Plafondventilator, plafondhoogte en diameter

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand hier ervaring met een plafondventilator? Mijn woonkamer heeft een L vorm waarvan ruimte 1 ongeveer 21m2 is en het andere stukje 12m2. Ze zijn van elkaar gescheiden met een doorgang zonder deur die 2,10m hoog is. Het plafond is overal 2,60m hoog.

Bij sommige ventilatoren zie je specifiek staan hoe hoog de ruimte moet zijn bij andere weer niet. Ik zit zelf aan een plafondventilator rond de 1,20/1,30m breed. Wil iig niet wegwaaien of dat papieren op tafel aan de vlieg gaan.

Iemand ervaring in een woonkamer met vergelijkbaar of kleiner oppervlak en wat hangt daar?

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
Groter is beter want dezelfde luchtverplaatsing bij minder toeren = minder motor geluid en windgeruis

Ik merk thuis dat bij lagere plafonds de ventilatoren ook lager hangen (duh) en dat je risico loopt deze te raken. Zou dus vooral even uitrekenen wat het verschil tussen hoogte van de kamer minus de hoogte van de ventilator is en je eigen lengte.

Overigens hebben bijna alle ventilatoren meerdere standen waarbij mijn ervaring is dar vooral de lagere standen prettig zijn want die zijn nagenoeg stil. Ik zou daarom ook naar een groter model kijken die op lage stand nog voldoende luchtverplaatsing heeft.

[ Voor 71% gewijzigd door Sethro op 27-05-2017 09:01 ]

• ViNyL
  • Niet online
Heb een diameter van 1.22 besteld. Bij de grote wordt aangeven dat die op minstens 3 meter hoog moeten hangen. Aangezien ik een budget heb zijn grote, duurdere die ook langzamer draaien geen optie.

Zal mijn ervaring posten als hij hangt!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
ViNyL schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:59:
Heb een diameter van 1.22 besteld. Bij de grote wordt aangeven dat die op minstens 3 meter hoog moeten hangen. Aangezien ik een budget heb zijn grote, duurdere die ook langzamer draaien geen optie.

Zal mijn ervaring posten als hij hangt!
Ben benieuwd naar je ervaringen....
Ik zoek zelf iets voor de slaapkamer.

• ViNyL
  • Niet online
Mij bevalt hij erg goed. Heb hem altijd op de laagste stand staan en dat is echt prima.