Toon posts:

Soundcard voor muziekproductie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een soundcard voor muziekproductie. Ik heb alleen totaal geen verstand van soundcards en of het überhaupt meerwaarde bied dan de built in die in je moederbord zit.

Alvast bedankt,

Peter

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-05-2017 11:45)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28
Als je gebruik gaat maken van een Midi keyboard of andere Midi instrumenten kan een externe geluidskaart nog wel handig zijn. Niet alle onboard geluidskaarten werken altijd even lekker met ASIO of kunnen een redelijke latency veroorzaken.

Mijn advies zou zijn, probeer het eerst uit met de onboard geluidskaart. Werkt dat niet echt lekker, koop dan een externe er bij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:41
Wat heb je zelf al gevonden? Wat ga je er mee doen? En wat voor computer heb je nu?

Je moet zelf even wat meer inzet tonen, want anders gaat hier vast snel een slotje op ;)

[ Voor 37% gewijzigd door oohh op 26-05-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oohh schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:17:
Wat heb je zelf al gevonden? Wat ga je er mee doen? En wat voor computer heb je nu?

Je moet zelf even wat meer inzet tonen, want anders gaat hier vast snel een slotje op ;)
Dit is mijn build die ik ga bouwen. Ik ga waarschijnlijk casual kloten en prutsen met FL Studio. Maar het liefst heb ik wel studio quality audio aangezien ik veel naar muziek luister...

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 249,90€ 249,90
1MSI B350 PC Mate€ 100,95€ 100,95
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 265,60€ 265,60
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,49€ 84,49
1LG 27MP89HM-S Wit, Zilver€ 284,35€ 284,35
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 22,99€ 22,99
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C15D-16GTZR€ 157,51€ 157,51
1Corsair RM550x€ 90,50€ 90,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.400,28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvankruistum
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 16:24
Algemeen: Focusrite Scarlett, neem degene die genoeg inputs heeft voor wat je wil opnemen. Op dit moment de populairste optie en terecht.

Als je alleen maar een beetje gaat kloten met FL snap ik niet helemaal waar je geluidskaart voor nodig hebt alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rvankruistum schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:25:
Algemeen: Focusrite Scarlett, neem degene die genoeg inputs heeft voor wat je wil opnemen. Op dit moment de populairste optie en terecht.

Als je alleen maar een beetje gaat kloten met FL snap ik niet helemaal waar je geluidskaart voor nodig hebt alleen.
Bedankt _/-\o_

En waarom? Nou ik wil gewoon graag quality audio voor als ik muziek luister en produceer. En ja dat kloten begint als kloten maar waarschijnlijk gaat dat uiteindelijk wel wat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvankruistum
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 16:24
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:59:
[...]

Bedankt _/-\o_

En waarom? Nou ik wil gewoon graag quality audio voor als ik muziek luister en produceer. En ja dat kloten begint als kloten maar waarschijnlijk gaat dat uiteindelijk wel wat verder.
IMHO: Zolang je geen aansluitingen voor studio monitors, mics of instrumenten nodig hebt is de geluidskaart van je mobo prima. Het verschil in geluidskwaliteit tussen verschillende AD/DA converters is te verwaarlozen. De reden dat die Focusrites zo populair zijn is vooral vanwege de goeie mic preamps, dus als je die niet gaat gebruiken is het beetje zonde van je geld. Meeste mensen die ik ken die elektronische muziek maken die gebruiken niet meer dan een macbook pro en een goede koptelefoon.

Als je per se toch een externe kaart wil zou ik dan gewoon voor de scarlett solo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rvankruistum schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:28:
[...]

IMHO: Zolang je geen aansluitingen voor studio monitors, mics of instrumenten nodig hebt is de geluidskaart van je mobo prima. Het verschil in geluidskwaliteit tussen verschillende AD/DA converters is te verwaarlozen. De reden dat die Focusrites zo populair zijn is vooral vanwege de goeie mic preamps, dus als je die niet gaat gebruiken is het beetje zonde van je geld. Meeste mensen die ik ken die elektronische muziek maken die gebruiken niet meer dan een macbook pro en een goede koptelefoon.

Als je per se toch een externe kaart wil zou ik dan gewoon voor de scarlett solo gaan.
Ah ok, dan koop ik niks extra, alleen is het zo dat een mac een betere soundcard heeft toch?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28
Als je gebruik gaat maken van een Midi keyboard of andere Midi instrumenten kan een externe geluidskaart nog wel handig zijn. Niet alle onboard geluidskaarten werken altijd even lekker met ASIO of kunnen een redelijke latency veroorzaken.

Mijn advies zou zijn, probeer het eerst uit met de onboard geluidskaart. Werkt dat niet echt lekker, koop dan een externe er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:44:

ga ik doen, bedankt!!
Pagina: 1