Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet versterker

Pagina: 1
Acties:

• Analim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-10-2021
Hoi,

Wie weet goede internet versterker? Je ziet tegenwoordig door de bomen het bos niet meer dus ik dacht ik vraag het aan jullie..

We hebben een Draytek Vigor2132.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:02
Je bedoeld een wfi repeater?

[ Voor 150% gewijzigd door frickY op 25-05-2017 20:14 ]

• Analim
ja!

• frickY
  • Laatst online: 15:02
Dit zijn hele goede.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:34
Heb je geen internetkabel liggen in de buurt waar het WiFi bereik slecht is?
Die repeaters staan nou niet echt bekend om performance.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dat is er een eentje die met een snoertje aan de Draytek hangt. Bijv Uniquiti Unify A-C lite: product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE

Alles dat draadloos met de Draytek communiceert is prut want daardoor wordt het flink langzamer.

[ Voor 57% gewijzigd door Sethro op 25-05-2017 20:19 ]

• Analim
Hartstikke bedankt!

• Analim
Jim423 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:16:
Heb je geen internetkabel liggen in de buurt waar het WiFi bereik slecht is?
Die repeaters staan nou niet echt bekend om performance.
Nee helaas niet, het bereik is overal eigenlijk best wel slecht. De monteur heeft onze internet modem in onze kleine gang geïnstalleerd omdat het echt niet anders kon (zijn woorden).

• Analim
Sethro schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:16:
Dat is er een eentje die met een snoertje aan de Draytek hangt. Bijv Uniquiti Unify A-C lite: product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE

Alles dat draadloos met de Draytek communiceert is prut want daardoor wordt het flink langzamer.
Hartstikke bedankt!!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 30-05-2017 11:39 ]

• Jim423
Probeer die repeater wel zo te installeren dat hij niet enorm ver vanaf de draytek zit. Hij heeft natuurlijk zelf ook een goed WiFi signaal nodig om te versterken. Een andere optie is een powerline set, eentje verbind je met een internetkabel met de draytek. Die steek je in de meterkast in het stopcontact. De ander steek je in het stopcontact op een plek waar het WiFi bereik slecht is. Deze 2 maken verbinding met elkaar over de stroomdraden, wel iets duurder dan een repeater maar een stuk meer snelheid.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• vosss
  • Laatst online: 23-11 19:15
Jim423 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:18:
Probeer die repeater wel zo te installeren dat hij niet enorm ver vanaf de draytek zit. Hij heeft natuurlijk zelf ook een goed WiFi signaal nodig om te versterken. Een andere optie is een powerline set, eentje verbind je met een internetkabel met de draytek. Die steek je in de meterkast in het stopcontact. De ander steek je in het stopcontact op een plek waar het WiFi bereik slecht is. Deze 2 maken verbinding met elkaar over de stroomdraden, wel iets duurder dan een repeater maar een stuk meer snelheid.
Hoe ligt die snelheid in de praktijk ongeveer? Ga ik daar gewoon een 300Mbps abo mee voltrekken qua downloadsnelheid? Ik weet dat het een beetje afhankelijk is van de staat van het huis qua stroom enzo. Huis waar het om gaat is uit 2001.

Binnenkort verhuizen we daar naar toe en ik kom ofwel op zolder te zitten met mn computer ofwel op de 1ste verdieping. Nu zit ik in een appartement en trek ik via wifi gewoon een lekkere snelheid. Dat ga ik dalijk niet meer hebben vrees ik.

Al die powerline adapters adverteren met snelheden waarvan ik denk ja leuk in theorie, maar wat doet dat in de praktijk anno 2017?

• Jim423
Een set die MIMO ondersteund en dus aarde erbij pakt doet op dezelfde stroomgroep tussen de 200 en 300 Mb/s. Dit heb ik gemeten over WiFi AC 5Ghz naar de powerlineadapter. De exacte snelheid is afhankelijk van apparatuur, netvervuiling, lengte draden, dezelfde groep of niet etc etc. Bedenk wel dat een internetkabel met AP altijd veruit de meest stabiele en snelste optie is. Maar soms is dat gewoon geen optie omdat je bijvoorbeeld de huiseigenaar niet bent of de spullen voor aanleg niet hebt.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Jim423 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:18:
Dit zijn echt laatste redmiddelen en dus eigenlijk niet zon goed advies. Beste is om vanaf de Draytek een utp kabel te trekken naar een centrale plek in de woning en daar een Access point op te hangen zoals de Ubiquiti A-C lite, deze halen 800mbit+ en dat stabiel.

• Jim423
Dit is iemand die advies komt vragen welke WiFi repeater het beste is. Ondanks dat in mijn post boven jouw post al staat dat een internetkabel met AP het beste is maak ik de aanname dat de TS geen RJ45s op een kabel gaat knijpen gezien de technische kennis. Overigens is een WiFi repeater een laatste redmiddel, een powerline set is in 99% van de gevallen gewoon stabiel en haalt forse snelheden mits achter dezelfde aardlekschakelaar. Het wordt niet voor niks door KPN gebruikt voor IPTV, dit valt namelijk weg bij de minste hapering en door Ziggo als WiFi point.

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb zelf de Devolo Powerlines (1200+ met WiFi) en die dingen werken feilloos en als een speer.
Wel even een aardige investering maar liever in een keer goed, dan een paar tientjes besparen en nog steeds ellende...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit netwerken betreft een schopje die kant op. De moderatoren daar bepalen wel of het topic open blijft.
Pagina: 1