Een koptelefoon met 7.1 surround?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper015
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Is er een (of meer) koptelefoon met surround sound?

Ik speel best veel shooter games (Rainbow 6 bijv.) en heb nu al een hele lange tijd mijn Sony MDR-950XB's hiervoor gebruikt. Op zich gaat dat wel maar ik zoek eigenlijk naar iets waar ik net even wat beter kan horen waar iemand vandaan komt. Het probleem wat ik nu heb is dat ik bijvoorbeeld goed kan horen of iemand van links of rechts komt, maar ik hoor geen verschil tussen boven en onder.
Ik ben dus op zoek naar een koptelefoon met 7.1 surround audio, maar geen microfoon (een manier om dit te simuleren zou ook niet erg zijn).
De redenen dat ik liever een koptelefoon wil zonder microfoon zijn als volgt, ik heb al een microfoon (een ModMic van AntLion) waar ik heel blij mee ben. Reden twee is dat (als ik moet geloven wat ik hoor) de meeste headsets, die dus een microfoon erbij hebben net iets minder klinken met beide de microfoon en het geluid wat er uit komt. Ik ga dan liever voor een koptelefoon zonder microfoon, omdat de belangrijkste focus voor een koptelefoon natuurlijk het geluid van de speakers is. Op die manier zou ik (waarschijnlijk) een product hebben dat beter klinkt dan een headset en ik betaal dan ook geen extra geld voor een microfoon die ik waarschijnlijk nooit zal gebruiken.
Ik heb al best lang zitten zoeken maar ik heb werkelijk nog niks gevonden wat geen headset is.
Dankjewel voor de hulp, als er enige vragen zijn beantwoord ik ze graag :)

Beste antwoord (via jasper015 op 25-05-2017 15:15)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:28
Even een quote van Tomshardware:
You will not find "Surround Sound" from any reputable headphone / audio monitor manufacturer.

Surround sound was invented by the gaming headset market in an attempt to increase sales.

Surround Sound involves filling a volume, like a room or auditorium, with even, balanced sound.
This is not an issue, nor possible, with headphones.

A single driver headset IS surround sound. This has been proven time and time again.
http://www.tomshardware.c...s-mic-surround-sound.html

En waarom een headset met microfoon slechter zou kllinken dan eentje zonder is mij onbekend. Dat is gewoon een extra draadje en aansluiting dus interfereert niet met elkaar.

Mijn advies: koop gewoon een degelijke koptelefoon, ga ergens in een winkel luisteren binnen jouw budget en koop wat jij mooi vindt klinken, niet wat een review zegt dat het mooiste/beste geluid is.

[ Voor 25% gewijzigd door Bartske op 25-05-2017 15:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:28
You will not find "Surround Sound" from any reputable headphone / audio monitor manufacturer.

Surround sound was invented by the gaming headset market in an attempt to increase sales.

Surround Sound involves filling a volume, like a room or auditorium, with even, balanced sound.
This is not an issue, nor possible, with headphones.

A single driver headset IS surround sound. This has been proven time and time again.

En waarom een headset met microfoon slechter zou kllinken dan eentje zonder is mij onbekend. Dat is gewoon een extra draadje en aansluiting dus interfereert niet met elkaar.

Mijn advies: koop gewoon een degelijke koptelefoon, ga ergens in een winkel luisteren binnen jouw budget en koop wat jij mooi vindt klinken, niet wat een review zegt dat het mooiste/beste geluid is.

[ Voor 25% gewijzigd door Bartske op 25-05-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper015
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Bartske schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:05:

[...]

Dankjewel voor de hulp en de snelle reactie :)