Jim423 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:18:
Probeer die repeater wel zo te installeren dat hij niet enorm ver vanaf de draytek zit. Hij heeft natuurlijk zelf ook een goed WiFi signaal nodig om te versterken. Een andere optie is een powerline set, eentje verbind je met een internetkabel met de draytek. Die steek je in de meterkast in het stopcontact. De ander steek je in het stopcontact op een plek waar het WiFi bereik slecht is. Deze 2 maken verbinding met elkaar over de stroomdraden, wel iets duurder dan een repeater maar een stuk meer snelheid.
Hoe ligt die snelheid in de praktijk ongeveer? Ga ik daar gewoon een 300Mbps abo mee voltrekken qua downloadsnelheid? Ik weet dat het een beetje afhankelijk is van de staat van het huis qua stroom enzo. Huis waar het om gaat is uit 2001.
Binnenkort verhuizen we daar naar toe en ik kom ofwel op zolder te zitten met mn computer ofwel op de 1ste verdieping. Nu zit ik in een appartement en trek ik via wifi gewoon een lekkere snelheid. Dat ga ik dalijk niet meer hebben vrees ik.
Al die powerline adapters adverteren met snelheden waarvan ik denk ja leuk in theorie, maar wat doet dat in de praktijk anno 2017?