen als je het ondeskundig
gemonteerd wordt, orb werkt prima 8-)
Ben ik het niet mee eens.....en ik zal voor de zoveelste keer nog een keer uitleggen dat moderbordfabrikanten verschillende sockethouders gebruiken bij de opbouw van een mobo.... een paar van die sockethouders zijn iets hoger en de lipjes om de koelers aan vast te maken zitten dus lager waarbij automatisch de druk op de core veel hoger wordt dan normaal. Resultaat : Hoekjes uit core!

A.
Pagina: 1