Ik heb zelf al 8 jaar een wajong uitkering en geef ieder jaar netjes de belasting door met het vooraf ingevulde formulier. Normaal kreeg ik direct mijn voorlopige aanslag. Nu kreeg ik een brief dat ik die niet krijg en dat het door de inspecteur na gekeken gaat worden. wat houd dit precies in?
Wat zei de belastingdienst toen je contact met ze opnam?
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Wat dacht je van precies dat wat je typt? Dat er dus een fysiek persoon naar jouw aangifte gaat kijken en alles gaat controleren in plaats van dat de computer volledig geautomatiseerd jou op je mooie blauwe toetsen gelooft.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Het gaat bij de belastingdienst op de te controleren stapel.
Uiteindelijk komen ze er wel of niet aan toe (ik denk dat er bij wajong weinig risico zit, dus je zal niet bovenop liggen).
En dan krijg je een brief. Kan best even duren.
Mocht je het er daarna niet mee eens zijn kan je gehoord worden en het bezwaartraject in. Duurt ook wel even.
Uiteindelijk komen ze er wel of niet aan toe (ik denk dat er bij wajong weinig risico zit, dus je zal niet bovenop liggen).
En dan krijg je een brief. Kan best even duren.
Mocht je het er daarna niet mee eens zijn kan je gehoord worden en het bezwaartraject in. Duurt ook wel even.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik kreeg 1000 euro terug zonder dat er nog iemand naar gaat kijken, wat voor een bedrag gaat het over?
En een toevoeging voor TS: dit kan gewoon een volkomen random spot check zijn. Niets wat aan jouw zijde 'verkeerd' gegaan of gedaan is. Tenzij je echt superheftig zit te wachten wat terug te krijgen van de fiscus (zal in een WaJong situatie over het algemeen niet echt het geval zijn geloof ik?) gewoon schouders ophalen en lekker laten gaan.
Je hebt geen stiekeme extra inkomsten verzwegen of zo toch? Dan hoef je je ook nergens zorgen om te maken.
Je hebt geen stiekeme extra inkomsten verzwegen of zo toch? Dan hoef je je ook nergens zorgen om te maken.
Bedrag maakt niet uit, je kan gewoon random een controle krijgen. Al kan die kans groter zijn als er ineens een afwijking is in het bedrag wat je krijgt.Soldaatje schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:30:
Ik kreeg 1000 euro terug zonder dat er nog iemand naar gaat kijken, wat voor een bedrag gaat het over?
Wanneer ze een fout vinden krijg je niet terug wat je terug zou krijgen en eventueel een boete. Als ze denken dat er langer lopende fraude in het spel is kunnen ze tot 5 jaar terug gaan kijken en deze ook herberekenen.
Maar zoals eerder aangegeven: vul je gewoon in wat je in moet vullen dan kan er niets mis gaan.
Pagina: 1