Toon posts:

Upgrade HTPC - ATX

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Een jaar of 8 geleden, toen ik nog enige kennis had van pc-onderdelen heb ik een HTPC gemaakt die tot nu toe prima dienst heeft gedaan (Amd Athlon 5050e als basis zonder externe videokaart). Ik kom nu echter steeds vaker torrents tegen die Kodi niet helemaal zonder haperen kan draaien. Vandaar dat ik HTPC eens wil updaten.

Ik heb niet veel bijzondere eisen, behalve dat ik graag mijn bestaande case wil gebruiken omdat die nog altijd mooi is. http://www.origenae.co.kr/en/htpc_s16v.htm

Mijn wensen zijn redelijk beperkt. Eigenlijk wil ik alleen soepel alle video kunnen draaien (4k included) voor nu en de komende jaren. Gaming hoeft niet per se.

Ik denk zelf aan vervanging van moederbord (ATX, past in de kast), cpu, kleine SSD voor OS, RAM, eventueel voeding, blu ray speler. Het lijkt mij dat ik geen externe videokaart nodig zou moeten hebben, maar wellicht is dat inmiddels anders. Dan ook een videokaart.

Budget is niet echt bepalend, maar gelet op de bescheiden wensen zou het niet de wereld moeten kosten, verwacht ik.

Is hier iemand zo vriendelijk om mij een goede suggestie te doen? Zoals ik zie, ik ben er nogal uitgeraakt, en het is nogal veel om weer in te duiken. Thanks!

Alle reacties

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:52
Ik snap dat nu heel veel info op je afkomt, maar probeer eens bij andere builds te kijken en ook zijn er build guides beschikbaar.

Probeer vervolgens zelf een build te maken en dan heb jij je best gedaan en helpen wij je verder op weg.