Sinds de een na laatste firmware update is de QNAP TS212 niet meer via de hostname te benaderen.
Ik heb altijd een snelkoppeling op het bureaublad gehad, direct naar \\sannas en dit heeft altijd gewerkt.
Nu krijg ik de melding dat het pad niet gevonden kan worden.
De NAS functioneert prima en is via de browser en via het IP in Windows verkenner gewoon te benaderen.
Er is, los van de firmware update, niets (waar ik bewust van ben) veranderd in de configuratie.
Het "probleem" speelt op meerdere machines (Win XP (normaal stand alone), 7 en 10).
Ik heb nooit redirects of forwards in de router gehad, iets wat in mijn ogen ook niet nodig is.
Ik gebruik de NAS alleen als network storage, geen fancy andere zaken daar mijn kennis enigszins beperkt is
QNAP support kom ik niet verder mee, die willen het maar niet snappen
Zelf al geprobeerd:
- SMB uit- en ingeschakeld
- Windows 10 machine policy's en netwerk (private) nagekeken.
- sannas opnieuw als fixed in router gezet.
- Laatste firmware via Putty op de NAS gezet (las iets over mogelijk corrupte bestanden met dit als oplossing).
Heeft er iemand nog een tip?
Ik heb altijd een snelkoppeling op het bureaublad gehad, direct naar \\sannas en dit heeft altijd gewerkt.
Nu krijg ik de melding dat het pad niet gevonden kan worden.
De NAS functioneert prima en is via de browser en via het IP in Windows verkenner gewoon te benaderen.
Er is, los van de firmware update, niets (waar ik bewust van ben) veranderd in de configuratie.
Het "probleem" speelt op meerdere machines (Win XP (normaal stand alone), 7 en 10).
Ik heb nooit redirects of forwards in de router gehad, iets wat in mijn ogen ook niet nodig is.
Ik gebruik de NAS alleen als network storage, geen fancy andere zaken daar mijn kennis enigszins beperkt is
QNAP support kom ik niet verder mee, die willen het maar niet snappen

Zelf al geprobeerd:
- SMB uit- en ingeschakeld
- Windows 10 machine policy's en netwerk (private) nagekeken.
- sannas opnieuw als fixed in router gezet.
- Laatste firmware via Putty op de NAS gezet (las iets over mogelijk corrupte bestanden met dit als oplossing).
Heeft er iemand nog een tip?