Toon posts:

Advies nieuwe videokaart budget pc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Graag wil ik een nieuwe videokaart voor mij budget gaming pc. Ik twijfel tussen de RX570 4GB en de GTX1060 3GB. Met benchmark video's op youtube kom ik er niet uit. De één lijkt beter bij sommige games en de ander bij andere. De prijs ligt heel dicht bij elkaar. Welke is nou beter?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn systeem op dit moment is als volgt:

Moederbord: Gigabyte ga 970a ds3p
Processor: AMD FX-8350 AM3+
Geheugen: Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL9 DDR3 (wordt 16GB)
Videokaart: Gigabyte Radeon R7 360 AMD Radeon R7 360 2GB (nodig toe aan vervanging)
O/S: Windows 7 Premium

Ook moet ik nog een keer een SDD schrijf halen. Of is dat zelfs belangrijker voor nu?

Sidenote- Eerste keer dat ik een vraag stel op tweakers als ik meer info moet geven dan doe ik dat graag.

Alvast bedankt.
Wesley

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-05-2017 19:33)

Verwijderd

De GTX 1060 3GB is nooit interessant geweest. Minder cores dan de 6GB en weinig vram. De RX 570 is dan een betere keuze of een RX 580 4GB voor niet heel veel meer.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

De GTX 1060 3GB is nooit interessant geweest. Minder cores dan de 6GB en weinig vram. De RX 570 is dan een betere keuze of een RX 580 4GB voor niet heel veel meer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik heb een benchmark video gekeken en zie inderdaad dat de RX 580 soms zelfs de 1060 6GB overtreft. Alleen zijn er wel heel veel verschillende versies van.

Mij lijkt de Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G het beste ook met de prijs nog meer in de buurt van mijn suggesties.