Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik kan het niet langer uitstellen denk ik... vrouwlief staat op een TV in de huiskamer (de enige die we zullen hebben overigens). Onderzoek is momenteel gaande.

Ik zoek een
Televisie

Wat is je budget?
Zonder muurbeugel (noodzakelijk) moet het bij € 4-500 echt wel stoppen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV te kijken, eventueel door de Ziggo kaart er zelf in te steken, of via de Humax box. Eventueel ook aansluiten op een bestaande Kodi-machine (HDMI) voor de nodige non-EU zenders die Ziggo niet doorgeeft. Dus min. 1 of 2 HDMI aansluitingen.
We zijn geen echte filmkijkers en ik verwacht dat vrouwlief vooral serietjes zal kijken. Ik kom zelf niet verder dan nieuws & actualiteiten, dus qua beeldkwaliteit hoeft niet super te zijn.

De TV koppel ik voor geluid waarschijnlijk aan mijn versterker met 2 goede speakers (dus gewoon ouderwets stereo). Surround ondersteund de versterker niet, maar ik geloof niet dat dit echt nodig is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung valt eigenlijk altijd af, omdat de kleuren me niet aanstaan. Selectie in de Pricewatch zover:
pricewatch: Philips 40PFH4101 Zwart
pricewatch: Philips 40PFK4309 Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-40RD450 Zwart

Verdere beperkingen
Belangrijke beperking is de breedte, die mag max. 1m zijn vanwege de woonkamer.
Ik heb ernstige bedenkingen bij SmartTVs. Ik heb weinig vertrouwen in bescherming van mijn privacy met die dingen. Middels Kodi, dat draait immers lokaal, wil ik dat ondervangen. Maar ik sta wel open voor nieuwe inzichten hierover.

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Smart functies moet je niet naar kijken. Ja, het zit er op maar je hoeft het niet te gebruiken. Het werkt doorgaans toch maar matig. Gewoon de tv niet online brengen en klaar. Je hebt immers toch al een Kodi machine staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
S1NN3D schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:23:
Smart functies moet je niet naar kijken. Ja, het zit er op maar je hoeft het niet te gebruiken. Het werkt doorgaans toch maar matig. Gewoon de tv niet online brengen en klaar. Je hebt immers toch al een Kodi machine staan.
Wou ik ook net zeggen. Voordeel van smart is wel dat je software updates via internet kan krijgen, wat soms wel nodig is, zeker icm met CI+ modules.
Philips en Sony zou ik niet doen: Philips is allang geen Philips meer en Sony heeft veel kwaliteitsproblemen. Kijk zeker eens naar Panasonic: het meest betrouwbare merk en ook aangename kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 05:47
Het probleem is er zijn geen goede tv's meer zonder smart functie's. Als je echt goede beeldkwaliteit wilt, dan moet je de smart functie erbij nemen helaas.

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:54
Waarom staat je vrouw op een TV in de huiskamer?
Kun je niet beter investeren in een bankstel?

Chromecast > SmartTV

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.